Het beste moment om af te studeren?

Oja, ik blijf het grappig vinden dat vooral de aspiranten opmerkingen maken zoals Judge King dat nu doet. Je moet de luchtvaart een beetje zien als een menstruatiecyclus alleen dan uitgedrukt in jaren :grijns: . Als de pijn verdwenen is, zal die altijd wel weer terugkomen ;)

Ik zie het grappige er niet echt van in, maargoed. Ik ben gewoon van mening dat sommige argumenten überhaupt niet steekhoudend zijn in een discussie als deze. Feit is gewoon dat er te allen tijde doorstroom plaats heeft van werknemers, soms meer soms minder. Al met al is dit echter geen reden om niet met een opleiding te beginnen. Kritisch kijken is een must, zonder meer, dat trek ik niet in twijfel.

Dat het vliegscholen geen moer interesseert wie een baan krijgt en wie niet is gewoon de situatie zoals deze in alle sectoren bestaat. Wellicht dat de overheid ooit op het idee komt een soort van numerus clausus in te voeren, mijns inziens geen slechte zaak.
 
Feit is gewoon dat er te allen tijde doorstroom plaats heeft van werknemers, soms meer soms minder.

Dat het vliegscholen geen moer interesseert wie een baan krijgt en wie niet is gewoon de situatie zoals deze in alle sectoren bestaat. Wellicht dat de overheid ooit op het idee komt een soort van numerus clausus in te voeren, mijns inziens geen slechte zaak.


JudgeKing, ik ben het niet met je eens. Ten aanzien van die doorstroom: er zijn maar weinig sectoren waar de werknemer eerst meer dan een ton in euro's moet investeren om aan de slag te komen. Als je op het verkeerde moment de markt op komt, ben je praktisch failliet. DAT is wat van belang is.

Ten tijde van de RLS hield de overheid nog een beetje toezicht op aantallen. In de huidige markt, kun je dat echt vergeten.
 
Dat het vliegscholen geen moer interesseert wie een baan krijgt en wie niet is gewoon de situatie zoals deze in alle sectoren bestaat.

De vliegschool heeft er wel degelijk baat bij als jij een baan vindt. Vooral een baan bij KLM staat ze goed. Gaan ze weer lekker lopen opscheppen over het percentage dat daar naartoe is gegaan. Zo'n aanname-percentage is iets waar veel ab-initio's op selecteren, want als het de voorgaande jaren op 100% stond, waarom de komende jaren ook niet?!. Maargoed: het is dus iets wat scholen aan meer centen helpt, en dat is uiteindelijk wat ze willen.;)
 
JudgeKing, ik ben het niet met je eens. Ten aanzien van die doorstroom: er zijn maar weinig sectoren waar de werknemer eerst meer dan een ton in euro's moet investeren om aan de slag te komen. Als je op het verkeerde moment de markt op komt, ben je praktisch failliet. DAT is wat van belang is.

Ten tijde van de RLS hield de overheid nog een beetje toezicht op aantallen. In de huidige markt, kun je dat echt vergeten.

Dat is zeker waar en bestrijd ik ook niet. Waar ik op doel is echter dat er altijd piloten nodig zijn en dat het zaak is om bovengemiddeld te scoren op alle vlakken om je baankansen zo groot mogelijk te laten zijn. Een opleiding waarop je kunt terugvallen is daarnaast geen slechte zaak.

Dat de overheid langzamerhand haar paternalistische houding tov. het roken uit mag breiden naar deze sector wil ik bepleiten. In Nederland zijn er jaarlijks 1000 aspiranten, zo reken ik snel, die tezamen rond de 150 miljoen opleveren voor vliegscholen. Gaan al deze mensen het worden? Gaat de helft het maken? Deze vraag verdient meer dan alleen een ignorante houding van Balkenende en consorten.
 
De vliegschool heeft er wel degelijk baat bij als jij een baan vindt. Vooral een baan bij KLM staat ze goed. Gaan ze weer lekker lopen opscheppen over het percentage dat daar naartoe is gegaan. Zo'n aanname-percentage is iets waar veel ab-initio's op selecteren, want als het de voorgaande jaren op 100% stond, waarom de komende jaren ook niet?!. Maargoed: het is dus iets wat scholen aan meer centen helpt, en dat is uiteindelijk wat ze willen.;)

Ze mogen er wellicht baat bij hebben ALS je een baan vindt, het boeit ze echter geen moer als je deze baan niet vindt. Bij ze aankloppen hoef je denk ik niet (overal) te proberen...
 
Ze mogen er wellicht baat bij hebben ALS je een baan vindt, het boeit ze echter geen moer als je deze baan niet vindt. Bij ze aankloppen hoef je denk ik niet (overal) te proberen...

Gelukkig heb je ook te maken met mensen bij zo'n school. Mensen die het wel een moer kan schelen en je dus helpen voor zover zij het kunnen.
 
Gelukkig heb je ook te maken met mensen bij zo'n school. Mensen die het wel een moer kan schelen en je dus helpen voor zover zij het kunnen.

Prima instelling, laten we hopen dat de praktijk hier maar vaak bij moge aansluiten. De ene mens is de andere nu eenmaal niet.
 
Gelukkig heb je ook te maken met mensen bij zo'n school. Mensen die het wel een moer kan schelen en je dus helpen voor zover zij het kunnen.

De middelen van die mensen zijn vaak heel erg beperkt. Meestal blijft het bij morele steun en begrip voor je situatie.

Grtz Mike5
 
JudgeKing: True..
Mike5: True..

Ik snap het nut alleen niet van het bemiddelen. In mijn ogen moet toch echt alles uit eigen kracht komen. De selectie moet je toch echt weer helemaal zelf doen... Op welk punt komt de bemiddelaar in het spel dan?
 
DiTo,

Om aan een selectie van een maatschappij te kunnen deelnemen, moet je uitgenodigd worden. Vaak is het probleem dan ook niet om de selectie te halen, want je kunt je tegenwoordig heel goed voorbereiden. Het sturen van 1000 sollicitaties en misschien 1 keer uitgenodigd worden, DAT IS het probleem. En daar kan een bemiddelaar misschien helpen, zodat ALS er vacatures zijn, het de mensen zijn van zijn school die uitgenodigd worden.
 
Back
Top