Piloot en Allergie

World_Sparky

New member
Hallo,


Ik wil graag weten of het toegestaan is om een allergie te hebben als je verkeersvlieger wilt worden. Ik heb zelf namelijk een noten-en pindaallergie.
Heeft iemand enig idee of dit toegestaan is?
Het zou ook kunnen zijn dat er gekeken wordt naar de ernst van de allergie.
Weet iemand wat de maximale toelaatbare eisen van deze allergieen zijn?


Alvast bedankt.
 
Allergie

Allergie

Neem contact op met een vliegmedisch centrum. Bijvoorbeeld, 0433-653344.

Stel je vraag en je hebt binnen 5 minuten antwoord.

Suc6!
 
ja hiermee mag je piloot worden, ik zit zelf bij kls nu en heb er 1 in de klas zitten met het zelfde. dus lijkt me geen probleem.
:)
 
klopt...die allergiën zijn alleen niet toegestaan bij de luchtmacht...vandaar misschien die onduidelijkheid
 
Dit is wat het Aviation Medical Center zegt:

''Bij notenallergie wordt er gekeken naar het soort reactie, de ernst en de frequentie.

Mvg,

Aviation Medical Center''.

Dus er is wel een kans dat je hier op wordt afgekeurd :O
 
klopt...die allergiën zijn alleen niet toegestaan bij de luchtmacht...vandaar misschien die onduidelijkheid

Dat heeft te maken met het feit dat er in de officers mess na het vliegen ook pinda´s bij het bier genuttigd moeten worden als ze aan elkaar aan het vertellen zijn hoe fantastisch ze wel niet zijn :grijns:
 
Heren, ik zou het doen van medische uitspraken aan de experts overlaten. Voor zover ik weet staat hierover wel iets in JAR-FCL 3. Zal eens kijken. Ik kan me voorstellen dat het type en de hevigheid van de reacties een rol spelen. Het is inderdaad aan te raden contact op te nemen met de medische experts.
 
Back
Top