boeken alvast doornemen?

Weet uiteraard niet wat er exact gegeven wordt tijdens ATPl theorie airlaw. Het door jou aangewezen boek beschrijft voornamelijk de Nederlandse wetgeving en aanverwante regelingen, weliswaar met alle europese invloeden, met alle jurisprudentie etcetera.Boek is meer geschreven voor juristen vrees ik dan voor vliegers.(alhoewel het voor een vlieger zeker zo z'n voordelen zal hebben)

Het is wel het boek dat ik tijdens de theorie periode op de KLS heb gekregen. Het is dus wel toegesneden op wat je moet weten voor de ATPL examens.
 
Het is wel het boek dat ik tijdens de theorie periode op de KLS heb gekregen. Het is dus wel toegesneden op wat je moet weten voor de ATPL examens.

Ja meen je dat? TE GEK!! Maar ik dacht dat de kls nu de engelse boeken van Oxford had tijdens de opleiding en dus volledig engels. Wanneer heb jij op de kls gezeten dan? Nog even bevestigen en ik ga bestellen en waren er nog andere boeken, naast de aantekeningen, die je moest kennen voor je airlaw op de KLS?
 
Klopt, de KLS is idd overgestapt op andere boeken voor de theorie. Ik ben ik 2004 begonnen met de opleiding, en toen was het eigenlijk allemaal nog eigen materiaal.
Dit was trouwens het enige boek dat je moest kennen voor Airlaw (ook meer dan genoeg trouwens ;) ).
 
Klopt, de KLS is idd overgestapt op andere boeken voor de theorie. Ik ben ik 2004 begonnen met de opleiding, en toen was het eigenlijk allemaal nog eigen materiaal.
Dit was trouwens het enige boek dat je moest kennen voor Airlaw (ook meer dan genoeg trouwens ;) ).

Dank, heb 'm besteld!!! Kan je misschien hier de titels of de reeks neergooien, die jullie destijds hadden bij de KLS? Of heb jij die boeken nog :p: dan neem ik ze ERG graag over
 
Het lesmateriaal was allemaal geschreven door de KLS theorie instructeurs zelf. Dus bestellen wordt een beetje lastig ;)
Ik heb de boeken allemaal nog, maar die wil ik ook zelf behouden, sorry ;)
 
Het lesmateriaal was allemaal geschreven door de KLS theorie instructeurs zelf. Dus bestellen wordt een beetje lastig ;)
Ik heb de boeken allemaal nog, maar die wil ik ook zelf behouden, sorry ;)

Begrijpelijk, dus alleen Airlaw valt te bestellen, afijn die is besteld en daar ben ik nog wel even zoet mee ;)

alhoewel: geen isbn-nummer ofzo van de boeken? Of bedoel je echt een soort van aantekeningen en niet zoals nu écht boeken op de kls? Want daar was Human Performances etc. gewoon een boek (oxford volgens mij)
 
Zoals hierboven al was genoemd: Mosbach. Momenteel volg ook ik een atpl opleiding. Tijdens de start van mijn opleiding, voorafgaand aan het atpl traject, heb ik vier weken les gekregen vanuit het boek van Mosbach. Dit vormde voor mij een zeer bruikbare basis voor de atpl, en ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs nu Mosbach soms als naslagwerk gebruik tijdens het studeren. Mocht je de kans krijgen dan zou ik het zeker niet nalaten om dit boek aan te schaffen.
 
Last edited:
Zoals hierboven al was genoemd: Mosbach. Momenteel volg ook ik een atpl opleiding. Tijdens de start van mijn opleiding, voorafgaand aan het atpl traject, heb ik vier weken les gekregen vanuit het boek van Mosbach. Dit vormde voor mij een zeer bruikbare basis voor de atpl, en ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs nu Mosbach soms als naslagwerk gebruik tijdens het studeren. Mocht je de kans krijgen dan zou ik het zeker niet nalaten om dit boek aan te schaffen.

En die behandeld in principe gewoon alles van 1 tm 15 in oxford? En waar kan ik het bestellen en hoe dik mag dat boek dan wel niet wezen?
 
