Leukste opmerkingen/vragen PAX

6

676$

Guest
Titel spreekt voor zich.. Laat maar horen wat je te horen hebt gekregen van passagiers of derden...


.... "oh je bent piloot? welke route vliegt u?"

.... "wil je later een echte piloot worden?" (voor de vrachtvliegers onder ons)

... "ken je echt alle knopjes uit je hoofd?" (antwoord: nee mevrouw, leer er elke vlucht weer eentje bij":D)

... "Hoe weet je nou dat we op de goede weg zitten?" (antwoord; "kijkt u eens naar buiten... Zolang als dat we de hele tijd tussen dat rode en groene lampje zitten gaat het goed!"

.... "ben je wel oud genoeg om te vliegen?" (antwoord: ik mag van mn moeder vliegen tot het donker is, dan moet ik thuis komen)

... "Ben je nooit bang?" (je moest eens weten....)

... "zul jij wel heel slim zijn!?" (antwoord: zeker weten mevrouw! :D)

Ook altijd een mooi voor de F/O's onder ons :

.... Wanneer wordt je nou de echte piloot ?
 
Last edited:
Beer staat lekker een sigaret te roken voor de ingang van SPL, in uniform. Loopt er iemand op 'm af en vraagt:

".... kunt u me vertellen hoe laat de bus naar Schiphol Oost vertrekt?"

En dat was niet de eerste keer...

Niet echt een vraag, maar zeker de moeite van het vertellen waard.
Met een op dit forum aanwezige captain pushback krijgen, cockpit deur open, achterom kijken en net doen alsof je achteruit aan het rijden bent in de auto. De blik op die gezichten.... priceless! :D
 
Ha. Bere goed gozer ;).

Ja, mooi man om vragen te krijgen van PAX die denken dat je de bus chauffeur bent of dat je bij de bagage hal werkt... Of de hotel van driver bent. Mooie allemaal.

FD
 
Chav, starend naar de thust levers (marked 1 en 2); 'Only have two gears then mate?'.

Toen ik nog co was; 'mag jij ook wel eens landen van de piloot?'

'Je moet zeker eerst een paar jaar vracht vliegen, voor je passagiers mag?'

'Dr vloog de hele vlucht een vliegtuig vlak naast ons.' (dat was de winglet)
 
Er is me ooit een keer gevraagd of ik wel eens ben neergestort..... :grijns:
 
"lekker makkelijk, de automatische piloot laten opstijgen en landen enzo. Je hoeft niks te doen als piloot..."
 
Overload -

Eerlijk waar. Vrachtvliegen, being on the bottom of the social ladder, is eerlijk waar het mooiste wat er is...

... Kisten die ouder zijn als dat jij bent
... Ergens in je OPS manual staat dat je in uniform moet vliegen. 56 van de 57 vliegen in spijkerbroek.
... Rode warning lights die te pas en onpas aan en uit springen
... Ductape... seriously...
... Je serieus afvragen of je nog daytime current bent daar je enkel nachtlandingen maakt
... Vne.... Nevermind
... Being to scared to read your MEL's "ahhh, screw this. this shit all failed enroute, honest!"
... You walk thru the FBO in your underwear half awake.
... Your DO changes your max t/o weight mysteriously each season comes Christmas.
... The Feds get a scared look on their face when you offer them a ride while they're ramping you

En dat zit er natuurlijk een wereld van verschil tussen de echte onderkant van de barrel (chieftains, 421's etc etc) en de Kliko's onder ons.


FD

PS: voordat de bridgecourse brigade hier weer over me heen springt, nee bovenstaande heb ik me niet schuldig aangemaakt. Ik hou me altijd keurig aan de Frequently Abused Rules.
 
Last edited:
@FD.
Maar het is wel het mooiste wat er is en het levert vliegers op waar ik zonder meer liever naast zit 's-nachts, in de winter, in een sneeuwstorm ergens in scandinavie, dan naast een of andere blaataap wiens vader z'n opleiding in Nederland heeft betaalt.

Student; 'I've lost what the automatics are doing now????'.
Overload; 'Disconnect'.


FD, kom in vredesnaam hier. De flat naast me komt vrij..... (we could have so much fun)
 
Heb in kisten gezeten waarvan ik de A/P niet eens aandurfde te raken zo verrot zag het eruit. Of dan zet je dat ding aan (nadat je het ding afgestoft hebt) begint ie met toch kunsten te vertonen....

Och... Kreeg laatst te horen van een widebody kennis dat een coco aan hem vroeg waar DME nou voor stond...

Denkt FD dat je toch beter had moeten opletten tijdens je bridgecourse!
 
Had Overload laatst iemand die een kwartier bezig was om de Outer Marker Altitude in de ADF te proberen te selecteren.

Nou ja, dan heb je in elk geval even geen last van ze......


En op de Telegraaf website vinden de Nederlanders weer dat piloten te veel verdienen omdat de computer alles doet...................................
 
Last edited:
We zouden natuurlijk de muur tussen die 2 flats weg kunnen halen en een bar/eiland instead bouwen tussen de twee woonkamers in...

Mmmm You got me thinking my friend!
FD
 
Nee, nee, nee, Want de overbuurman is ook een Ryanair Nederlander en dr zijn maar drie flats, dus die bar komt op de overloop, naast de pool table. Duh.
Oh en beneden je raam komen de locale stewardessen topless zonnen tegenwoordig. Maar als je daar moeite mee hebt, zijn er nog wel andere flats hoor.
Check je mail in twee minuten.
 
- You are too young to fly this thing! Is there a REAL pilot here as well?

- Your lanyard says: 'Failure is not an option' (souvenir uit Houston, Space center enzo), I hope it is not an option today! Well sir, I am here because if the captain was here, life would be different...

- Gosh. You surely don't have your drivers license yet. Is that not weird, to fly this thing, but then not drive home?

Ik zie dr niet al te jong uit ofzo, was 22/23 ten tijde van deze opmerkingen...
 
Als vrouw, jong uitziend, geef ik veel proeflessen.
Soms hoor ik het wel eens: "Ga jíj met ons vliegen?"
"Ja meneer, ik ben normaal de secretaresse hier maar probeer het vandaag voor het eerst in een vliegtuig!"
 
"Ben je nou piloot of copiloot?"

Weet U waar al die knopjes voor zijn?

antwoord: "Ja, van allemaal, behalve deze!" En dan vragen ze altijd: "Oh, waar is die dan voor?" :D :D :D

"Vliegt U nu zelf of de automatische piloot?"

"Moet U niet naar voren kijken tijdens het vliegen?"
 
Back
Top