Brookfield contract veranderd

Grasparkiet

New member
Het is weer zover. Het Brookfield contract is wederom veranderd. De training pay is weggevallen! Maar daarvoor in de plaats krijg je nu omgerekend 40E per scheduled block hour gedurende de linetraining vanaf het moment dat je safety pilot weg is (gemiddeld 12 sectors). Als je gemiddeld 70 uur per maand vliegt verdien je dan dus aanzienlijk meer. +- 2800 E. Dat alles is positief natuurlijk.

Wat zou de reden zijn om het op deze manier te doen? Zou er een addertje onder het welbekende gras zijn of willen ze op deze manier nog meer mensen proberen te trekken? Ben benieuwd naar de gedachtegang erachter.
 
Check! Positieve berichten.

Ik heb voorheen mensen gehoord over het openen van een rekening in de UK. Echter wordt daar nu helemaal niet meer over gesproken vanuit Brookfield. Kun je gewoon je NL rekening behouden en daar je loon op laten storten of is dit financieel gezien niet slim?

Ik heb er zelf 'helaas' niet veel kaas van gegeten en zit er over na te denken naar een adviseur te gaan om alles in goede banen te leiden. Zijn er hier wellicht mensen die bij Ryanair werken die een goede tip hebben op dit gebied?

Cheers :)
 
Eerder was het trainingscontract met Ryanair, en niet Brookfield. Als je nu je linetraining al met Brookfield doet is dat opzich al een verandering.

Brookfield doet niet moeilijk over een Nederlandse rekening. BIC / IBAN doorgeven en klaar ben je.
 
Wel niet handig als je gaat pinnen, elke keer betaal je 2,25€ (bij de ABN dan) voor het pinnen. Lijkt niet veel maar als je het optelt kun je er toch wel wat leuks mee doen (lees: beetje kroegen).
 
Wel niet handig als je gaat pinnen, elke keer betaal je 2,25€ (bij de ABN dan) voor het pinnen. Lijkt niet veel maar als je het optelt kun je er toch wel wat leuks mee doen (lees: beetje kroegen).


Nope, er is een speciale add-on bij de ABN.. Kost iets van 22 euries per 3 maanden als je niet lid bent van de VNV! Dus reken maar uit hoeveel je moet pinnen om dat eruit te halen!!

Goed om te horen dat nieuwe newbees meer geld krijgen in training!!

Je zal altijd een omrekenkoers moeten betalen van euries naar sterling..
Maar met bovengenoemde add-on en vergeef me dat ik de naam effe niet weet, betaal je geen commissie.. Dus als je op ''het'' eiland trecht komt kost het altijd wat meer..
 
Last edited:
Nope, er is een speciale add-on bij de ABN.. Kost iets van 22 euries per 3 maanden als je niet lid bent van de VNV! Dus reken maar uit hoeveel je moet pinnen om dat eruit te halen!!

En hoe kom ik daar aan? Kon deze keer weer 55€ betalen...
 
Wel niet handig als je gaat pinnen, elke keer betaal je 2,25€ (bij de ABN dan) voor het pinnen. Lijkt niet veel maar als je het optelt kun je er toch wel wat leuks mee doen (lees: beetje kroegen).

Heb postbank en heb in het buitenland nooit extra kosten als ik pin. :1855:

In Engeland soms wel problemen met mijn Maestro kaartje. Die doet het niet overal, ook al staat er "Maestro". Maar goed, heb ook nog VISA en Mastercard, en ik woon toch niet op het eiland.
 
Het is weer zover. Het Brookfield contract is wederom veranderd. De training pay is weggevallen! Maar daarvoor in de plaats krijg je nu omgerekend 40E per scheduled block hour gedurende de linetraining vanaf het moment dat je safety pilot weg is (gemiddeld 12 sectors). Als je gemiddeld 70 uur per maand vliegt verdien je dan dus aanzienlijk meer. +- 2800 E. Dat alles is positief natuurlijk.

Wat zou de reden zijn om het op deze manier te doen? Zou er een addertje onder het welbekende gras zijn of willen ze op deze manier nog meer mensen proberen te trekken? Ben benieuwd naar de gedachtegang erachter.

Het zal me niks verbazen dat je dan langer over je lijntraining gaat doen dan normaal. Als je saftey pilot weg is, dan zal ryanair bijvoorbeeld 3 of meer cadets te gelijk de lijntraining laten doorlopen. Je doet er dan langer over. Met andere woorden, je gaat minder vliegen.

Als ik het verkeerd heb, dan hoor ik het wel.

grt RAH
 
wat hebben ze nou aan cadetten die langer in training zijn??
Die worden namelijk getraind door duurdere captains (LTC's, TRI's etc), dus per saldo zal de winst 0 zijn...
En daarna vlieg je juist meer, want de startende F/O's zijn goedkoper dan de meer seniore
 
Back
Top