Salaris: tegenstrijdige verhalen

Status
Not open for further replies.
Aangezien een aantal Airworkers zich verplaatsten naar de reactiemogelijkheid onderaan het artikel heb ik dat in overleg met Diana zo snel mogelijk op slot laten zetten: er staat daarom nu, na maar liefst 1 reactie "REACTIES Deze discussie is gesloten - het is niet mogelijk om op dit artikel te reageren".

Helaas kan ik het niet bevestigen, anders zou ik er wel korte metten mee maken.

Kortom; één grote vage lariekoek.
 
En aangezien het me knap begint te irriteren (afgezien van het feit dat mijn naam in deze leugens wordt betrokken), nemen we bij deze afscheid van deze "journalist".
 
Hmmm...het is toch overduidelijk dat die zogenaamde 'coming out' als journalist een grappige reactie was op de post van Kebab? Lees nou effe wat hij schrijft! Ik durf LZ niet te verdedigen want ik ken hem niet persoonlijk, maar ik heb vanochtend wel in een deuk gelegen...en iedereen trapt er zo lekker in. Ik ook in eerste instantie.

Of LZ piloot is of niet, hij weet wel de zwakke punten van onze ziel bloot te leggen.
 
Dat zal best zo zijn. Maar in het licht van de recente deelnemers met nepprofielen die het board verstoren, trek ik nu de teugels aan. Wrong time, wrong place voor deze humorist. LZ kan terugkeren als hij mij meldt/aantoont een bonafide piloot te zijn. En dan is het even goede vrienden en zal ik nederig mijn dwaling erkennen.
 
Ik lig echt in een deuk, kijk nou eens naar het artikel en de vraag die LZ op Airwork gepost heeft omdat hij voor devils advocate wilde spelen (zijn woorden)

Vraag:
weet men niet dat men in verhouding tot andere beroepen toch eigenlijk erg goed verdient als vlieger, spreken alleen mensen die goed verdienen zich uit over hun salaris, overdrijft men sterk over zijn/haar salaris of is er een andere verklaring?
Ik ben erg benieuwd!


Artikel:
Gaat helemaal nooit niet over enig van deze vragen


Dus denken we nu echt dat het gerelateerd is?
 
Ik heb contact gehad met LimaZulu en naar aanleiding daarvan besloten de ban ongedaan te maken.

Mijn ergernis gaat vooral om het feit dat de discussie steeds meer gaat over de identiteit van een persoon, en minder over de inhoud. Ik vond de grap uit de hand lopen. Voor wat betreft de persoonsdiscussie, dat mag hier voortgaan indien men dat wenst, maar dan alleen hier s.v.p. en niet in andere threads.

Voor alle duidelijkheid: zijn identiteit is mij nog steeds niet bekend, noch zijn motivatie om dit soort topics te openen. Hij verzekert mij echter piloot te zijn. Dit board drijft op anonimiteit en daarom neem ik daar genoegen mee.
 
CROWD: A witch! A witch! A witch! We've got a witch! A witch!
VILLAGER #1: We have found a witch, might we burn her?
CROWD: Burn her! Burn!
BEDEMIR: How do you know she is a witch?
VILLAGER #2: She looks like one.
BEDEMIR: Bring her forward.
WITCH: I'm not a witch. I'm not a witch.
BEDEMIR: But you are dressed as one.
WITCH: They dressed me up like this.
CROWD: No, we didn't... no.
WITCH: And this isn't my nose, it's a false one.
BEDEMIR: Well?
VILLAGER #1: Well, we did do the nose.
BEDEMIR: The nose?
VILLAGER #1: And the hat -- but she is a witch!
CROWD: Burn her! Witch! Witch! Burn her!
BEDEMIR: Did you dress her up like this?
CROWD: No, no... no ... yes. Yes, yes, a bit, a bit.
VILLAGER #1: She has got a wart.
BEDEMIR: What makes you think she is a witch?
VILLAGER #3: Well, she turned me into a newt.
BEDEMIR: A newt?
VILLAGER #3: I got better.
VILLAGER #2: Burn her anyway!
CROWD: Burn! Burn her!

Briljant 49015 !!! Dat soort praktijken gebeuren dus in deze tijden nog steeds. Leuk dat je het met een geweldig stukje Monty Pytjon aanhaalt!

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=fr8DIg3oHFI[/YOUTUBE]
 
Diana, LZ, claimt de auteur te zijn en jou gecontacteerd te hebben mbt de reaktiefunctie op het artikeltje in AD online, toch?

Anywho, leuk filmpje.

