Cityline Bond

Ray, dit is wel een optie, echter je weet niet hoe de situatie er op dat moment uitziet! Als je nu de FQ hebt waarom solliciteer je niet bij LH??

gr
C
 
Ray, dit is wel een optie, echter je weet niet hoe de situatie er op dat moment uitziet! Als je nu de FQ hebt waarom solliciteer je niet bij LH??

gr
C

Ik heb niet genoeg uren en ik moet de FQ nog doen. Ik kom vers van de opleiding en ik heb begrepen dat LH geen ready-entries meer aanneemt! Ook GermanWings neemt geen ready-entries meer aan. Of heb je anders gehoord dan? Anders was dat een goede optie geweest.

Maar hoe bedoel je dat ik niet weet hoe de situatie er nu uitziet? Ivm de stakingen en de toekomst van CLH?
 
Nee, hij bedoelt (waarschijnlijk) hoe de situatie er in 3 jaar (of meer) uitziet. Misschien neemt Cargo niemand aan, misschien is Cargo opgeheven, en valt onder Aerologic (en dus misschien buiten Het Konzern). Of ze expanderen zo sterk, dat íedereen van CLH erheen mag. Is dus nu helaas niets over de toekomst te zeggen.

1 van die opties die dus "mogelijk" zijn, maar een hoog risico hebben, is na 3 jaar ontslag indienen, bij een andere airline een tijdelijk baantje nemen, en dan met je 1000 uur bij Cargo solliciteren. Direkt vanuit Cityline solliciteren mag niet, maar via deze omweg wel.

Het nadeel is dat je dan nóg een keer de hele testbatterij mag afwerken, inclusief DLR-test. Met het risico dat je die dan niet haalt, en dan vervolgens ook niet terug kunt naar Cityline...
 
Het nadeel is dat je dan nóg een keer de hele testbatterij mag afwerken, inclusief DLR-test. Met het risico dat je die dan niet haalt, en dan vervolgens ook niet terug kunt naar Cityline...

Meen je dat? :bwah:
Ik dacht(/hoopte) altijd dat 1 maal DLR voldoende was (je basisaanleg wordt getest, en ik neem aan dat dat niet meer veranderd...)
 
Meen je dat? :bwah:
Ik dacht(/hoopte) altijd dat 1 maal DLR voldoende was (je basisaanleg wordt getest, en ik neem aan dat dat niet meer veranderd...)

Dat heb ik ook begrepen dat de DLR je basisaanleg meet, waardoor je levenslang gekeurd bent! Het is anders wel apart dat je de DLR maar 1x in je leven mag doen. Klopt het echt...........
 
Dat heb ik ook begrepen dat de DLR je basisaanleg meet, waardoor je levenslang gekeurd bent! Het is anders wel apart dat je de DLR maar 1x in je leven mag doen. Klopt het echt...........


Ik hoop het niet, om dat nog een keer te doen... :eek!:

Maar, ik weet het niet... het was slechts een gedachtegang...
 
Meen je dat? :bwah:
Ik dacht(/hoopte) altijd dat 1 maal DLR voldoende was (je basisaanleg wordt getest, en ik neem aan dat dat niet meer veranderd...)

Ja, in principe wel. Zolang je je netjes volgens het boekje gedraagd. Interne sollicitaties worden ook zonder nieuwe DLR-test doorgevoerd. Maar dan geld dus de senioriteitslijst voor sollicitaties binnen het bedrijf.

Als je echter het bedrijf verlaat, en buitenom probeert te solliciteren (dat ziet men niet graag) dan kan men de DLR-test nog een keer moeten doen. En als je hem dan niet haalt, dan is het voorbij.

Als je bijv. eerst bij CLH hebt gesolliciteerd, maar nog geen contract hebt ondertekend, en LH belt je op, dan kun je dus wél geluk hebben, en er zonder DLR-test doorheen komen.

Iedereen die direkt naar LH kan, moet het doen. Iedereen die niet direkt kan, en eerst bij CLH begint (wat ook niet slecht is) moet gewoon een paar jaar op z'n beurt wachten. Zo werkt nu eenmaal een senioriteitslijst...
 
Iedereen die direkt naar LH kan, moet het doen. Iedereen die niet direkt kan, en eerst bij CLH begint (wat ook niet slecht is) moet gewoon een paar jaar op z'n beurt wachten. Zo werkt nu eenmaal een senioriteitslijst...

CLH is zeker niet slecht, zou zelfs durven zeggen dat CLH goed is... (Go ahead, shoot me...) ben alleen wel erg benieuwd wat er in de toekomst allemaal gaat gebeuren...
 
Back
Top