Cityline Bond

Newone

New member
Hoi allemaal,

ik ben bezig met de selecties voor lufthansa cityline, en wacht op mijn uitnodiging voor de simulatorcheck,

ik heb veel informatie over cityline en over bv. salaris e.d. op deze site en op PPJN gevonden.

Waar ik erg benieuwd naar ben, en waar ik weinig (geen) info over vinden kan, is de Bond bij lufthansa cityline bij indiensttreding. Aangezien je typerating betaald word, neem ik aan dat er een bond in het contract opgenomen is...
Hoe hoog is deze, en over welke periode word deze uitgesmeerd?

Alvast bedankt,
Ciao
 
geen bond

Hmm, waarschijnlijk is dat dan veranderd,

ik heb tijdens de typerating een scholingscontract getekend waarin staat dat ik 7.000E terug moest betalen mocht ik het arbeidscontract na de typerating niet aannemen of de typerating onderbreken o.i.d.

In mijn arbeidscontract staat verder dat mijn "scholingskosten" in 3 jaar kwijtgescholden worden, dus mocht ik binnen drie jaar weg gaan, dan dien ik hier een deel van terug te betalen...

Het mooie is alleen dat in het arbeidscontract geen bedrag genoemt is, dus ik weet niet of het nu de bovengenoemde 7.000E is, of dat er ook nog kosten voor Circuitjes bij komen en/of lijntraining...
 
Is in die zin idd dus ook een bond : 3 jaar om je TR af te schrijven = 36 maanden.
Als je b.v na 2 jaar ( 24 maanden ) aufsaltzt moet je van je opleiding dus nog 12/36ste deel terugbetalen.

Succes met de selectie!
 
Is in die zin idd dus ook een bond : 3 jaar om je TR af te schrijven = 36 maanden.
Als je b.v na 2 jaar ( 24 maanden ) aufsaltzt moet je van je opleiding dus nog 12/36ste deel terugbetalen.

Succes met de selectie!

Bedankt voor de reacties

Ik begrijp uit jullie posts dat er een drie jarige "bond" is,
kun je me misschien ook vertellen voor welk bedrag dit is?
Is het de 7k uit de post van Raphael, of komen hier dan nog kosten voor lijntraining en circuittraining bij?

gr
 
Dat lijkt me nou een uitstekende vraag voor op je sollicitatie gesprek

Maarre...vroegah was er geen bond, in tegendeel kheb na 3 jaar trouwe dienst nog ns 35000DM mogen incasseren voor mn loyaliteit (mwahaha) krijg je die niet meer tegenwoordig?
 
Maarre...vroegah was er geen bond, in tegendeel kheb na 3 jaar trouwe dienst nog ns 35000DM mogen incasseren voor mn loyaliteit (mwahaha) krijg je die niet meer tegenwoordig?

En daarna meteen je locker leeggemaakt P? :D

Tegenwoordig schuift het EUR 17.000 en je krijgt het al na 2 jaar meen ik. Ook een soort van binding natuurlijk, hoewel niet een echte "boete".
 
Ik ben een tijd geleden toch echt uitgenodigd voor een Germanwings DLR assessment met mijn HAVO-NT diplom. Nooit geweest omdat er iets anders tussen kwam, maar het kan toch echt.

Grussen!
 
Bedankt voor de reacties

Ik begrijp uit jullie posts dat er een drie jarige "bond" is,
kun je me misschien ook vertellen voor welk bedrag dit is?
Is het de 7k uit de post van Raphael, of komen hier dan nog kosten voor lijntraining en circuittraining bij?

gr


Is best een behoorlijk bedrag, was bij mij iets tussen de 41.000 en 50.000 als ik het me goed herinner. Zitten namelijk al je simulatorsessies, ground training en circuitjes in. Gewoon je 3 jaar uitzitten dus als je slim bent.
 
als je bij Germanwings vliegt zit je wel gelijk in de KTV. is dan toch gek dat ze andere eisen stellen ?:1855:
 
www.lufthansa-pilot.de

Berufsanforderungen Ready Entry:

"Für die LH Passage, LH Cargo und Germanwings: Allgemeine oder
fachgebundene Hochschulreife (Fachhochschulreife reicht nicht aus) "

Dus, wat ik eruit begrijp, ook voor Germanwings VWO...
 
lufthansa vliegschool

lufthansa vliegschool

Germanwings wel, passage niet.

Hoi oosterblokker,

ik kom van westerblokker en wil na de zomer aan mijn selectie gaan beginnen. ik probeer eerst eens bij de KLS, maar wil ook eens verder kijken. ik woon nu in Zutphen en misschien is de lufthansa academy ook wel iets.

weet jij hoe e.e.a. in zijn werking gaat. ik begreep zelfs dat de opleiding (maar) 41.000 e (incl baangarantie) kost ipv van 117.500 e bij kls.

Nemen ze wel eens Nederlanders aan voor deze opleiding. Ik heb engelstalig atheneum gedaan met duits. hoop wat van je te horen.

gr.

barry:rt:
 
Is best een behoorlijk bedrag, was bij mij iets tussen de 41.000 en 50.000 als ik het me goed herinner. Zitten namelijk al je simulatorsessies, ground training en circuitjes in. Gewoon je 3 jaar uitzitten dus als je slim bent.

Dat is wel een behoorlijk groot bedrag. Is de bond tegenwoordig nog steeds zo groot? Want ik begrijp dus ook dat je een bedrag van 17000 euro krijgt na 2 jaar diensttijd, dan zou je in principe toch daar de overige bond van kunnen betalen en met je gemaakte uren over kunnen stappen naar LH Passage? Dit lijkt theoretisch wel ok, maar werkt dit ook in de praktijk? En hoe lang is de wachttijd voor de wachtlijst mbt een overstap naar LH Passage?
 
als je tussen CLH en LH passage wisselt, heb je van de bond geen last. Geld gedeeltelijk als een interne sollicitatie. Daar je echter waaaayyy achter op de sen. list staat, gaat dat langer als 3 jaar duren. Shortcuts zijn er niet, of eigenlijk nauwelijks. En die die er zijn, zijn ietwat riskant.

hoe lang die overstap is, ligt aan de dagvorm. Op het moment willen er mensen wisselen, die 8 jaar bij CLH werken. Dus...
 
Ohhh jammer, ik had namelijk begrepen dat je voor LH Cargo 1000 uur nodig hebt. Ik dacht dat het dan eventueel een mogelijkheid zou zijn om na 2/3 jaar je contract te ontbinden en dan de overstap naar Cargo te maken. Maar geen optie dus...... Schade!!
 
Die €17000,- terug na 2 jaar geldt niet voor iedereen. Het is afhankelijk van de kosten van je vooropleiding die een bepaalde kostengrens te boven moet gaan. Daarnaast hebben ze het een tijd geleden 'opeens' even stopgezet zodat er een grote groep is aangenomen die er geen aanspraak op mochten maken..
 
Back
Top