Waarom uberhaupt een verkeerspiloot opleiding in NL volgen?

M1 visum blijft gewoon geldig en kun je al je brevetten op halen, J1 is alleen als je erna wilt blijven werken. Niet relevant dus.
Ah ok, al jaren geen last meer van die soort praktijken, maar goed om te horen dat het nog steeds mogelijk is.. Maar uren kopen/ervaring opdoen is dan dus niet meer mogelijk?
 
Als je in Europa een baan wilt vinden kan goedkoop wel eens als duurkoop uit komen te pakken.

Zou naar een goedkope opleiding (mooi woord trouwens "goedkope") zoeken in een JAA land en geld overhouden voor een TR.

Het klopt inderdaad dat er vroeger een hoop Nederlanders waren die in Amerika uren kochten in de rechterstoel van chieftains of metroliners/Beech 1900's etc bij cargo bedrijven. Sommige mensen deden niets meer als in die rechter stoel zitten te slapen daar ze hun tijd wilden uitzitten zodat ze naar huis konden om bij de KLM/MP/HV te solliciteren. Daar ook nog eens hun aannname bestond uit niets meer dan het overhandigen van een check om te betalen voor die uren vroegen KLM/MP/HV vroeger 3/500 USA uren of 100 Europese uren (daar in Europa dergelijke programma's niet bestonden, en uiteraard de kwaliteit nihil is als je in de rechterstoel zit puur om je tijd uit te zitten).

Gelukkig bestaan dergelijke programma's amper meer in de VS, daar Amerikaanse maatschappijen daar ook met hele hele scheve ogen naar kijken als je op die manier aan je uren komt.

FD

@ chuck yeager


Overload is toch niet zo dom c.q ongenuanceert:rt:

@ wannabees

Mensen uitkijken met pakketen die door BROKERS hier in Nederland worden aangeboden!! Maatschappijen willen uren met ervaring zien.. Geen uren die gemaakt zijn als hierboven of op een 152 in VMC... Kies een school met een goeie naam. En volgens mij is daar redelijk wat over te vinden..
 
Overload wacht dan ook op excuses en weet heel goed waar hij het over heeft aangezien hij bij training en recruitment is betrokken bij een van de grootste international carriers ter wereld.
JAR is zeker niet overal hetzelfde. Als je dat denkt heb je totaal geen inzicht in hoe de luchtvaart in elkaar steekt. Wat er op je papiertje staat interesseert niemand. Hoe en waar je dat gehaald hebt wel, want daar zit het verschil in, zelfs meer dan in uren. Ik heb mensen in de training zien komen met nog geen tweehonder uur van een uitstekende Europese school die het beter deden dan mensen van een andere Europese school die al een typerating met een paar honder uur hadden. Hetzelfde papiertje.
Een JAR TRE in het ene JAR land kan bijvoorbeeld ook niet zondermeer een JAR brevet uit het andere JAR land aftekenen.
De stelling JAA uren zijn JAA uren is helemaal onzin. Het eerste waar een maatschappij naar kijkt is hoe en waar en waarop die uren gevlogen zijn.
Verder moet je als je een vraag stelt de inputs waarderen van anderen of de vraag niet stellen. Als je denkt dat je alles al weet, hoef je tenslotte niet te vragen.
Als je denkt dat je in de Luchtvaart niet zoveel kan verdienen als je nu doet ben ik zeer benieuwd wat je nu verdient. Overload heeft in 2007 geloof ik iets van €192K binnen getikt. Zo slecht is dat niet.
Echter, het niveau van je posts en het feit dat je een woord als verkeerspiloot gebruikt, geeft me de indruk dat je misschien nog niet volwassen bent. Dat soort mensen hebben we hier al eerder gehad.
 
Last edited:
Huishoudelijke mededeling @ Chuck: er zit een "edit" knop bij je berichten. Als daar op klikt, kun je je bericht bewerken en aanvullen. Dit voorkomt dat je meerdere berichten achter elkaar plaatst.

Verder heeft Overload gelijk.
 
Op zich is het natuurlijk wijs om eens over de Nederlandse grens te kijken als je niet toegelaten bent bij de KLS. Duitsland (LFT, RWL), Belgie (BAS), UK (Oxford &co) leveren toch een goed produkt en kosten doorgaans een stuk minder.
 
Last edited:
Op zich is het natuurlijk wijs om eens over de Nederlandse grens te kijken als je niet toegelaten bent bij de KLS. Duitsland (LFT, RWL), Belgie (BAS), UK (Oxford &co) leveren toch een goed produkt en kosten doorgaans een stuk minder.
Om de threadstarter een zoektocht te besparen, de BAS in België heet nu SFA/CAE. Indien er vragen zijn over de school wil ik deze wel beantwoorden :) Prijs is 85k
 
Kan in nederland na een beetje zoeken ook voor veel minder hoor (+-60.000eu), wordt dan alleen wel modulair en komt er nog eens een MCC naar keuze bij. Dit verspreid over 2/3 jaar inclusief belastingaftrek geeft je eenzelfde diploma voor pak hem beet,40.000 Eu, met veel lagere rentelasten (als je uberhaupt al leent voor modulair).Het begint dan qua kosten zowaar op een normale opleiding te lijken. Ben er ook wel van doordrongen dat het lastiger binnenkomen dan met een integrated. Je kan met deze lagere kosten echter uiteindelijk ook genoegen nemen met minder.
 
