Tips voor verbeteren sociale vaardigheden

ben het eens met deoostblokker dat zijn directe omgeving meer kan zeggen over verbeter puntjes.
Wij kunnen hier op het forum echter wel dingen aangeven die belangrijk zijn in selectie rondes en eventuele eigen ervaringen vertellen zodat de persoon in kwestie hier wat aan heeft.
 
Aah zeik deze jongen niet zo af! Hoe vaak kom je nou een 15-jarige tegen die zijn sociale vaardigheden wil verbeteren? Ik vind het n goeie zet van m. Okay, misschien probeert hij het op de verkeerde plek. Maar als ie het niet op dit forum had gevraagd had ie ook niet de tip gekregen dat zijn directe omgeving hem hier veel beter mee kan helpen ;)

Koentjah, waarom schat je eigenlijk in dat jouw sociale vaardigheden onder de maat zijn? Alleen maar omdat je niet zo goed over koetjes en kalfjes kunt praten. Dat is inderdaad niet iets wat je op een internetforum leert of in een zelfhulpboek leest (ook al kan dat geen kwaad hoor). Maar je bent nog jong, praatjes maken dat leer je waarschijnlijk nog wel! Het voordeel van op een teamsport gaan is dat je nieuwe vrienden maakt (laat je niet weerhouden door je slechte ervaring met voetbal vroeger, dat zegt niets over in wat voor team je nu terecht zou kunnen komen) en dat je ook nog eens een nieuw gespreksonderwerp hebt (ik ben geen golf-expert, misschien zijn daar wel veel leeftijdsgenootjes om mee op te trekken. in dat geval ben je al op de goede weg toch! En als je niets meer weet om over te praten, over golf kun je vast veel vertellen.)

Maak je hier niet al te druk om, je hoeft echt niet krampachtig te proberen om sociaal over te komen. Je leert het vanzelf. Bijvoorbeeld, ga liever iets doen met vrienden en familie, in plaats van achter je playstation/flightsim zitten. Ik denk dat als je vriendelijk bent naar mensen dat ze dan eerder geinteresseerd in je zijn. Als jij ook interesse in hen toont (vraag naar hun school, waar ze wonen ofzo, hun hobby's), dan raak je vanzelf aan de praat. Succes!
 
Koentjah misschien moeten we eens samen gaan vliegen in FSX?
Als je mij zoekt me nickname is Felison :)

ik durf bijna te wedden dat dit de sociale vaardigheden positief beïnvloed.
 
Aah zeik deze jongen niet zo af! Hoe vaak kom je nou een 15-jarige tegen die zijn sociale vaardigheden wil verbeteren? Ik vind het n goeie zet van m. Okay, misschien probeert hij het op de verkeerde plek. Maar als ie het niet op dit forum had gevraagd had ie ook niet de tip gekregen dat zijn directe omgeving hem hier veel beter mee kan helpen ;)

Mijn opmerking dat hij het beter aan eigen vrienden kon vragen bedoelde ik niet zo negatief als jij nu zegt.
Ik bedoelde juist dat hij voor tips qua verbeteringen bij ons kan zijn, alleen dat wijzelf niet goed kunnen inschatten of ze relevant voor hem zijn.
Dat kan beter zijn directe omgeving doen.

Sorry voor onduidelijk standpunt!
 
Respect voor mensen met zelfkennis! zo verbeter je jezelf! gezond kritisch noem ik dat,ga zo door. komt helemaal goed
 
Koentjah misschien moeten we eens samen gaan vliegen in FSX?
Als je mij zoekt me nickname is Felison :)

ik durf bijna te wedden dat dit de sociale vaardigheden positief beïnvloed.

Ik zou fsx krijgen voor mijn rapport, omdat ik voor wis en natuurkunde een 7,5 stond. maar de pc die dat kon draaien is kapot en word gemaakt, maar dat gaat nog wel een tijdje duren. Ik laat het wel weten wanneer ik hem heb.
 
Ik meen het wel, maar ik weet niet wat voor sociale invloeden het zal hebben.
in ieder geval is het wel leuk :)

In je vorige post durfde je nog te wedden dat het een positieve invloed op je sociale vaardigheden zou hebben... Ik durf te wedden dat dat niet zo is. Daarentegen is het wel leerzaam en leuk om op een online netwerk zoals bijv. vatsim of ivao te vliegen (daar zijn trouwens andere fora voor). Maar je moet dus niet denken dat als je achter je computertje met andere mensen een spelletje speelt, daarmee je sociale vaardigheden verbeteren. Voorkom dus dat je eraan 'verslaafd' raakt en uren achter je beeldschermpje zit te staren naar steeds hetzelfde plaatje als je weer eens van amsterdam naar new york aan het vliegen bent... the real world is outside! ;)
 
Mijn opmerking dat hij het beter aan eigen vrienden kon vragen bedoelde ik niet zo negatief als jij nu zegt.
Ik bedoelde juist dat hij voor tips qua verbeteringen bij ons kan zijn, alleen dat wijzelf niet goed kunnen inschatten of ze relevant voor hem zijn.
Dat kan beter zijn directe omgeving doen.

Sorry voor onduidelijk standpunt!

k doelde meer op de post die koentjah (in mijn ogen onterecht) een slapeloze nacht heeft bezorgd :1855: , niet op die van jou, die snap ik wel hoor ;)
 
Firekiddo, sociale vaardigheden doe je NIET op in een digitale omgeving.

Vliegscholen kijken ook vooral naar volwassenheid. Wat houdt dit dus precies in ? Sommige denken dat je gewoon serieus en sociaal in dingen moet zijn en niet de puber uithangen, maar volwassenheid houdt meer in dan dat alleen! Te denken valt aan je eerste serieuze vriendin en alles wat daar mee samenvalt. Dat is iets wat je in je puberteit ontdekt en je ontdekt in principe je identiteit. Die ontdek je weer door middel van muziek, vrienden, etc... Zo zijn er nog wel meerdere aspecten, bijvoorbeeld niet teveel afhankelijk van je ouders zijn. Afstand nemen dus van je ouders. Veel dingen ondernemen, uitgaan, dat soort dingen. Ook een goeie is bijvoorbeeld om alleen met een stel vrienden op vakantie ofzo te gaan, zodat je ook voor jezelf leert zorgen. Als jij je vliegopleiding hebt afgemaakt en je bent bijvoorbeeld 20als je gaat solliciteren, kan pa of ma niet je handje vasthouden natuurlijk! ;)

Volwassen word je pas als je een grote klap voor je bek krijgt, met andere woorden een situatie waarbij jij plotseling heel anders tegen dingen gaat aankijken. Dit is dus iets waarom er jongeren van 18 wel worden aangenomen en van 22 bijvoorbeeld niet...

En vooralsnog ben ik van mening dat je sociale vaardigheden in principe weinig toe doen, jaa voor de selectie. Als jij je sociale vaardigheden op de selectie laat zien en je overdrijft wat en je bent door, chapeau. Er vliegen namelijk heel veel soorten mensen bij maatschappijen. Arrogante kwallen, stille willies, modepoppen, chaggies, lachbekken, noem maar op...
 
Back
Top