Havo

Erdi17

New member
Geachte mensen ,

Ik ben helaas niet toegelaten naar de havo ..Ik hen nu mijn Vmbo-t diploma en ik ga nu Vliegtuigondershoudstechniek mechanica studeren in A'dam Hoofddorp!

Daarna wil ik me Aanmelden voor piloot bij de Klu

Ik had gehoopt dat ik naar de havo kon want dan kon ik eerdeer naar de luchtmacht voor de piloten opleiding
 
Hey Tukker,

Je hebt veel meer aan je opleiding Vliegtuigondershoudstechniek dan aan de HAVO vwb achtergrond als je aan een vliegopleiding begint.

Dus niet getreurd, er lopen hier zat ex-MAVO klanten rond (waaronder ikzelf). Je bent nog jong zat en dus nog alle kansen.
 
@erdi17

Goed bezig , als het ene niet lukt moet je het andere zien te vinden!
Volgens mij ben je nog jong genoeg en heb je tijd zat!
Hoe meer achtergrond je hebt hoe beter!!
Keep up en succes ermee!!
 
Dus als ik het goed begrijp ga je eerst vmbo-t doen (4 jaar) en vervolgens vliegtuigtechniek mbo (4 jaar) dan ben je zkr 25 als je kan solliciteren?! Ik meende iets te herinneren over de maximum leeftijd van ergens rond de 26ste? Wellicht het uitzoeken waard. Voor de rest.

Good luck to you.
 
Dus als ik het goed begrijp ga je eerst vmbo-t doen (4 jaar) en vervolgens vliegtuigtechniek mbo (4 jaar) dan ben je zkr 25 als je kan solliciteren?! Ik meende iets te herinneren over de maximum leeftijd van ergens rond de 26ste? Wellicht het uitzoeken waard. Voor de rest.

Good luck to you.

Ach, ik heb ook 4 jaar Mavo, 3 jaar MBO, 4 jaar HBO en Korps Mariniers gedaan voordat ik met mijn atpl-opleiding ben begonnen.... :D Maar had inderdaad wel precies de 'maximum leeftijd' toen ik startte met de opleiding. Maar de maximum leeftijd is inderdaad een puntje om in de gaten te houden, tenminste voor wat betreft sommige fto's.
 
Last edited:
-.-

-.-

Nee ik heb mijn vmbo-t diploma al ..

Ik ben nu 17 , Nu komt mijn mbo 4 nog .. Dus maak daar maar 21 jaar van ..
 
Nee ik heb mijn vmbo-t diploma al ..

Ik ben nu 17 , Nu komt mijn mbo 4 nog .. Dus maak daar maar 21 jaar van ..

Niks aan de hand dus. Bel wel even met de luchtmacht op om te informeren over de eisen vwb wiskunde en natuurkunde ! Aangezien jij MBO gaat doen wijkt dat wat af.

Ik weet niet meer hoe het precies zat, dus doe ons/me een plezier en post dat hier even.
 
Niks aan de hand dus. Bel wel even met de luchtmacht op om te informeren over de eisen vwb wiskunde en natuurkunde ! Aangezien jij MBO gaat doen wijkt dat wat af.

Ik weet niet meer hoe het precies zat, dus doe ons/me een plezier en post dat hier even.

Zo afkomstig van werkenbijdeluchtmacht.nl:

MBO niveau 4: het diploma is vereist en daarnaast moet er examen gedaan zijn in de vakken Nederlands, Engels en Wiskunde (de verplichte vakken moeten afgesloten zijn met minimaal een 5 als eindcijfer).

HBO: het verplichte vak Wiskunde moet minimaal op HAVO of MBO niveau zijn behaald. (HBO technisch voldoet reeds aan deze eis).

Alle HAVO en VWO opleidingen moeten met minimaal een 5 als eindcijfer voor Nederlands, Engels en minimaal Wiskunde A zijn afgesloten.

VWO zonder diploma afgerond: hieronder wordt verstaan het overgangsbewijs van VWO-5 naar VWO-6 met minimaal een 5 voor de verplichte vakken Nederlands, Engels en minimaal Wiskunde A.


Succes!
 
Als je HAVO hebt gedaan dan maakt het niet zo veel uit of het Wiskunde A of B is. Heb je MBO gedaan, dan opeens wel(!) Wiskunde A krijg je bijna altijd standaard, B niet.

Tijdens het solliciteren is Wiskunde voor mij een toestand geweest. Uiteindelijk prima opgelost, maar toen was me dit wel verteld.

Controleer het dus even...
 
Back
Top