To Do lijstje Hourbuilding in Florida

Jeans

New member
Beste Allen,

Omdat ik via een modulair traject mijn CPL wil halen, wil ik komende november en december wat uurtjes (ca. 90) in Florida gaan vliegen. Heeft iemand nog een 'hele-belangrijke-dingen-die-je-vooral-niet-moet-vergeten'-lijstje.

Het zou zo jammer zijn om een maand in Palm Beach te moeten zitten en dat je dan niet zou mogen vliegen omdat je ergens een stempel bent vergeten te halen.

Groet,
Jeans
 
Last edited:
Hmm, je moet even uitzoeken ofdat je een visum of een TSA clearence nodig hebt. Aangezien ik het niet zeker weet. Maar als je even de search gebruikt gok ik dat je er nog wel wat over kan vinden.
 
Uren maken hoef je geen TSA voor te hebben omdat je niet aan het lessen bent, een checkout of bianual revieuw hoef je ook geen TSA voor te hebben.

Veel plezier!

:radar: André :radar:
 
Ik zou de school maar ff bellen of mailen, en die kunnen je waarschijnlijk een hoop meer vertellen. Een hoop scholen hebben hun eigen regels en die kunnen zomaar onder de TSA vallen, zeker in FL.
 
Dank jullie voor jullie snelle antwoorden!

TSA? Visum. Dat moet ik dan nog even gaan uitvissen. De school even bellen/mailen is wat moeilijk. Ik doe de theorie via distance learning en m'n ppl had ik al. Dus ik kan of de school van het distance learning bellen/mailen of de school waar ik m'n ppl gehaald heb. Maar beide scholen hebben er niet direct iets mee te maken. Ik weet nog niet welke school ik wil gaan benaderen voor de CPL praktijklessen. Dus zoals jullie snappen heb ik een beetje behoefte aan een klankbord (en dat zijn jullie, waarvoor mijn dank!)

Inmiddels, tikkeltje laat, heb ik ook de Kennis bank Amerika FAQ van Diana ontdekt.
 
Je kan ook even zoeken op het board naar Imo Apita, stuur hem even een privat mail en je hebt snel antwoord, hij weet precies hoe het zit omdat hij in die handel werkt.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Maar je kunt toch wel de school mailen waar je gaat hourbuilden. Hun weten vast wel wat je nodig hebt om bij hun te mogen hourbuilden
 
Ik ben afgelopen december wezen hourbuilden in Fl.
De drie belangrijkste dingen zijn (als je een JAA brevet hebt):
1. om een Amerikaanse gelijkstelling te halen. Dit kan middels een formulier dat je in moet vullen en naar de FAA terug sturen. Procedure en aanvraagformulier hierrr: http://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/foreign_license_verification/
Let op: de hele procedure kan wel 3 maanden duren dus zet dit zsm in gang.
Je (tijdelijke) echte FAA brevet kun je ophalen bij een FSDO office in Fl.

2. om een Amerikaans medical te halen. Dit kun je het beste in NL doen dan heb je daar geen gedoe meer. Zonder mag je ook niet vliegen.

3. Je moet daar voordat je mag vliegen een Flight Review doen. Deze wordt afgetekend middels een sticker in je logboek. Ook deze MOET je hebben om te mogen vliegen. Denk hier niet te licht over. Het is qua inhoud vergelijkbaar met een examen. Je krijgt mondeling theorievragen over het amerikaanse luchtruim en dergelijke, de verschillen tussen Europa en de VS worden besproken en daarna moet je nog met een instructeur vliegen. Duur: ongeveer 3 uur.

Een algemene tip: vraag duidelijke informatie aan de verhuurder over de verzekering en verzeker je indien nodig bij om je aansprakelijkheid te verzekeren. Vraag ook in NL bij je verzekeringsmaatschappij of je verzekerd bent indien je daar brokken maakt. Better safe than sorry....

TSA clearance en visum zijn voor hourbuilding NIET nodig.

