Netjets, dooie mus?

Kazeven

New member
In een oud topic zag ik het gesponsorde programma van Netjets staan. Gratis opleiding en baangarantie, waar heb je dat nog??

Ben hun site gaan lezen. Het stukje over de finaciering vind ik erg onduidelijk.

Ze garanderen een baan en betalen volengs mij ook de opleiding terug, maar volgens mij moet je wel zelf lenen, en er werd nergens gesproken over een garantiefonds. Moet je voor deze opleiding als Non-Uk resident een beroep doen op je ouders?

Ik heb zelf al op airwork en Google gezocht, maar vond geen antwoord op mijn vraag.

http://www.oxfordaviation.net/netjets/nj_info.htm

Ben ik nu blij gemaakt met een dooie mus? :D

Groetjes Kazeven.
 
Nou ten eerste is de tekst behoorlijk duidelijk: dit is NIET gesponsord, alleen een makkelijke opzet, met een baan in het vooruitzicht als je goed je best doet. Dit alles is om makkelijker een lening bij de bank los te weken.

Je moet altijd lenen, maar omdat Oxford immers in de UK ligt hebben ze regelingen met de UK-taxman en met UK banken geregeld

ZIJ betalen niets terug, dat doe JIJ...in alle gevallen

* A conditional offer of employment as a pilot by NetJets Europe
* A bespoke bank loan from HSBC in France and the UK
* Partial refund of your APPFO training and associated costs through employment
with NetJets Europe

Die mus was niet dood hoor, alleen goed lezen

Groet
 
Dat is idd onduidelijk bij dit programma.
De kandidaat zorgt zelf voor een financiering. Nederlanders kunnnen deze financieren via de pilotendesk van de ABN Amro op SPL. De ABN heeft dit al eerder gedaan.
Netjets betaald helemaal niks terug.
Je kan je voordeel doen als je in England gaat wonen nadat je bij Netjets in dienst komt. Dan kan Netjets met een gedeelte van je bruto salaris je lening aflossen. Het mooie van dit scheme is dus een baan garantie (Vinden de banken leuk). En de mogelijkheid van belastingvoordeel bij het aflossen van je lening mits je in de UK gaat wonen. Wil je in Nederland wonen moet je van je netto salaris gaan aflossen en heb je geen aftekposten in Ned, want je betaald al loonbelasting in Portugal.
Succes RV
 
Nou ten eerste is de tekst behoorlijk duidelijk: dit is NIET gesponsord, alleen een makkelijke opzet, met een baan in het vooruitzicht als je goed je best doet. Dit alles is om makkelijker een lening bij de bank los te weken.

Je moet altijd lenen, maar omdat Oxford immers in de UK ligt hebben ze regelingen met de UK-taxman en met UK banken geregeld

ZIJ betalen niets terug, dat doe JIJ...in alle gevallen




Groet
De dooie mus zat hem niet in het feit dat dit stiekum toch een lening was, maar in het feit of je nou wel niet een huis/rijke ouders nodig hebt om uberhaupt aan de opleiding te beginnen.

En dat lijkt er wel op, want ik zie wel mogelijkheden tot lenen maar nergens iets over een contingency fund..
 
Vergis je hierbij niet in het verkrijgen van een lening!

Ik ben zelf door de selectie heen gekomen maar heb de financiering niet rond kunnen krijgen omdat je zelf of iemand anders privé (met geld/eigen huis) garant moet staan. (Bij mij stonden meerdere personen zakelijk garant, maar dat mocht niet baten). Zelfs opa's/oma's kunnen moeilijkheden opleveren ivm looptijd lening en ouderdom.
 
Vergis je hierbij niet in het verkrijgen van een lening!

Ik ben zelf door de selectie heen gekomen maar heb de financiering niet rond kunnen krijgen omdat je zelf of iemand anders privé (met geld/eigen huis) garant moet staan. (Bij mij stonden meerdere personen zakelijk garant, maar dat mocht niet baten). Zelfs opa's/oma's kunnen moeilijkheden opleveren ivm looptijd lening en ouderdom.

Da's vervelend! Die 60000 pond kun je dus niet van HSBC lenen zoals op hun site te lezen is?
Maar je bedoeld dat je door de selectie van het Netjets programma was gekomen? Kun je daar meer over vertellen? Hoe lastig is die selectie? Heb je nog handige tips? Ik heb me daar ook al voor aangemeld.
 
Da's vervelend! Die 60000 pond kun je dus niet van HSBC lenen zoals op hun site te lezen is?
Maar je bedoeld dat je door de selectie van het Netjets programma was gekomen? Kun je daar meer over vertellen? Hoe lastig is die selectie? Heb je nog handige tips? Ik heb me daar ook al voor aangemeld.

Op airwork zijn hier al wat topics over geweest, maar vooral op ask.oxfordaviation.net kun je veel vinden.

Hier wat over de selectie:

Bij de aanmelding op internet moet je al behoorlijk wat gegevens over jezelf invullen, ook over hoe jouw visie op sommige dingen is (de open vragen).

