Etihad Ab-Initio Sponsored Cadet Pilot Program

Etihad Ab-Initio Sponsored Cadet Pilot Program

  • Ja

    Votes: 14 42.4%
  • Nee

    Votes: 3 9.1%
  • Ik zou het niet weten

    Votes: 16 48.5%

  • Total voters
    33
  • Poll closed .
Even een vraagje:
Wat hielden de testen van fase 1 in? Weet je al wat je voor fase 2 moet doen?

Succes in ieder geval!:biertje:
 
Fase 1 was inderdaad IQ, Engels, ruimtelijk en numeriek inzicht,... Niet moeilijk allemaal, moeilijkheid zit voor velen vooral in de beperkte tijd.

Fase 2/3: psychomotorische test, groepsoefeningen, persoonlijkheid, interview en medical.
 
10 pilots told to pay $1.17m to leave airline

Kwam het bovenstaande tegen in luchtvaart nieuws. Nu wil ik China niet direct met de Emiraten vergelijken of jullie ontmoedigen,maar weet wel waar je aan begint. 7 jaar is lang en als die handtekening gezet is ,zit je er gewoon aan vast of kom je het land niet uit.
Ik weet dat je als vlieger een open blik richting het buitenland moet houden maar Europa is echt niet te vergelijken met het Midden Oosten. Verdiep je erg goed in het contract wat je voorgeschoteld krijgt om latere tegenslagen voor te zijn. Verder een welgemeend succes toegewenst in de selectie en komende studie jaren.

Columbus
 
10 pilots told to pay $1.17m to leave airline

Kwam het bovenstaande tegen in luchtvaart nieuws. Nu wil ik China niet direct met de Emiraten vergelijken of jullie ontmoedigen,maar weet wel waar je aan begint. 7 jaar is lang en als die handtekening gezet is ,zit je er gewoon aan vast of kom je het land niet uit.
Ik weet dat je als vlieger een open blik richting het buitenland moet houden maar Europa is echt niet te vergelijken met het Midden Oosten. Verdiep je erg goed in het contract wat je voorgeschoteld krijgt om latere tegenslagen voor te zijn. Verder een welgemeend succes toegewenst in de selectie en komende studie jaren.

Columbus

In een land waar zelfs een Dafalgan met codeine als drugs wordt aanzien ben ik altijd op mijn hoede... ;) Ik ga er met een open blik naartoe, maar ben idd wel bewust van wat de nadelen zouden kunnen zijn. Eerst en vooral proberen door die selecties heen te raken... :)
 
het is 5jaar, ze hebben het verminderd

Goh hoe zou dat toch komen?

If it sounds to good to be true......it probably is.
Als ik mezelf toch een wurgcontract wil aanpraten dan doe ik dat wel dichter bij huis. Kan ik iig nog naar papa en mama toe om uit te huilen. Vanuit een zandbak gaat dat zo moeilijk ;)
 
Last edited:
5 Jaar, kan ik ff 17 jaar terug? Zou ik gelijk voor tekenen. Wie niet waagt......
Het is de laatste tijd wel opgevallen, dat er een hoop mensen rondlopen die alleen maar klagen maar nooit iets doen :stapelge: Als je dat te lang blijft doen kun je altijd nog by AH achter de kassa staan.

Als je inderdaad niet bij pa en ma, je vrienden en de hond kunt wegblijven voor langere tijd hoef je geen piloot te worden. Ik heb een hoop van die jongere piloten voor mij werken en die klagen net zo hard als jullie. Ze worden nu dus ook "vervangen" :1855:

Do or Die....
 
Aha, kijk 5 jaar klinkt al weer een stuk aangenamer. Ben het met Jetcap eens dat wie niet waagt ook niet wint,uiteindelijk moet je toch gewoon ergens vol voor gaan als verder wilt komen. Aangezien ikzelf wel een redelijke ervaring heb die kant op,zij het in een ander vakgebied, vond ik het een kleine moeite deze en gene te wijzen op de enigzins risicovolle positie waarin je jezelf gaat plaatsen voor zo'n lange tijd. De naiviteit die op dit forum weleens ten toon gespreid wordt over "even een tonnetje lenen,of nog even de financien doen' wijst er toch op dat veel mensen ergens onvoorbereid op af gaan en ergens voor tekenen zonder de gevolgen te overzien, puur en alleen om een droom na te jagen. Kijk het blijven Emiraten en geen Rechts staten daar. Meer heb ik er ook niet over te zeggen, ga weer druk aan de studie.

Mensen succes met de selectie en hou ons op de hoogte hier. De club zelf spreek mij ook wel tot de verbeelding.

Groeten C
 
@Jetcap

Met dichter bij huis bedoel ik meer qua cultuur. Zou niet eens in NL willen vliegen. Ik heb voor mijn werk in 3 continenten gewoond. Dus generaliseer volgende keer lekker even iemand anders.