Last edited:
Chuck je doet je naam wel eer aan. De echte Chuck Yeager was ook al zo vol van zichzelf. :eek:fftopic:

Voordat je je verdere wijsheden op dit board met de wereld deelt:

Wie ben jij wel niet om mij als wannabe te vertellen wat ik wel en niet moet doen terwijl je:

1) gezien je schrijfstijl (verkeerspiloot ?) waarschijnlijk een PPL in Microsoft FS2004 hebt gehaald.
2) pas iets meer dan 20 posts op dit board hebt. (ik heb er ook weinig maar vertel mensen niet wat ze wel of niet moeten doen hier)
3) alleen maar een PPL hebt terwijl je met mensen in discussie gaat die al jaren ATPL hebben. Wie denk je dan dat ik als wannabe het eerst geloof ?
4) je vliegt prive maar wilt ATPL om een groter vliegtuig te kunnen aanschaffen.........hmm juist ja. Je vader heet John Travolta?
5) je zou nooit commercieel willen vliegen maar maakt je wel heeel druk om mensen die dat wel gaan doen. What do you care?

Dit alles maakt je nu niet echt een overtuigend iemand op dit board. Maar gezien je plotselinge inactiviteit ben je daar zelf misschien al achtergekomen.


en kom nu niet met een "V-entje je moet geloven wat je zelf wil" antwoord want dat zou echt het kersje op de taart zijn :grijns:
 
Chuck je doet je naam wel eer aan. De echte Chuck Yeager was ook al zo vol van zichzelf. :eek:fftopic:

Voordat je je verdere wijsheden op dit board met de wereld deelt:

Wie ben jij wel niet om mij als wannabe te vertellen wat ik wel en niet moet doen terwijl je:

1) gezien je schrijfstijl (verkeerspiloot ?) waarschijnlijk een PPL in Microsoft FS2004 hebt gehaald.
2) pas iets meer dan 20 posts op dit board hebt. (ik heb er ook weinig maar vertel mensen niet wat ze wel of niet moeten doen hier)
3) alleen maar een PPL hebt terwijl je met mensen in discussie gaat die al jaren ATPL hebben. Wie denk je dan dat ik als wannabe het eerst geloof ?
4) je vliegt prive maar wilt ATPL om een groter vliegtuig te kunnen aanschaffen.........hmm juist ja. Je vader heet John Travolta?
5) je zou nooit commercieel willen vliegen maar maakt je wel heeel druk om mensen die dat wel gaan doen. What do you care?

Dit alles maakt je nu niet echt een overtuigend iemand op dit board. Maar gezien je plotselinge inactiviteit ben je daar zelf misschien al achtergekomen.


en kom nu niet met een "V-entje je moet geloven wat je zelf wil" antwoord want dat zou echt het kersje op de taart zijn :grijns:



HAHAHAHAHAHAHA :haha:

@V-entje

Go go go!!!!!!


@ Yeager

Beetje jammer dat je na je''wijze'' woorden niet meer reageert!!:1855:
 
In 1 ding heeft tie wel gelijk, het GA/VFR vliegen in de VS is stukken leuker dan in NL. Ik heb het "toen" ook via de VS gedaan, inclusief het vracht knallen in de Rockies, daarna in EU weer lekker verder gegaan met vrachtvliegen. Waarom, er was toe niks anders, en het is inderdaad zo romantisch als FD het een keer heeft omschreven met oneliners over freightdogs in een topic die ik nu even niet meer kan vinden. Heb een schitterende tijd gehad achteraf and a ton of experience op gedaan in al die nachten!

Moest ik alles over doen in de huidige markt, zou ik niet weten of ik het weer via de states zou doen.
 
:eek:fftopic: Ik ben nu eigenlijk toch wel benieuwd waar onze topic starter gebleven is. Is Chuck ook al van het forum verbannen ofzo? (Diana??)
 
Austin, meen je dat nou of heb je simpelweg de motiveringen van andere posters niet gelezen?

Nee joh, ik wilde gewoon wat "luchtigs" posten :biertje:

Ik vind het een erg interessante thread. Het buitenland lijkt mij absoluut geen slechte optie. Ik bedoelde gewoon dat ik vind dat je Nederland ook niet uit hoeft te sluiten!

Maar dat is allemaal al uitgebreid besproken hier.

Groetjes :)
 
Back
Top