WTF

Een hele grote vogel?

De radar viel ongeveer zes kilometer boven de grond uit. “Op die hoogte moeten vogels een zuurstofmasker dragen”, aldus een woordvoerster van de FAA in Amerikaanse kranten.

De enige 'vogel' die zo hoog kan is volgens mij inderdaad Supergrover ! ;)
 
Het kan een meteoor zijn geweest. Dagelijks komen er duizenden van die dingen de atmosfeer binnen, meestal niet groter dan een tennisbal. Dat zou zo'n deuk veroorzaakt kunnen hebben.
 
Crossed my mind too. Maar het kan niet. De meteoriet gaat van boven naar beneden, met een enorme snelheid, en gepaard met een enorme hitte. Je zou dus eerder een flinke scheur van half gesmolten metaal van boven naar beneden zien als dat het geval was, en geen mooi 'rond' deukje in het midden van de neus.
 
Crossed my mind too. Maar het kan niet. De meteoriet gaat van boven naar beneden, met een enorme snelheid, en gepaard met een enorme hitte. Je zou dus eerder een flinke scheur van half gesmolten metaal van boven naar beneden zien als dat het geval was, en geen mooi 'rond' deukje in het midden van de neus.

Dat zou kunnen. Ik weet niet of een meteoor van dergelijke grootte afkoelt naarmate de weerstand groter wordt en hij afremt.
 
Dat zou kunnen. Ik weet niet of een meteoor van dergelijke grootte afkoelt naarmate de weerstand groter wordt en hij afremt.

Hoe groter de weerstand hoe warmer hij wordt, ook al remt hij meer af. Het afremmen (weerstand) levert juist de (wrijvings)hitte op. Als hij niet zou afremmen zou hij helemaal niet warm worden. Sterker nog hij wordt zelfs zo warm dat hij gaat smelten.
 
Ik denk dat er in het vliegtuig voor hen gewoon werd doorgetrokken..:duh:
 
Last edited:
Volgens deze link kunnen vogels wel zo hoog vliegen (nu is internet natuurlijk geen absolute waarheid:duh:).
Maar volgens de FAA is er "definitely no evidence of a bird strike''.

Wat dan wel? geen flauw idee, maar een material flaw zou natuurlijk kunnen, staat heel wat druk op dat neusje bij M0.85.
 
zelf een keer bijna een enorme arend gekopt rond de FL200, ze kunnen zeker wel zo hoog komen hier en daar.
 
Back
Top