Als ik meer dingen verzin dan hoor je het en als je nog vragen hebt dan hoor ik het. De tip van André is overigens ook een goeie, Imo Apita kan je ook alle ins & outs duidelijk maken.
 
Ha Ojjo29, André en de rest,

Dat zijn nou heldere adviezen. Ik ga de gelijkstellings procedure nu opstarten (kom ik er niet uit dan mail ik Imo Apita).
Over mijn medical bel ik wel even met het Aeromedisch Instituut op Schiphol, zij weten vast wel meer over hoe en waar ik een Amerikaans medical kan krijgen.
Over de flight review maak ik me nog even geen zorgen, voordat het zover is heb ik alweer een hele boel theorie net achter de kiezen, dus ik zou dan in vorm moeten zijn (als ik het dan niet ben kan ik ook beter iets anders gaan doen ;))

Dank jullie zeer!

Groet,
Jeans
 
Amerikaans medical kun je hier laten doen: http://www.aecmedicals.nl/
Als je zeer onlangs een keuring hebt laten doen voor je JAA kunnen deze gegevens ook nog gebruikt worden! (binnen ik dacht 6 weken, maar pin me daar niet op vast)
 
Als ie echt niets te doen hebt kan je altijd in NC een biertje komen halen. Voor een Ollander staat er altijd wel een koud :) Veel succ7 met de cost of 100LL !
 
Ha FlighHigh, bedankt voor de uitnodiging. Zie je prive mail voor een langer antwoord. Het wordt anders misschien een beetje off topic.

Ojjo29: ik heb het aeromedisch instituut van KLM gebeld. Voor ruim 200 euro willen zij mij ook wel op z'n Amerikaans keuren :1855: Had ik het maar geweten in januari, want "nee meneer, deze gegevens kunnen we nu echt niet meer gebruiken." In januari hadden ze het voor ruim 70 euro erbij gedaan. Afgezien van de prijzen ben ik verder wel tevreden over het aeromedisch instituut en daarom snel trouw aan 1 instituut.

Groet,
Jeans
 
Vergeet ook niet om vervoer te regelen in Fl.
Voor een paar honderd dollar koop je daar al een oud hok wat je naar het vliegveld brengt.
(tow-yards zijn altijd interessant)
De afstanden zijn ietsje groter dan in NL en het openbaar vervoer naar een klein vliegveld kun je vergeten.

Zolang je binnen 90 dagen weer weg bent, hoef je niets met je visa te doen.

Alleen een FAA license en medical. En voor de verzekering willen ze toch altijd een flight review hebben. Dus die kun je net zo goed doen.
Is meestal niet meer dan een rondje rond de kerk.

Verder zeker een VFR kaartje aanschaffen. Die is goud waard in Fl. Er staat vrijwel niets, behalve een paar mega hoge antennes. Toch lullig als je ze even omzaagt.

Kijk bij de tarieven goed of ze verzekering hebben. Dat wil heel vaak zonder zijn namelijk.
En als je IFR rated bent, kijk ook of je kistje dat is.

Al met al een paar kleine dingen en een hele hoop plezier.
 
Drie weken geleden in Washington State een Medical klasse I gedaan voor 90 dollar (57 euro). Duurde in totaal een uurtje.

Het is echt inderdaad zonde om je geld hier in NL over de balk te smijten.

WS
 
Oh, vergeet niet met een ervaren instructeur naar de Bahama's te gaan.......fantastisch vliegen daar maar je moet het spelletje wel goed doorhebben.
 
Hoi Imo

Daar heb je me wel op een idee gebracht, zeg! Bimini ligt op een kleine 100km van Miami Beach en naar Freeport is net wat verder vanuit het vaste land. Van daar kun je natuurlijk heel mooi de rest van de Bahama's gaan verkennen.

Ken je nog een ervaren instructeur of andere ervaren piloot daar? Wat kost een instructeur eigenlijk?

Groet,
Jeans
 
Last edited:
Back
Top