@ Columbus

Ben het met Jetcap eens dat wie niet waagt ook niet wint,uiteindelijk moet je toch gewoon ergens vol voor gaan als verder wilt komen.

Ok duidelijk , eerst zeg je dus eigenlijk dat je een risico moet nemen om iets te bereiken.

op de enigzins risicovolle positie waarin je jezelf gaat plaatsen

....om vervolgens te waarschuwen voor het feit dat je een risico loopt als je een lening aangaat?

heel kort gezegd: Wie niet waagt wie niet wint maar neem geen risico?

Ik denk dat nog nooit iemand vlieger is geworden zonder ergens een risico te nemen. En ja je hebt grote en kleine risico´s maar die termen zijn voor iedereen vrij te interpreteren.

Maar probeer a.u.b. niet de moraal ridder uit te hangen door eerst te roepen dat je ergens voor moet gaan maar vervolgens adviseert om geen risico´s te nemen. Daar heeft natuurlijk niemand wat aan.
 
Last edited:
Thermal, Zo direct van marktplaats.

Begrijpend lezen & Didactiek, Rolf Robbe, van Wolters Noordhoff.
ISBN: 90-01-75770-7
Jaar van druk: 1998
Boek is zo goed als nieuw, alleen in gebladerd om te lezen.

Groeten C
 
C

Jammer hij was al verkocht , waarschijnlijk door een andere naïve wannabe.

Vond nog wel deze bij de Bruna voor jou:

Leren communiceren

handboek voor mondelinge en schriftelijke communicatie
Uitgever Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN 9789001547028
Bindwijze Harde kaft
Productsoort boek
Prijs 59,95

;)

Goed back to topic
 
lol, weet je wat ze nog zeiden bij 1ste fase (en dat vonden ze zeeeeeer belangrijk)? Dat je verdraagzaam moest zijn en goed met andere mensen/culturen moet kunnen leven zonder ze het gevoel te geven dat ze worden aangevallen of scheef bekeken ;)
Want vergeet niet: in Abu Dhabi is 90% buitenlander (N-Afrika, Z-O-Azië, Europa, Amerika, ... Alles zit daar)
 
Ben terug na 3 dagen in de UAE. Algemeen was alles goed georganiseerd. Vliegtickets op tijd gekregen, ook een overzicht van wanneer en waar een taxi/busje mij zou komen oppikken, hotel gereserveerd,...

Dag 1: met busje richting Dubai waar psychomotorische testen en persoonlijkheidstest werden gedaan
Dag 2: in EY trainingcentrum opnieuw persoonlijkheidstest + groepsoefeningen + interview

In totaal waren er 22 kandidaten, 2 moesten na de eerste dag niet meer afkomen en werden afgewezen... Dus we hebben met 20 alle testen doorlopen. Binnen 2 a 3 weken hopen ze de namen bekend te maken van de mensen die een sponsorship aangeboden krijgen. 18 maanden ATPL training in Al Ain, daarna 3 tot 6 maanden training in Abu Dhabi en daarna begint de bond van 5 jaar. Totale tijd van de bond bedraagt dus eigenlijk 7 jaar.

Wat Abu Dhabi zelf betreft: een gezellige 42 graden en 78 procent vochtigheid :kerst: Lijkt allemaal erg westers, inwoners zijn van alle mogelijke nationaliteiten,... Geld speelt precies geen rol, overal wordt gebouwd en geinvesteerd. Etihad heeft firm order van onder andere 10 A380's geplaatst bv. Lijkt me daar dus allemaal goed mee te vallen eigenlijk (heb er natuurlijk ook slechts 2 dagen rondgelopen)\

Het was in elk geval een erg leuke ervaring/reis :grijns:
 
Nog een vraag: Dit sponsorship van Etihad was dat eenmalig of doen ze het elk jaar? (tot ze genoeg piloten hebben).

Phrenetic succes in ieder geval! :)

Groeten,
 
Nog een vraag: Dit sponsorship van Etihad was dat eenmalig of doen ze het elk jaar? (tot ze genoeg piloten hebben).

Ze zouden, volgens de laatste gegevens, komende jaren elk jaar zo'n 50 internationale en 100 nationale cadets willen aannemen.
 
100 nationals?! komen ze daar aan?! allé, wijs, veel succes, je hebt nog een grote kans als je maar met 20 kandidaten bent voor het klasje van november :)
 
Ik heb net een 'Thanks, but no thanks' email gekregen van Etihad. Twaalf mensen zijn aangenomen, 10 niet.

Wel jammer dat ze niet kunnen/willen zeggen wat mijn zwakke punt was...
In ieder geval veel succes aan de mensen die nog naar AD moeten vertrekken! Als ik je kan helpen met info, laat gerust iets weten.

Grtz
 
jammer, ochja, er zullen nog wel kansen bovendrijven :)... Ik heb nog altijd niets gehoord van onze jongens uit AD...
 
Back
Top