Opleiding en vakken?

ali49

New member
Halllo

Ik heb 2jaar geleden mijn vmbotl diploma gehaald, en afgelopen jaar had ik luchtvaart logisticus gevolgd maar dat was de verkeerde keuze.

Ik zit nu met een probleempje, ik weet nu niet wat de beste opleiding voor me is ik wil graag bij de luchtmacht als vlieger of naar een vliegschool om te gaan werken voor grote vliegtuig maatschappijen.

Nu twijfel ik om Havo te gaan doen dat duurt 2jaar, En je hebt een versnelde opleiding dat je 2 jaar in 1 jaar doet, Kan iemand mij helpen waar dat in de omgeveing van ROtterdam is?

Ik las op het internet dat je wiskunde, natuurkunde moet hebben. ALs je alleen Wiskunde hebt is dat ook genoeg? Of moet je perse Natuurkunde erbij hebben.

Wat kan ik het beste doen om vlieger te worden?

Alvst bedankt voor u reacties
 
Allereerst: Je wilt niet óf bij de luchtmacht, óf bij een grote maatschappij. Dit zijn twee totaal verschillende werelden met slechts één overeenkomst: je gaat bij beide de lucht in (bij de luchtmacht kan dat zelfs op verschillende manieren :grijns:) Denk eerst hier over na bij welke van de twee je wilt gaan vliegen.
Wat betreft je opleiding; je hebt sowieso havo nodig bij welke vliegschool dan ook, ook bij luchtmacht voor zover ik weet. Dat moet je dus in ieder geval al halen. De meeste scholen zullen ook nog eisen dat je dan natuurkunde en wiskunde A1,2 of B1 haalt. Je zal er dus echt nog even voor moeten werken, zonder havo kom je helaas niet ver...

Succes!

EDIT: MBO opleidingen zijn ook mogelijk. Wat hierover verder de details zijn weet ik niet, maar kijk ook eens gewoon rond op de sites van de opleiders. Is altijd op te vinden wat ze van je willen...
 
ik wil als vlieger voor grote maatschappijen, ook als je in amerika, azie een vlieg opleiding gaat doen moet je dan havo of alleen de vakken natuurkunde en wiskunde?
 
Havo in 2 jaar is het verstandigste overigens kan je ook Havo in 1 jaar doen op VAVO (Volwassen onderwijs) kijk maar op een site van ROC in je buurt.
 
HBO kan toch ook? Ze willen geloof ik dat je de niveau hebt om een Universiteit te studeren.
 
heej safa ik woon in rotterdam en in mijn omgeving heb je vavo maar dat duurt 2 jaar. ik wil naar een school toe waar havo 1 jaar duurt ipv 2jaar. Je hebt het luzac college maar dat kost 14.000 per jaar. Wie weet een goede school in de omgeving van ROtterdam
 
Weet je ook wat een Nederlandse pilotenopleiding kost?

Dit is niet echt vergelijkbaar, je hebt namelijk geen garantiefonds en uitgaand van een goede situatie kan je na het voltooien van je Luzac ook niet meteen een baan vinden waarmee je het bedrag goed kan terugbetalen.
 
Als je dat geld er niet voor over hebt, denk ik dat je dan ook nergens een opleiding kan vinden waar je 'ff' je HAVO in een jaar kan halen. Ik ben het ermee eens dat het niet eerlijk is om de kosten van een vliegopleiding met het luzac te vergelijken. Ikzelf zou dat bedrag er ook niet voor over hebben, maar je zult dus wel de motivatie moeten hebben om nog 2 jaar te besteden aan het behalen van je HAVO diploma.
 
@Jegor: Je hebt niet bij elke vliegschool met garantiefonds te maken hè ;) .
 
Jongens, jongens, het maakt geen f&ck uit wat vliegscholen eisen. HET GAAT EROM WAT MAATSCHAPPIJEN LATER EISEN.

Je hebt er niets aan om straks je vliegpapiertje te hebben, om er dan achter te komen dat je nergens binnenkomt vanwege een te lage vooropleiding. Kijk nou gewoon effe op sites van maatschappijen. Voor lufthansa heb je VWO nodig, zo zijn er nog een paar. Er loopt nog een topic over 'MBO en een baan als vlieger' daar waren niet al te veel reacties op. Gebruik effe de zoekfunctie.
 
vakken

vakken

Goedemiddag!

Ben nieuw hier op dit forum, maar ik denk dat het in ieder geval handig zou zijn een havo-diploma te halen. Heb je sowieso meer keus.

Ik had zelf ook nog een vraagje over dit onderwerp; Ik heb vwo diploma met wiskunde A1 en informatica (cultuur&maatschappij profiel). Voor sommige vliegscholen (ik zit zelf aan epst te denken) is dit al genoeg om aan de selectie mee te kunnen doen. Maar in de selectie komen wiskunde en natuurkunde toch van pas. Het is nu 2 jaar geleden dat ik mijn diploma heb behaald (ben nu 20) en ben niet zo zeker hoe het daadwerkelijk met mijn kennis op het gebied van wiskunde/natuurkunde staat.
Zou het dan niet handig zijn om nog een deelcertificaat natuurkunde (en mss wis A2) te halen? Of zouden jullie dan gewoon veel rekensommetjes oefenen en een boekje natuurkunde uit mijn hoofd leren voor de selectietest?
 
Heb je uiteindelijk niet sowieso natuurkunde nodig om aan de opleiding te mogen beginnen?

Anyway, als je echt graag aan een vliegopleiding wil beginnen zou ik zeker je natuurkunde gaan halen. Ik heb zelf N&G gedaan en ik denk dat ik het bij sommige vakken vrij moeilijk zou hebben zonder natuurkunde (denk aan onderwerpen als aerodynamica, druk, krachten, enz.). Wiskunde is naar mijn mening minder nuttig, maar kan uiteraard nooit kwaad. Succes!
 
Heb je uiteindelijk niet sowieso natuurkunde nodig om aan de opleiding te mogen beginnen?

Anyway, als je echt graag aan een vliegopleiding wil beginnen zou ik zeker je natuurkunde gaan halen. Ik heb zelf N&G gedaan en ik denk dat ik het bij sommige vakken vrij moeilijk zou hebben zonder natuurkunde (denk aan onderwerpen als aerodynamica, druk, krachten, enz.). Wiskunde is naar mijn mening minder nuttig, maar kan uiteraard nooit kwaad. Succes!

Bedankt voor je reactie! Bij EPST kan je aan de opleiding beginnen zonder natuurkunde, indien je door de selectie komt. (Ik had epst zelf hier nog even een mailtje over gestuurd). KLu kan trouwens ook met WisA1 zonder natuurkunde. Bij KLS moet je inderdaad wel eerst die vakken halen voordat je aan de opleiding mag beginnen.

Ik heb er de afgelopen dagen ook nog over zitten denken maar denk dat het toch idd wel erg handig is om eerst natuurkunde te halen. Ben ik ook wat zekerder van mezelf bij zo'n selectie. Toen ik mijn middelbaar deed wist ik nog niet wilde gaan doen en had ik C&M gekozen (dom dom dom!). Heb jij havo of vwo natuurkunde gehaald? Ik denk dat havo natuurkunde ook al genoeg zou zijn om aan de selectie mee te doen?
Nog 1 off topic vraag; Waar doe jij nu je opleiding als ik vragen mag?

Alvast bedankt!
 
Last edited:
Back
Top