boeken alvast doornemen?

doku

Member
Weet iemand een goede website of zo om alvast voor mn ATPL te leren? Liefst in het engels of een plek waar ik de 14 (?) boeken kan kopen
 
Ben je al aangenomen bij een school dan ? Zoja, dan zou ik het niet doen, zonde van het geld. Zo nee, zou ik het ook niet doen, zonde van het geld.

Maar om je uit de voeten te helpen, Pooleys kun je wel wat online bestellen geheel in het engels ;) . Voilà, http://www.pooleys.com/
 
Ik heb er zelf een paar digitaal. Gebruik ze soms voor mijn HBO studie. En waarom van te voren al kopen trouwens? Zit het niet bij de opleiding in dan? Zelf zou ik ze niet kopen voor aanvang van de studie.

gr
 
Ja ik ben al door de EPST en begin er juli 2009 pas door mn studie, dus als ik al flink wat boeken door kan lezen heb ik het gewoon makkelijker in Oxford....
 
Niet doen, als je nu alles door gaat nemen, ben je tegen de tijd dat je het echt nodig hebt alles weer vergeten.
 
Ja ik ben al door de EPST en begin er juli 2009 pas door mn studie, dus als ik al flink wat boeken door kan lezen heb ik het gewoon makkelijker in Oxford....

Steek je geld en aandacht dan eerst maar in deze studie :biertje:
 
Leren is vaak een kwestie van (behalve begrijpen) ook feiten uit je hoofd leren. En dat is een kwestie van herhalen, herhalen en nog eens herhalen. Als Doku daar tijd in wil steken, waarom niet? Hij zal alleen iets of iemand achter de hand moeten houden om zaken die hij niet begrijpt te kunnen vragen, anders zal de studie op tal van punten stokken.

Overigens geef ik 3Bergen ook gelijk: je lopende studie verzaken is nooit aan te raden...
 
Dan moet je naar mijn weten toch echt eerst een PPL hebben.

Ook om de theorie te volgen? Examen afleggen is wat anders, lijkt mij. Maar theorie volgen c.q. de theorie aanschaffen lijkt mij toch geen probleem, wat de aanbieders van dergelijk materiaal voor regels hanteren is een tweede. Of staat er expliciet in de Wet Luchtvaart of aanverwante regelgeving dat je niet de boeken c.q cursusmateriaal tot je beschikking mag hebben of een cursus zonder examen te doen mag volgen?
 
In die cursus ben ik eigenlijk sowieso niet meer geïnteresseerd :p: ik wil nu goede ATPL boeken in het nederlands voor Airlaw etcetc kan ze namelijk niet vinden op webshops
 
Examens zijn in het engels, dus boeken in het engels is wel handig.

Maar is het niet zo dat je verplicht ben om een cursus te volgen of in voltijd of in distance learning. Dit om aan je instructie-uren eis te voldoen, en dan verwacht ik dat je bij die cursus ook wel de bijehorende boeken krijgt, gezien als iedereen met ander lesmateriaal werkt dat niet zo handig is.
 
Examens zijn in het engels, dus boeken in het engels is wel handig.

Maar is het niet zo dat je verplicht ben om een cursus te volgen of in voltijd of in distance learning. Dit om aan je instructie-uren eis te voldoen, en dan verwacht ik dat je bij die cursus ook wel de bijehorende boeken krijgt, gezien als iedereen met ander lesmateriaal werkt dat niet zo handig is.

Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk geweest, ik ga aan Oxford beginnen met mijn opleiding. Maar omdat mijn engels niet zo sterk is als mijn nederlands wou ik graag al van te voren (thuis) airlaw etc. leren in het nederlands, zodat het engels een makkie word in England :p:

Ik wil dan ook gewoon de volgorde aanhouden, die ze ook in Oxford hebben en daarom wil ik beginnen met een nederlandse boek over Airlaw met zo min mogelijk verschillen met de oxford editie uiteraard.

En vandaar of ik vroeg of dit een goed boek was:

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERS...rt?BOL_OWNER_ID=1001004002406898&Section=BOOK

grtz
 
Weet uiteraard niet wat er exact gegeven wordt tijdens ATPl theorie airlaw. Het door jou aangewezen boek beschrijft voornamelijk de Nederlandse wetgeving en aanverwante regelingen, weliswaar met alle europese invloeden, met alle jurisprudentie etcetera.Boek is meer geschreven voor juristen vrees ik dan voor vliegers.(alhoewel het voor een vlieger zeker zo z'n voordelen zal hebben)
 
Weet uiteraard niet wat er exact gegeven wordt tijdens ATPl theorie airlaw. Het door jou aangewezen boek beschrijft voornamelijk de Nederlandse wetgeving en aanverwante regelingen, weliswaar met alle europese invloeden, met alle jurisprudentie etcetera.Boek is meer geschreven voor juristen vrees ik dan voor vliegers.(alhoewel het voor een vlieger zeker zo z'n voordelen zal hebben)

Aan je username te zien twijfel ik hier geen seconde aan :p:

Ok, dan maar iets anders bestellen,,, aub mensen help: wie kent er een GOED nederlandstalig Airlaw boek? Leer ik dat eerst en dat koop ik wel het volgende boek (dus de kosten maken niet gek veel uit)
 
Kan je niet gewoon het Mosbach boek kopen, is weliswaar voor PPL, maar kan je al wel wat indrukken geven over de basics. (weet natuurlijk niet in hoeverre jij die kennis al hebt?)

Er worden in de "hangaar" op airwork nu toch ook theorieboeken aangeboden?
 
Ik heb ''totaal'' geen kennis en ik ken dat stukje hier maar niets nederlandstalig gevonden. En als ik een plek heb waar ik een Airlaw boek in het nederlands kan kopen, dan is het perfect als hij aan alle eisen voldoet hedendaags uiteraard (ongeveer 100EUR ofzo?)
 
Back
Top