ATPL distance Learning - CAA ATPL H

blueskies

New member
People,

na mijn Belgische PPL(A) en mijn UK CAA PPL(H) ga ik nu voor mijn ATPL(H) theorie. Mijn keuze is gevallen op Distance Learning wegens verschillende redenen, maar nu wil ik een goede keuze maken qua school & pakket. Mijn (huidige) voorkeur is CAPT (www.CAPTonline.com) omdat deze aangeprezen is door Bristow waar ik mijn PPLH behaald heb.

Anybody who can help me met het vergelijken of leren kennen van voordelen/nadelen van anderen (vb. Oxford Aviation).
ih vergelijken van de verschillende pakketten, zodat ik de beste keuze maak ?

THX in advance !
 
Bristol Groundschool, is veruit de meest gebruikte opleiding. Het is echter een fixed-wing opleiding, met een helicopter specifiek vak.

CAPT (Phil Croucher) daarentegen heeft een volledig helicopter specifieke opleiding.

Bristol heeft het systeem geperfectioneerd, doen het al jaren en je kunt progress report online doen. Ze hebben tevens een zeer uitgebreide vragenbank.

Het grootste probleem van de UK is natuurlijk dat je 2 maal (Bristol) of 3 maal (CAPT) naar de UK moet voor de refresher en voor de examens. Voor Bristol moet je naar Cheddar (bij Bristol) en bij CAPT naar High Wycombe (dicht bij London Luton). Vervolgens moet je voor de examens naar Gatwick, Silsoe, Glasgow of Oxford

Het is een heel gereis en brengt aanzienlijke kosten met zich mee.

In Nederland heb je Orbit Groundschool, zij werken samen met Bristol GS maar uiteraard vinden de refresher weken en de examens plaats in Nederland.
 
zeer interessant om weten

Bristow Academy geeft teven ook de expliciete voorkeur aan CAPT, als ik het zo lees zijn zij blijkbaar is de enige FTO die ATPL helicopter gespecialiseerd is

vraagje over Orbit : ik heb een Belgische JAA PPL(A) en een UK CAA PPL(H). Als ik via Orbit ga, moeten de examens dan effektief plaatsvinden in NL ? want dan wordt het een NL ATPL(H) ?? Ik geef momenteel de voorkeur om een UK CAA ATPL H te halen, lijkt me precies wat simpeler

maar idd (2de vraagje) : enig idee over de extra verblijfskosten voor de brush up course in bv. Glasgow of Oxford ? Of zijn er andere mensen die dit zelf gedaan hebben waar ik met mn vraagje terecht kan ?
 
Ik zou daar ook graag meer over te weten komen. Heb veel threads gelezen dat het vooral veel stof is, echter hoeveel van die stof heeft extra uitleg nodig van een instructeur? Of zijn de lesmethoden via internet inmiddels zo goed dat deze overbodig is?

Gr.

CJ
 
Voor zover ik weet moet je zowiezo behalve zelfstudie minstens 10% van de studie in de klas uitzitten. JAA regelgeving. Bij Oxford komt dat neer op zo'n drie weken. Dat weet ik, maar ik heb mij daar ook nog niet zo heel erg in verdiept hoor kan me vergissen. Maar als dat inderdaad zo is zou het misschien handig zijn om het toch ergens te volgen dat niet mijlenver van huis is. Toch..? Zou het even uitzoeken als ik jullie was.

Dat zijn mijn twee centen.

(Kende die uitdrukking niet. Hier op de site gelezen.)
Hebben jullie ieder een cent. OK ik dwaal :eek:fftopic:.
 
Ik heb mijn ATPL theorie bij Orbit Groundschool gedaan. http://www.orbit-groundschool.nl/

Ze hebben goede materialen (van Bristol groundschool) en er wordt les gegeven door mensen uit de praktijk. En ja je moet inderdaad een week op cursus. Ze zitten in Arnhem dus dat zou voor een Belg ook te doen moeten zijn.
 
Ik heb ATPL(H) DL gedaan cia CAE/NLS in Hoofddorp. Eigenlijk doe je daar ATPL (A) en daarna doe je nog een extra examen met betrekking tot helicopters waardoor je van je A een H maakt. Distance learning was goed te doen zeker als je daarnaast de ATP-online vragenbank gebruikt (van Bristol GS).
Het stukje m.b.t heli's is echter wat apart, maar als je genoeg oefenvragen weet te vinden is ook dat te doen.
 
Thank you guys

na contact genomen te hebben met Bristol en CAPT : mijn voorkeur qua inhoud van het materiaal gaat uit naar CAPT, maar qua systeem & begeleiding naar Bristol.

BritHeliPilot, jij hebt goede ervaringen met Bristol, kun je me helpen bij het inschatten vd kosten voor de 3-4 weken brush up ?

Is er iemand die zijn ATPL(H) gedaan heeft bij CAPT ??
 
I didn't do the brush up....But i used there ATP question bank which was very useful. its been a few years but i'll ask around in Aberdeen, and see if anybody knows.
 
Ik heb mijn ATPL(A/H) bij Bristol gedaan. De brushups waren heel goed, de begeleiding was super. Vragen via internet waren bijna altijd binnen de 24 (vaak enkele uren na het stellen) beantwoord.

ATP question bank is heel handig.

De brushups hebben vaak ook last minute info voor je examen. De instructeurs waren stuk voor stuk echt betrokken en goed in hun vak. Het reizen naar de UK vond ik heel interessant omdat je veel mensen leert kennen (Nederlanders, Ieren, Belgen, Duitsers, Engelsen etc.) die je vaak weer ergens anders tegen komt m.a.w. iets minder klein wereldje dan alleen Nederlanders/ Belgen.

Ik heb mijn conversie van CASA (Austr.) naar JAR UK brevetten gedaan. De CAA werkt een pak sneller en transparanter dan de Nederlandse autoriteiten. Maarja, dat is weer een heel andere discussie.

Vergeet uiteindelijk niet dat je gewoon veel tijd moet steken in je studie. Ook al heb je 10.000hr interstelaar erop zitten. Het is niet iets wat je op je sloffen haalt. Tenzij die sloffen natuurlijk fowler flaps hebben met een flux capacitator....
 
na het lezen van de bijdrage door Intro... kogel is door de kerk : het is Bristol geworden (effektief CAA examens in mijn geval)
THX vr de hulp

now its up to me to perform !
 
CAA atpl (H)

CAA atpl (H)

Hallo Blue sky,

Ik vroeg me af hoe je ervaring ATPL(H) uiteindelijk verlopen is en of je me diezelfde weg ook zou aanraden

dank je
 
Na (te) lang weggeweest zijn van dit forum, een korte update :

ATPL(H) theorie afgerond met een gemiddelde van 93% dankzij het systeem van BGS, dus zeker aan te raden. Indien je CPL theorie wil doen, zou ik CAPT aanraden.

Ondertussen CPL(H) praktijk ook afgewerkt en bezig met uurtjes samen te vliegen op Robinson

Happy Me :)
 
Back
Top