PPL opleiding

Edwinnnn

New member
Goedenavond allen,
dit is mijn 1e bericht op het forum na een aantal keren rondgekeken te hebben. Mijn vraag waar jullie misschien een antwoord op hebben is als volgt:

Ik zou graag een PPL opleiding willen volgen in de omgeving van amsterdam. Nu zou je zeggen erg gemakkelijk vlakbij schiphol maar dat bleek dus niet zo te zijn. Ik heb orangeskies gecontacteerd maar geen bericht terug gekregen. Hierna nog een bedrijf maar weet daar de naam niet meer van.

Weet iemand een "school" die in de buurt van a'dam bevindt en wordt dan les gegeven net als bij een autorijschool of bepaalde dagen en bepaalde uren??

In afwachting van de berichten dank ik jullie.
Edwin
 
ik zou richting lelystad gaan kijken, 30-40 min rijden zonder file van a'dam, en meer dan genoeg faciliteiten en vliegscholen om daar aan je ppl opleiding te beginnen!!
succes!
 
kan je daar een school aanraden?? en hoe zit dat met de tijden die je lest dan?? Of is dat allemaal terug te vinden op de website?
 
De tijden die je lest is volgens mij allemaal in overleg met je instructeur. Het ligt er ook aan hoeveel uur je per week/maand wil vliegen. En je zou gewoon eens wat scholen moeten mailen/ bellen.
 
Je hebt volop keus, zou zeggen kijk een beetje rond op de website en bel voor vragen.

LESVLUCHTEN

AIS Vliegopleidingen
Arendweg 25
8218 PE Lelystad
Tel 0320-26 87 99
Fax 0320-26 88 76
www.ais-vliegopleidingen.com

Flight Center Lelystad
Emoeweg 26
8218 PC Lelystad
Tel 0320- 288 678
Fax 0320- 288 776
www.lelystadflightcenter.nl

Lelystad Luchtvaart School
Flamingoweg 8
8218 NV Lelystad
Tel 0320- 288 325
Fax 0320- 288 187
www.lls.nl/ls-home.html

Martinair Lelystad
Emoeweg 4
8218 PC Lelystad
Tel 0320- 288 476
Fax 0320- 288 494
www.martinairvliegschool.nl

Polder Aviation
Arendweg 31
8218 PE Lelystad
Tel 0320- 288 638
Fax 0320- 288 638
www.polderaviation.nl

Singles & Twins
Flamingoweg 12
8218 NW Lelystad
Tel 0320- 288 200
Fax 0320- 288 634
www.singlesandtwins.nl

Vliegcentrum Lelystad BV
Arendweg 11
8218 PE Lelystad
Tel 0320- 288 570
Fax 0320- 288 201
www.vliegcentrumlelystad.nl

Vliegclub Flevo
Arendweg 11
8218 PE Lelystad
Tel 0320- 288 469
Fax 0320- 284 122
www.vliegclub-flevo.nl

Wings Over Holland
Emoeweg 28
8218 PC Lelystad
Tel 0320- 288 260
Fax 0320- 288 374
www.wingsoverholland.nl
 
Camel,
bedankt voor je uitgebreidde respons ik zal daar zeker iets mee gaan doen.

Weet je ook van dit soort scholen in de buurt van amsterdam?
 
Weet je ook van dit soort scholen in de buurt van amsterdam?

weet jij een vliegveld dichterbij amsterdam dan lelystad en hilversum?

met alle respect, op schiphol zal je niet snel een vliegschool vinden, dat is gewoon niet rendabel omdat de kosten daar superhoog zijn. vliegscholen in de buurt vind je op vliegvelden als lelystad en hilversum en naar mijn weten is dat relatief dicht bij amsterdam en zal je dichter bij huis ook niet veel vinden denk ik.

ik zou als ik jou was gewoon eens kijken bij de websites die camel gepost heeft, en dan kom je een heel eind aan informatie denk ik. wil je meer weten over vliegscholen op andere vliegvelden, bezoek dan de website van het betreffende vliegveld, daar vind je een hoop info, of google het..
 