Boeken van KLS en DFA: www.nordian.net -> Products -> Books (15 stuks, ongeveer € 900,- alles bij elkaar)

Boeken die tijdens de introductieweken op de DFA worden gebruikt zijn die van Threvor Thom. Hier zijn 6 delen van, bijna allemaal te vinden op Bol.com (kosten ongeveer € 180,-).

Het luchtvaartwetgeving-boek die op de KLS wordt gebruikt heb ik toevallig ook mogen zien, komt goed overeen met Airlaw. Voordeel: Nederlands leest een stuk makkelijker.
 
Boeken van KLS en DFA: www.nordian.net -> Products -> Books (15 stuks, ongeveer € 900,- alles bij elkaar)

Boeken die tijdens de introductieweken op de DFA worden gebruikt zijn die van Threvor Thom. Hier zijn 6 delen van, bijna allemaal te vinden op Bol.com (kosten ongeveer € 180,-).

Het luchtvaartwetgeving-boek die op de KLS wordt gebruikt heb ik toevallig ook mogen zien, komt goed overeen met Airlaw. Voordeel: Nederlands leest een stuk makkelijker.

Ja ik zie het en nederlandse versies van deze 15 boeken of boeken die op het engels lijken, maar dan in het nederlands geschreven zijn? Als ik dat allemaal leer is het in engeland echt wel een piece of cake met dat engels :angel:
 
Waarom Law? Dat boek moet je alleen lezen als je heftige slaapproblemen hebt of wanneer het moet. Je krijgt het vak bovendien pas in phase 2, en tegen de tijd dat je daar inzit heb je al plaats gemaakt voor de theorie die je in phase 1 krijgt. Na de JAR examens lijkt iedereen alles te vergeten en is er ook weer plaats voor Phase 2.
 
En die behandeld in principe gewoon alles van 1 tm 15 in oxford? En waar kan ik het bestellen en hoe dik mag dat boek dan wel niet wezen?

In principe behandelt Mosbach alle onder werpen, alleen wordt er minder diep op de stof ingegaan. Je moet het niet zien als vervanger voor de atpl boeken, maar het vormt zeer zeker een bruikbare basis. Naar mening heeft het nu nog geen zin om je al volledig te storten op de atpl theorie, omdat je tegen de tijd dat je opleiding weer begint het meeste vergeten zult zijn. Het is belangrijker om nu een (al dan niet Nederlandse) basis te vormen, waardoor je al wat inzicht hebt in regelgeving, instrumenten, principes van het vliegen, meteo etc... De atpl theorie zelf zul je straks nog veelvuldig behandelen.

En inderdaad is Mosbach een vrij dik boek, maar het leest vrij makkelijk weg imo. Waar je het boek kunt bestellen durf ik je niet te zeggen. Bol.com heeft het volgens mij niet in de bestellijst staan. Maar ik heb wel een ISBN: 90-801017-4-5
 
Hoofdlijnen luchtvaartregelgeving is mede geschreven door een docent Airlaw van de KLS. Dit boek werd gebruikt voordat de Nordian-serie werd ingevoerd. De Nordian-serie wordt tevens naar eigen wens ingevuld door de KLS. Dus niet elk Nordian-boek is exact hetzelfde.

Denk dat het zeker wel zin heeft om van te voren al iets te leren. Het feit dat iedereen de theorie deels kwijt raakt na de periode komt omdat er veel theorie in weinig tijd wordt behandeld. Bovendien wordt er teveel gedatabased.

Alles wat je van te voren al weet is meegenomen...
 
My advise: ga lekker in de zon liggen en doe niets!!!

Geniet van je vrije tijd, die zul je straks heel wat minder hebben.
Je leert straks toch alles wel... waarom zou je er nu al mee bezig gaan?
Je kan beter nu een beetje relaxen, zodat je helemaal fris aan je opleiding kan beginnen.
 
Helemaal mee eens Viper1983

En over Airlaw, denk dat ik de dag na dat examen al 95% kwijt was. Zijn simpelweg teveel weetjes die niet relevant zijn in de vliegoperatie.
 
ATPL

ATPL

Ik heb de complete ATPL boeken (engels) in PDF. 2 Gigabyte dus via email niet mogelijk.
 
Last edited:
Back
Top