Capaciteitsverkleining KLC?

papierprikker

New member
Omdat er vanaf november 15 F100's weg gaan en daarvoor 10 erj 190's en 5 F70's terug komen is er sprake van een capaciteitsverkleining v.w.b. het aantal stoelen.
Maar toch wordt er nu met een extra (witte) F100 gevlogen en er worden voor KLC nog 2 vliegtuigen van WDL en Air express gewetleased. Dit duidt niet echt op een capaciteitsverkleining.
Blijven de F100's misschien toch iets langer dan gepland?
 
Opmerkelijk dat KLM/YdH een club als WDL voor zich laat rondvliegen.

Natuurlijk, ze zullen aan alle wettelijke eisen voldoen. Maar wie er éénmaal in die afgeragde 146 heeft gezeten zal beamen dat het niet helemaal hetzelfde is als een ritje in een F70 van KLC. En dan laat ik bepaalde kwalificaties even achterwege.
 
gewoon een kwestie van vraag (klc ipv 'klm/ydh') naar extra capaciteit snél en aanbod.
moet je dan maar vluchten cancellen en pax teleurtellen omdat een 146 Liftdumper te min is?
onzin!
 
gewoon een kwestie van vraag (klc ipv 'klm/ydh') naar extra capaciteit snél en aanbod.
moet je dan maar vluchten cancellen en pax teleurtellen omdat een 146 Liftdumper te min is?
onzin!

Plus dat die 146 vaak op de AMS-CGN ingezet wordt, een route waarop een F70 nauwelijks vliegt en de vlucht voorbij is voordat je "ah gatsie, een 146" kan zeggen...
 
2 weken terug vloog ik met de 146 van PRG - AMS. Interessante vlucht waarbij het personeel van WDL werd afgezeken door een KLC bemanningslid.
 
a...
nieuwswaarde: nul.
waarom was t interessant?
waarom werd er afgezeken?
dat bemanningslid zit vast op airwork te vinden in het LimaZulu thread?
WDL vliegt voor KLC, maar volgens haar eigen boeken.
 
Heb nog geen klachten gehoord over WDL, en dat terwijl er elke dag collega's 'dead heading' op meevliegen. Collega's die ik erover heb gehoord vonden het prima !
 
Heb nog geen klachten gehoord over WDL, en dat terwijl er elke dag collega's 'dead heading' op meevliegen. Collega's die ik erover heb gehoord vonden het prima !
Is ook prima, al zijn de Engelse speeches soms niet te verstaan. "Ve vill demonstreet ze seeftie proceedrus, zis iz gow to opun ze seatbelts..."

(al laat het nederlandse-engels accent soms ook te wensen over.)
 
Kan nooit slechter (of sneller) zijn als onze spaanse collega's ;)

" Plazemaskovenosanmouthanbreesnomally "........ Uh what did she say?
 
a...
nieuwswaarde: nul.
waarom was t interessant?
waarom werd er afgezeken?
dat bemanningslid zit vast op airwork te vinden in het LimaZulu thread?
WDL vliegt voor KLC, maar volgens haar eigen boeken.

De bemanning werd afgezeken omdat het KLC bemanningslid de safety demo en debrief niet volgens KLM procedure ging, en daar werd even flink op in gehakt, hoe het anders en beter zou kunnen. Ik vond het nogal vreemd dat dit voor de landing gebeurde waarbij er toch een aantal passagiers konden meegenieten. Dit maakte het geheel interessant en zeker niet saai.

Nieuwswaarde, heeft het zeker niet. Vond zelf dat de bemanning correct was en prima handelde.
 
B737-306 (PH-BDA, msn 23537) of KLM Royal Dutch Airlines planned to be leased to KLM Cityhopper, leased from GECAS
B737-306 (PH-BDD, msn 23540) of KLM Royal Dutch Airlines planned to be leased to KLM Cityhopper, leased from GECAS
B737-406 (PH-BDR, msn 24514) of KLM Royal Dutch Airlines planned to be leased to KLM Cityhopper, leased from BCI Aircraft Leasing

?????????????????????
 
Uitfasering van deze -300's wordt tijdelijk uitgesteld om de capaciteitsproblemen bij KLC op te vangen.
 
En waar komt die info vandaan?

Ps dat bemannings (lid) met de nadruk op lid mag met naam en toenaam op het forum om vervolgens gekielhaald te worden.
Toppunt van onprofessioneel gedrag......in het bijzijn van pax kritiek op collega's hebben.


Enne Eikie ik hoor collega's achterin ook wel eens wat roepen dat ik denk......sjjjkuuuus me?


We worden tegenwoordig onder Eu-OPS toch beoordeeld over ons niveau van de engelse taal?
Of geldt dat alleen voor Cockpit?

D.
 
Last edited:
Back
Top