Eigenlijk moeten we hier ook maar een soort Jetblast forum maken, waar alle imbeciele threads naartoe verplaatst kunnen worden. Ik zie er meer en meer de kop op steken de afgelopen dagen.
 
Eigenlijk snap ik het hele verhaal niet zo goed meer. Errug ingewikkeld. Moet er maar niet meer aan denken, anders krijg ik er nog slapeloze nachten van.
 
Tjonge, vanwege de zomer lees ik het board wat minder en opeens barst de pleuris los! Wat een heerlijk topic!

Ook ik kan de humor van LZ wel waarderen. Ook toont hij aan hoe makkelijk we ons op onze pik laten trappen. Als je nou eens normaal antwoorden geeft loopt het allemaal niet zo uit de hand. Heeft ie al contact met je opgenomen Diana?

Aan de andere kant zijn dit de topics waarom ik zo van Airwork houd.... ;)
 
Tsja..,
in mijn geval, en waarschijnlijk ook wel wat andere vakbroeders op dit board, loopt vergelijking met andere beroepsgroepen zowiezo mank..
Want hoewel ik best heel erg redelijk wordt betaald om die 400+ pax de plas over te vliegen, zou ik t ook doen voor 3/4 van wat ik nu verdien, of de helft..
Als ik al die exen tenminste niet achter me aan had zitten..:eek:fftopic:
Is namelijk niet zozeer werk, is meer levenstijl..
Van 1ste baantje single engine lake michigan over, via wat tijd rondvliegen in Afrika, toen ouwe F-27 's nachts door Europa vliegen tot iets grotere vrachtbakken de wereld over tot nu redelijk relaxed naar bounty bestemmingen..
Zou dat nooit, maar dan nooit hebben willen missen.
Voor geen baan/meer geld waar/wat dan ook.
Just my 2 cents..
Flaps.
 
Eindelijk, ik zit weer achter mijn eigen computer, zodat ik 3 dagen en 31 posts later weer wat kan schrijven.
Gelukkig kon ik in de tussentijd Diana nog even een toelichting mailen over mijn AD-post en was zij zo vriendelijk mij te unbannen. Verder kon ik op momenten dat ik in ’t land was via mijn mobieltje meegenieten van wat zich in de tussentijd in de thread afspeelde, mijn vingers jeukten natuurlijk om te reageren maar op een telefoon een post als deze posten is niet te doen.

Allereerst mijn excuses aan Diana voor het noemen van haar naam in mijn AD-post, waardoor zij ongewild werd betrokken in deze discussie. Daarnaast excuses voor het feit dat ik mijn post niet eerder heb kunnen toelichten, en natuurlijk aan iedereen die niet doorhad dat ik mijn AD-post, doordrenkt van cynisme, volledig uit mijn duim had gezogen.

Wat mij verbaasd heeft en waar ik van geschrokken ben, is hoeveel mensen een zo'n compleet stukje onzin klakkeloos voor waar aannemen; o.a. 49015, sandertje, Whoop whoop en Q-nimbus zagen in dat het niet waar kon zijn, en hadden bovendien direct in de gaten wat het doel van mijn cynisme was, maar de rest reageerde precies zoals de lezers van het AD-artikel gereageerd zullen hebben; kritiekloos een heel lulverhaal voor zoete koek slikkend.
Niemand die eens even een bron raadpleegt, iets verder leest dan zijn/haar neus lang is, et cetera (over lange neuzen gesproken, ik heb ook hard moeten lachen om de witches-post van 49015 en de bijbehorende video van shockcooling :D).

Ik was overigens geenszins van plan de AD-post te schrijven, maar ik kon niet anders na de zgn. ‘ontmaskeringspost’ van capt. Kebab...
Ik heb gezien dat het inmiddels weer mogelijk is te reageren op het AD-artikel (de juiste link is trouwens deze: http://www.ad.nl/economie/2504709/Piloot_betaalt_om_te_kunnen_werken.html), maar vreemd genoeg reageert er bijna niemand (slechts 3 reacties op dit moment). In mijn ogen een gemiste kans; nu denkt iedereen nog steeds dat zijn artikel klopt en denkt de redactie van het AD dat de ‘journalist’ een prima artikel heeft geschreven.

En zo gaat het nu ook met de ‘pilotentekort’-artikelen die De Telegraaf zich om de 6 maanden laat dicteren door KLM (zie ook deze thread, die natuurlijk niet voor niets zo vaak is bekeken/bereageerd).

