PO2 REDEN

coni123

New member
Ik heb een beetje rondgekeken (en ook de zoekfunctie gebruikt!) maar kwam nergens zo'n topic tegen dus vandaar deze thread.

Gister had ik mijn PO2 van de KLS. Ik deed goed mee met de groepsopdracht, en dat rollenspel lukte ook wel aardig, het persoonlijke interview verliep ook goed en dat vliegtaxie-spel ging wat minder maar daaruit bleek dat ik echt stressbestendig was, dat zei de psycholoog ook.

Kom ik aan het einde van de dag in z'n office..zegt hij ineens dat ie slecht nieuws voor me heeft en dat ik niet paste bij de KLS. Ik was voor de rest een slimme, stressbestendige, zelfverzekerde persoon. Hij zei dat ik de capaciteiten echt wel had en dat ik sterk in mijn schoenen stond, maar ook dat ik te ZELFSTANDIG was! Dat ik dus moeilijk met de rest mee met de stroom kon op de KLS. Ik wist niet wat ik moest denken of zeggen. Vond het zo'n BULL****, ik snap ook wel dat je mee moet met de stroom, maar dat doe je heus wel als je voor je droom gaat. Maar erop afgewezen worden vind ik toch een beetje te ver gaan...Ik wil niet veel zeggen maar in de top3 eigenschappen van een piloot hoort toch wel ZELFSTANDIG te staan of niet.

Maarja...afgewezen dus...zijn er nog meer mensen met zulke "rare" afwijzingen en ervaringen dan hoor ik dat graag.
 
Last edited:
Allereerst zou ik, als ik jou was, maar even het rapport afwachten. Kan een week of twee duren, dus is eventjes wachten.
Wat betreft het té zelfstandig zijn. Aan de ene kant kan je dit heel goed zien als een negatieve eigenschap; in de cockpit wordt teamwork geeist, men moet niet in zijn eentje aan de gang gaan. Je echter alleen hier op afwijzen is wel raar, aangezien er best aan te werken valt.
''Nu weet ik ook waarom iedereen altijd zo TEGEN de KLS was altijd''. Wie heeft jou deze uitslag gegeven? De KLS, of het IAP? De KLS besteed dit gedeelte uit, is dus geen directe keuze van de KLS geweest om jou de deur te wijzen. Natuurlijk, zij hebben het profiel opgemaakt, maar het is aan de interpretatie van de (hopelijk objectieve) psycholoog, om te kijken of jij hier in past.
Nogmaals, wacht je rapport af; ook het IAP maakt fouten. Mocht je na het zien van je rapport nou echt je twijfels hebben, kan je altijd nog overwegen om bezwaar aan te tekenen of iets dergelijks.
Heel veel succes in ieder geval, laat even weten over je vorderingen; ben wel benieuwd namelijk...
 
Zoals je zegt heeft de KLS het profiel opgemaakt...en mag je verwachten dat de psycholoog objectief is als hij professioneel is.

Maar ik wacht mijn rapport even af ja.
 
Last edited:
Vertel eens, waarom was iedereen altijd tegen de kls?

Lees boven maar!

Maar zijn er nog meerdere mensen met zulke ervaringen ?
 
Is uberhaupt iedereen tegen de KLS? Ik niet in elk geval.
Beetje onsportief/kinderachtig om zo jezelf te gaan uiten op een openbaar forum. Je zult nog wel meer tegenslagen krijgen in je leven.
 
Ik denk dat ze bedoelen dat je te veel alleen doet waardoor het contact met mede studenten niet zo wordt als dat hoort te zijn. In de omgang/contact leggen met anderen zou je dus jezelf kunnen verbeteren.
 
Het is laf om te gaan schoppen tegen een school waar je tot (eer)gister nog mega enthousiast over was...
Sorry dat ik het zeg, maar je bent niet voor niets afgewezen lijkt mij...
En ja, ik ben ook bij KLS afgevallen, niet PO2 maar COVA..
Tuurlijk mag je best vinden dat ze dom zijn omdat ze een potentiele vlieger hebben afgewezen oid, maar het is een beetje onzin om meteen zo negatief over de school te praten.

Maarja:)
 
Mijn excuses voor een misschien te overdreven reactie, maar dit komt vooral omdat ik zó graag hierzo op school wou komen te zitten..maarja

@ Renze

zou ik misschien mogen weten waarom jij bij de COVA alsnog niet werd aangenomen..pm anders even als je wilt.
 
Coni snap je reactie volkomen maar ben het inderdaad ook eens met de andere dat het eerst een school was die je (waarschijnlijk) de hemel in prees.
Zelf helaas ook op cova afgevallen, vooral jonge leeftijd (17 jaar) en waren bang dat ik niet standvastig genoeg was. Ze vonden mij een hele sociale jongen maar daardoor waren ze ook bang dat ik dus soms iets te makkelijk toe zou geven, puur omdat ik anderen niet wil kwetsen...
Toen ik hier de uitslag van kreeg was ik behoorlijk teleurgesteld, zeker omdat ik toen ik ging bellen om de uitleg zelf door moest vragen voordat ik een beetje fatsoenlijk antwoord kreeg.

Maargoed, hoofdstuk kls is afgesloten, ga gewoon opleiding elders doen:)
 
Jip.. KLM is still on my list (in the future) but KLS not any more ;)

Make the best of it now to get what you want in the future!
 
Ja dat weet ik...ook maar alleen via EPST of NLS (en KLu)...
en daar is de kans kleiner om bij de KLM te gaan vliegen (20% ofzo) dan bij de KLS, 85% namelijk.

De reden dat ik KLM wil is eigenlijk dat ik het liefst in NL wil blijven en ICA wil vliegen.

Dan zeg je misschien Martinair, maar daar heb je weer niet zo'n grote kans om te komen en het feit dat ze een kleine vloot en weinig bestemmingen hebben, zou ik toch voor de KLM willen gaan.
 
Misschien is die KLS dan toch niet zo'n nare school als je nu denkt.
Als je in NL kan blijven werken is dat mooi meegenomen. Maar als je aan een dergelijke opleiding start, moet je er voor het overgrote deel rekening mee houden dat je niet in NL blijft wonen. Als je aan dat aspect veel waarde hecht, kun je beter voor een ander vak kiezen. ICA vliegen kan ook buiten dit kikkerlandje.

Daarnaast is het aantal aannames bij de KLM wat achteruit aan het gaan en ik vraag me af wat dit voor consequenties heeft voor het aantal 'bridgecoursers' dat nu naar de KLS kan via een andere FTO. Ik heb zo'n voorgevoel dat dit er nu ook minder zullen worden dan voorgaande jaren. Maar de tijd zal het leren.
 
Wel fijn dat er nu een apart topic is over de KLS PO2.
Ik moet in September op voor de PO2. iemand nog tips??

weet iemand toevallig een verslag te vinden over de PO2 van de KLS? ik ben namelijk heel erg benieuwd naar de groepsopracht. wat is daar je opdracht en hoe hebben jullie dat ervaren?

thanks!
 
Back
Top