Aan de foto's vallen drie zaken op;
1. Toestel ligt mooi op de centreline. Prachtig gedaan door de crew;
2. Flaps zijn helemaal naar beneden. Om schade te voorkomen was het wellicht beter geweest om ze in te laten. Elke knoop te veel is in een noodgeval natuurlijk een uitnodiging voor meer ellende maar de stallspeeds met en zonder flaps liggen nu ook weer niet dramatisch veel uit elkaar. Bij een voorzorgslanding had ik overwogen om ze in te houden om schade te beperken;
3. Prop is aan alle bladen krom. Men heeft dus met motorvermogen het toestel aan de grond gezet. Handiger was het geweest om op final de branstoftoevoer te sluiten en de prop zo veel mogelijk grof te zetten. Krukas en andere vitale motorcomponenten waren dan gespaard gebleven en slechts 1 blad had krom hoeven zijn.
Kortom, ik trek geen conclusies maar het lijkt toch erg veel op "human error"
Hoi Doubleflush,
Je snapt natuurlijk wel dat jij vraagt omafgefikt te worden. Ik zou in het vervolg wat voorzichtiger omspringen met je reakties op gevalletjes als deze. Gezien jouw al BEHOOORLIJKE ervaring "not" kan ik me het enigszins voorstellen dat je ook graag in de picture wil zijn, maar ik stel voor dat je eerst zelf nog even wat oefent voordat je je voegt tussen de amateurs op de afdeling "airwok"-ongevallen inspectie.
En tegen de vlieger die de belly heeft gemaakt: "good job!"