Indien je wordt uitgenodigd naar Kidlington (Oxford) dan komt de eerste dag de Compass test aan bod. Met de IPAS kun je hier wat op oefenen, maar deze is wel wat makkelijker en zeker niet zo uitgebreid.
Als je door bent naar de 2e dag krijg je veel groepsopdrachten; uiteenlopend van het plannen van een survivaltocht, het bouwen van een blokkentoren tot groepsdiscussies en aan het eind een persoonlijk gesprek.

Kom je ook hier weer door dan word je uitgenodigd naar Portugal om 's-avonds een hapje mee te gaan eten met de rest van de groep en een aantal selecteurs. De volgende dag komt NJE HQ aan bod. Je krijgt een interessante rondleiding, een lunch en tussendoor vinden de eindgesprekken plaats.

Het is zeker een mooi (baan)aanbod, maar zoals ik al zei verkijk je niet op het rond krijgen van een financiering. HSBC is alleen van toepassing als jij of je borgstaande property heeft in Engeland of Frankrijk. ABN (Schiphol) heeft in NL idd ervaring met dit traject, maar leent voor zover ik weet alleen het geld als je privé bezit (vastgoed/geld) van een betreffende borgstaande als onderpand kan bieden.

Ga dus eerst even bij de (ABN) bank langs, zodat je weet wat je (on)mogelijkheden zijn.
 
Het is nou eenmaal zoals het is, en helaas kan je niets alles krijgen wat je graag zou willen hebben. Ik wil ook wel een Ferrari (o nee doe maar een Bentley, maar kan ik het voor elkaar krijgen? nope...)
Wij hebben als familie 3x krom gelegen om 2 piloten voort te brengen. En ik ken er zat die ook geen rijke ouders hebben. Dr moet een manier zijn, maar als je je hoop op gratis zet, dan kan je in deze tijden het wel vergeten (die 200 uurtjes op een klein kistje boren kost een hoop peut)
Luchtmacht misschien?
 
Het is nou eenmaal zoals het is, en helaas kan je niets alles krijgen wat je graag zou willen hebben. Ik wil ook wel een Ferrari (o nee doe maar een Bentley, maar kan ik het voor elkaar krijgen? nope...)
Wij hebben als familie 3x krom gelegen om 2 piloten voort te brengen. En ik ken er zat die ook geen rijke ouders hebben. Dr moet een manier zijn, maar als je je hoop op gratis zet, dan kan je in deze tijden het wel vergeten (die 200 uurtjes op een klein kistje boren kost een hoop peut)
Luchtmacht misschien?
Ik weet het in dit leven is niks gratis.. maar het is toch een dooie mus.

Hey! Baangarantie!:) oh nee toch niet want je moet onroerend goed hebben..:huilt:

Nouja dan zet ik mijn (onze) hoop maar op een school met GF maar zonder baangarantie, of op sponsorships als Luxair..
 
Onassis: very true. Toch zien veel mensen niet in dat een financiering niet zomaar even te krijgen is als je geen vermogende familie/relaties hebt die dan ook nog eens privé borg voor je kunnen en willen staan.

In zo'n geval ben je inderdaad wat sneller aangewezen op scholen met een goed garantiefonds of een compleet sponsorship.
 
Op airwork zijn hier al wat topics over geweest, maar vooral op ask.oxfordaviation.net kun je veel vinden.

Hier wat over de selectie:

Bij de aanmelding op internet moet je al behoorlijk wat gegevens over jezelf invullen, ook over hoe jouw visie op sommige dingen is (de open vragen).

Indien je wordt uitgenodigd naar Kidlington (Oxford) dan komt de eerste dag de Compass test aan bod. Met de IPAS kun je hier wat op oefenen, maar deze is wel wat makkelijker en zeker niet zo uitgebreid.
Als je door bent naar de 2e dag krijg je veel groepsopdrachten; uiteenlopend van het plannen van een survivaltocht, het bouwen van een blokkentoren tot groepsdiscussies en aan het eind een persoonlijk gesprek.

Kom je ook hier weer door dan word je uitgenodigd naar Portugal om 's-avonds een hapje mee te gaan eten met de rest van de groep en een aantal selecteurs. De volgende dag komt NJE HQ aan bod. Je krijgt een interessante rondleiding, een lunch en tussendoor vinden de eindgesprekken plaats.

Het is zeker een mooi (baan)aanbod, maar zoals ik al zei verkijk je niet op het rond krijgen van een financiering. HSBC is alleen van toepassing als jij of je borgstaande property heeft in Engeland of Frankrijk. ABN (Schiphol) heeft in NL idd ervaring met dit traject, maar leent voor zover ik weet alleen het geld als je privé bezit (vastgoed/geld) van een betreffende borgstaande als onderpand kan bieden.

Ga dus eerst even bij de (ABN) bank langs, zodat je weet wat je (on)mogelijkheden zijn.

Zoals je de selectie beschrijft lijkt het wel alsof je bij EPST de selectie doet. Alleen moet je hier ook simmen??

Wel erg balen trouwens dat een opleiding door de financiering niet door kan gaan.

gr
 
Back
Top