Moraal van deze post (en mijn eerdere AD-post): als wij nou niet net zo stom zijn als de schrijvers van dit soort artikelen (het AD-artikel en vele andere) en de lezers ervan die alles voor waarheid aannemen, dan verandert er misschien nog eens iets en hoeven we ons niet meer te ergeren aan eenzijdige berichtgeving/vooroordelen/inzichten van mensen die geen deel uit maken van de wereld die luchtvaart heet...

Tot slot wil ik graag nog even mijn dank uitspreken aan superpilot, voor een van de vele geniet-momenten van de afgelopen dagen:
(...) Je verhaal rammelt dus ziet alleen, het is een schandalig, minderwaardig, sensatiezuchtig stukje onzin.
Goed gedaan.

Hufter.
 
Ik heb me lang ingehouden omdat ik mijn tijd niet wilde verspillen aan zo'n triest figuur, maar nu kan ik het toch echt niet meer laten aangezien meneer LZ ongestoord door gaat met zijn mooie betogen, terwijl hij nog steeds niet in enige mate duidelijk heeft gemaakt dat hij werkelijk een 737 vlieger met een ATPL is. Hij heeft eerder alle schijn tegen als ik zijn vorige post lees.

Erg mooi dat LZ zich afschermt onder het mom van anonimiteit, maar samen met die anonimiteit gaat onlosmakelijk verbonden het vertrouwen dat iemand is wie hij zegt dat hij is. Anders kan dit board opgedoekt worden als blijkt dat ''collega's'' ineens journalisten, millieu freaks, of jongetjes van 14 zijn...

LZ is gewoon een pathologische leugenaar die telkens weer opnieuw iedereen om de tuin probeert te leiden met nieuwe leugens. En als mensen dan op die leugens ingaan dan zijn zij volgens hem de stumpers. Naar mijn mening is diegene die een vals profiel opgeeft en de hier het board opzettelijk komt vervuilen de stumper.

Door personen als LZ komen echte vliegers zoals ik steeds minder op dit BB...
 
Naar mijn mening is diegene die een vals profiel opgeeft en de hier het board opzettelijk komt vervuilen de stumper.

En die stumpers worden meestal meteen er af geknikkerd zodra ik of anderen erachter komen. Ik heb LZ verzocht zijn profiel aan te passen naar waarheid, indien dat nu niet het geval is.

Wat is er nou eigenlijk aan de hand.
1. LZ stelt een op zich legitieme vraag over salarissen.
2. Een deel vindt dat een gekke + irritante vraag.
3. Een deel vraagt zich af zo'n vraag door een verkeersvlieger gesteld zou worden, immers, hoe kan "een van ons" nou vraagtekens bij het salaris zetten.
4. Kebab koppelt LZ aan een stuk van het AD, een stuk dat over een heel ander onderwerp gaat.
5. LZ gaat in op de grap en reageert door te doen alsof hij inderdaad net een stukje voor het AD heeft geschreven.
6. LZ wordt naar de brandstapel afgevoerd.
7. LZ wordt weer van de brandstapel afgesleept.

Dat er af en toe mensen opduiken die het niet zo nauw met hun profiel nemen, is van alle jaren. Dat is de hoofdreden als ik mensen ban. Meestal is het overduidelijk nep, soms niet. In dit geval zou ik iemand een ban moeten geven omdat hij een rare vraag stelt en een slechtbegrepen grap maakt, waarvoor hij nota bene excuses maakt. Daar voel ik me ook niet zo fijn bij en om die reden heb ik de ban ongedaan gemaakt.

Mee eens dat LZ een twijfelgeval is. Hij vliegt, maar ik weet niet of dat als verkeersvlieger is. Zelf had hij deze thread in Luchtvaart Algemeen gezet, ik heb het vanwege het onderwerp naar Beroepspiloten verplaatst.

Bij deze een compromis. Een ban voert op dit moment te ver. Aan de andere kant kunnen we wel Beroepspiloten zuiver proberen te houden, dus hem die rechten te ontnemen zolang er geen duidelijkheid is. LZ kan indien gewenst mij meer info geven over zijn werkgever/identiteit, die informatie blijft bij mij en wordt niet verspreid. Ook een kwestie van vertrouwen.

Anders kan dit board opgedoekt worden als blijkt dat ''collega's'' ineens journalisten, millieu freaks, of jongetjes van 14 zijn...

Dat is inherent aan een board met pseudoniemen en daar moet je ook altijd rekening mee houden. Naar ik meen waarschuwt Pprune daar altijd voor met rode koeieletters onderaan het forum.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top