Ik heb destijds ook voor Hilversum gekozen bij de club (Aeroclub Hilversum Amsterdam/ACHA). Niet te verwarren met Vliegschool Hilversum! Heb het er reuze naar mijn zin. Stabtrim stuur me als je het leuk vind een pm dan gaan drinken we wat met nog een aantal van mijn vrienden die lid zijn. Medio september is er een bijeenkomst/borrel voor nieuwe leden. Krijg je een verhaal over de activiteiten, zoals clubvluchten, ed.

Edwinnnnnnnnn ACHA : 035-5771300.

Veel plezier met je vliegopleiding!
 
Een (goedkopere) optie op Hilversum is motorzweefvliegschool Dwarf ;)

Eerst PPL TMG en daarna SEP (add-on rating) conversie :radar:
 
En met vliegschool hilversum (niet aeroclub hilversum ;)) is ook niets mis. iig in de tijd dat ik er rondliep.

Dwarf is ook zeker aan te raden, heb er nooit les gehad, maar het is inderdaad een goedkopere lesmethode, die door de combi van zweven en motorvliegen erg plezierig is.

Alleen TMG kan al genoeg zijn, als het je puur om het recreatief vliegen gaat. Wil je verder komen (CPL, maar ook vliegafstands-wise) dan is aansluitend een SEP wel nodig.
 
Dwarf is ook zeker aan te raden, heb er nooit les gehad, maar het is inderdaad een goedkopere lesmethode, die door de combi van zweven en motorvliegen erg plezierig is.

Correct, o.a. betere Stick & Rudder skills ;)

Een ander voordeel (Dwarf) is veel minder Bla Bla Bla.
 
Hi Edwinnnn,

Let bij je PPL opleiding op de kosten van de vlieguren, dat is veruit de grootste post. Minimum is 45 uur, maar in de praktijk is 50-60 uur geen uitzondering. Maakt niet uit, lessen = vliegen dus leuk ;-)

Een nog niet genoemd concept is Nimbus Air (www.nimbusair.nl) in combinatie met een participatie in 1 van de stichtingen onder Diamond Flyers (www.diamondflyers.nl). In de participaties is altijd handel; de Katana bijvoorbeeld is een uitstekende tweezitter waar je voor rond de 60 euro per uur in kan vliegen en dus les kan nemen.

Ikzelf neem deel in de DA40 Flyers en dat bevalt uitstekend!

Groeten,

Sven
 
Mocht er weer gehandeld worden in het aandeel DA20 dan zou ik daar graag gebruik van willen maken. Het laatse wat ik vernomen heb enkele maanden geleden is dat er een wachtlijst voor was. Weet jij misschien iets meer over de beschikbaarheid Shazeja?
 
Hoi Edwinnnn,

Op vliegveld Hilversum is ook een mooie Super Dimona (TMG) beschikbaar om je opleiding op te doen. Prima kist!!!

Je kunt hier je PPL op doen, kan je daarna bv. een SEP rating via de Vliegclub Hilversum Amsterdam halen.

Scheelt aanzienlijk in kosten t.o.v. een opleiding bij een vliegschool.

Je bepaalt zelf wanneer je les wilt hebben, kan door de weeks of in het weekend. Men is vrij flexibel.

De sfeer op het veld en bij de club is erg gemoedelijk en de afstand vanuit A'dam ook goed te doen.

www.superdimona.nl
www.vliegclubhilversum.nl

Wat je ook besluit te gaan doen, heel veel plezier en succes met je opleiding!

Guillie
 
Beste is even contact opnemen met Bert Kramer, bert.kramer@nimbusair.nl. Hij heeft de actuele stand van zaken met betrekking tot vraag en aanbod van de participaties in alle stichtingen. Ook in de DA20 is handel; je kunt altijd beginnen met theorie. Maar genoemde opties om eerst TMG (Dwarf, Hilversum) te doen zijn volgens mij ook valide; zet voor je zelf even de opties naast elkaar!
 
Back
Top