PZ-PYV
New member
747 wijkt voor tripple seven
door Vernon Texel
25/07/2008
Paramaribo - Na vijf jaren dienst moet de ‘trots van Surinam Airways, de Boeing 747-300, in april 2009 wijken voor de nieuwere en brandstofzuinigere Boeing 777-200ER (Extended Range). Bedrijfseconomisch is handhaving van het oude brandstofslurpende toestel niet meer verantwoord, omdat de SLM nog met grote moeite zijn brandstofrekening kan voldoen.
Binnenkort wordt met assistentie van de Amerikaanse luchtvaartautoriteit, FAA, en de Boeing-fabrikant het certificeringsproces opgestart om het toestel volgens planning in de lucht te krijgen. “In studie is nu of we het toestel gaan kopen of leasen. Dit besluit moeten we in overleg met de regering nemen”, zegt SLM-directeur Henk Jessurun. De aanschafprijs van de tripple 777, met een capaciteit van tussen de 300 en 400 stoelen, is 200 miljoen US dollar.
Geld dat niet voor het rapen ligt. Binnen het luchtvaartbedrijf is een taakgroep ingesteld die samen met de Surinaamse Burgerluchtvaart en Veiligheidsautoriteit (CASAS) dit “groot project moet voorbereiden”. Jessurun deed gisteren op een persconferentie op het ministerie van Transport, Communicatie en Toerisme (TCT) mededelingen hierover.
Hoe willen ze die ooit gaan betalen?:wegkwijt:
door Vernon Texel
25/07/2008
Paramaribo - Na vijf jaren dienst moet de ‘trots van Surinam Airways, de Boeing 747-300, in april 2009 wijken voor de nieuwere en brandstofzuinigere Boeing 777-200ER (Extended Range). Bedrijfseconomisch is handhaving van het oude brandstofslurpende toestel niet meer verantwoord, omdat de SLM nog met grote moeite zijn brandstofrekening kan voldoen.
Binnenkort wordt met assistentie van de Amerikaanse luchtvaartautoriteit, FAA, en de Boeing-fabrikant het certificeringsproces opgestart om het toestel volgens planning in de lucht te krijgen. “In studie is nu of we het toestel gaan kopen of leasen. Dit besluit moeten we in overleg met de regering nemen”, zegt SLM-directeur Henk Jessurun. De aanschafprijs van de tripple 777, met een capaciteit van tussen de 300 en 400 stoelen, is 200 miljoen US dollar.
Geld dat niet voor het rapen ligt. Binnen het luchtvaartbedrijf is een taakgroep ingesteld die samen met de Surinaamse Burgerluchtvaart en Veiligheidsautoriteit (CASAS) dit “groot project moet voorbereiden”. Jessurun deed gisteren op een persconferentie op het ministerie van Transport, Communicatie en Toerisme (TCT) mededelingen hierover.
Hoe willen ze die ooit gaan betalen?:wegkwijt: