UMTS in USA?

papalima

New member
Ik vertrek volgende week 3 weken naar de USA voor een mini rondreis door FL.

Tijdens deze 3 weken moet ik met mijn laptop gewoon op internet kunnen.
Als een hotel wifi heeft is dit natuurlijk geen probleem maar anders zou ik graag umts willen gebruiken.

Met mijn huidig umts abo van kpn zullen de kosten door roaming veel te hoog worden.

Bestaat er zoiets als een prepaid umts simcard in the usa?
Iemand een idee?

Gr,
PL
 
In de USA krijg je internet vaak gratis bij je hotel, anders even navragen. Misschien anders via www.boingo.com. UMTS, oftewel 3G is nog maar op heel weinig plaatsen in USA te ontvangen.
 
3G is op heel veel plaatsten in Amerika te vangen via AT&T. Alle blackberries and Iphone's II draaien er ook op.
 
Als je in een hotel zit dat geen wireless of wired internet heeft dan wil je waarschijnlijk niet in dat hotel verblijven. Tenzij je van hotels houdt waar je per uur betaald:1855:
 
Mijn iPhone 3G heeft prima UMTS ontvangst in de meeste steden. Maar prepaid bestaat hier niet voor UMTS oftwel 3G/EVDO rev A. kaart Is allemaal via een kontrakt van vaak 6 maanden of langer.

Sorry dude. Je kan wel een je telefoon meenemen (simlock vrij) en dan een prepaid kaartje erin stoppen dan via Bluetooth of Mini USB tetheren op je PC of MAC als "phone as modem" dat lukt wel uit ervaring :) Maar is nog steeds niet goedkoop.
 
Mijn iPhone 3G heeft prima UMTS ontvangst in de meeste steden. Maar prepaid bestaat hier niet voor UMTS oftwel 3G/EVDO rev A. kaart Is allemaal via een kontrakt van vaak 6 maanden of langer.

:eek:fftopic: Heb je er nou toch een gekocht. oh oh oh.
 
Goed te weten, heb zelf mijn zwarte bes altijd op 2G gehad. Weet iemand van jullie hoe het in Amerika gaat als je de nieuwe Iphone 3G wil kopen? Krijg je hem meteen mee en kun je je dat contract dan laten zitten?
 
Nee, je moet hem in de states (helaas) in de winkel laten activeren, je krijgt hem dan wel meteen mee, maar daar heb je niets aan natuurlijk.
Ik kan je overigens wel een iphone aanraden, ben zelf een van de gelukkigen die sinds afgelopen vrijdag een iphone 3G heeft, bevalt prima, werkelijk een prachtig toestel.
Jammer genoeg alleen verkrijgbaar met een vrij duur 2-jarig contract.
Als je de iphone persé simlock vrij wilt hebben kun je hem in België kopen. Een simlock is daar wettelijk verboden. De 8 GB kost dan 525 euro en de 16 GB 615 euro.
Groet,

Leon.
 
Last edited:
En hier kost de nieuwe Iphone G3 $199.... Dollar ja.

Erg mooi speelgoed, toys for boys. De nieuwe software is ook echt heerlijk.

Flyhigh -

Download; Pandora, AOL IM en AOL radio...

Mooi spul.
FD
 
Hier heeft hij zelfs maar 19,95 euro gekost (16 GB, 8 GB vanaf 1 euro). Het is het abonnement wat relatief duur dus (en het is een twee jarig abonnement). Ik betaal 64,95 per maand voor 500 minuten, 500 SMS en unlimited data (alleen voor je iPhone, mag deze niet als modem gebruiken voor je laptop).

http://www.t-mobile.nl/iphone/tarieven.html

Hiervoor betaalde ik (ook bij T-mobile) 35,70 voor 400 belminuten, 100 SMS (voor mij genoeg) en onbeperkt internet (ook alleen voor telefoon).

Effectief kost de iPhone mij dus (64,95-35,70)x24+19,95=721,95

Maar goed, dan heb je ook wat.

Ps probeer Shazam eens, amazing programmaatje. Verder hebben wij hier in Nederland natuurlijk buienrader.nl (o.k. niet zo mooi als een satellite link naar je Garmin handheld, maar toch heel handig).
 
Wel een goede ontvangst met T-mobile? Had hem graag met Vodafone gehad vanwege hun Passport systeem voor als je in het buitenland bent. Maar ja, dan maar T-mobile.
 
Effe kijken wat Pandora is. En ja COUNT ben er toch voor gegaan. Net wel de Furlough Lijst uitgekomen. gellukkig niet niet. 4 onder me phew. 179 furloughs en 99 downgrades. Ik was nummer 183 van de bodem. Weer effe vieren door te bieren!
 
Ontvangst met T-mobile is prima. De geluidskwaliteit van het 3G netwerk is sowieso een stuk beter. Ik ben nog nergens geweest waar ik geen ontvangst had.

@Flyhigh: Van harte gefeliciteerd! (en proost !)
 
Effe kijken wat Pandora is. En ja COUNT ben er toch voor gegaan. Net wel de Furlough Lijst uitgekomen. gellukkig niet niet. 4 onder me phew. 179 furloughs en 99 downgrades. Ik was nummer 183 van de bodem. Weer effe vieren door te bieren!

Gelukkig man, goed nieuws!! :biertje:

welkom bij de iPhoneclub ;) Nu nog een iMac en ik hoor er helemaal bij hehe
 
Vind dat er weinig te vieren/bieren valt met letterlijk duizenden collega's op straat. Ben echter happy voor je dat je net buiten de boot bent gevallen.

meer collega's op straat = meer keus voor maatschappijen = lager salaris / slechter QOL package

minder collega's op straat = minder keus voor maatschappijen = better salary / better overall package

FD
 
Back
Top