Cargo

En welke collega moet naar Cargo??

stuur ff een PM !ik heb wel wat info voor je.

gr
C
ps. ik mag nog net op de 320..
 
goe gekozen denk ik Capri, ik zie op het gruppenplan dat er 3 ex-TK-co´s Verdi en VC voor de 737 staan ingepland. Zegt alles me dunkt.
 
Hey Rob,

Ik heb iid al in april gehoord dat die ook zouden gaan wisselen... A sign an der Wand...

Urabstimmung: 99% bij CLH, GWI en EW !!!

Ik zeg: "plat die boel" !

gr
C
ps. Als er gestaakt wordt krijg je als Verdi-lid ook Streikgeld!!! Mailde ze me gister, top aktie!
 
Ik vlieg sinds oktober 2006 bij Lufthansa Cargo (voorheen 6,5 jaar Avro bij CLH) en kan je wel aan roosters helpen van "bij de vracht" !

Stuur me een PM met je e-mail adres, groeten, Hermafrodiet.
 
He Herma,

kun je mij ook een paar roosters opsturen?
Zou misschien kunnen helpen bij de entscheidung wel of niet wisselen naar Cargo.
Alvast bedankt!

Groeten
Alex
 
Ik zeg wissel ASAP!!!!! Niet over nadenken. Voor je het weet is de deur weer dicht bij LH EN Cargo als je het mij vraagt.

Pak die Jobzekerheid!!

Groet
C
ps ben vanmorgen ook nog gebeld door Cargo, maar ben in de comfortabele
positie al een passage 320 arbeidsovereenkomst getekend te hebben en heb dus abgelehnt. Misschien in de toekomst Cargo volgens TVWeFÖ o.b.v. 3 jaar befristet;) who knows...
 
Wechselmuster nach eigener wahl...ik weet zo niet uit mien hoofd of het beruchte ´bei bedarf´ geldt of niet.
 
Hi Rob, volgens mij niet naar eigen keus, maar wel volgens TV WeFÖ en dus naar senioriteit, zie hier citaat:

Freie Copilotenstellen auf dem Flugzeugmuster MD 11 werden mit Piloten
von Ausbildungsmustern besetzt, die nach einer Verweildauer von 36
Monaten, gerechnet ab Grundkursbeginn, die Möglichkeit einer weiteren
Umschulung auf ein Wechselmuster gemäß diesem Tarifvertrag haben.

Dus als ik bv na 1 jaar 320, 3 jaar cargo doe en dan op de 74 wil kan ik dat mooi vergeten, want voor de 74 heb je volgens mij min 7 jaar sen nodig... of zie ik dit verkeerd??

groet
C
 
Gude morsche (jaja )

Wij horen in FRA constant het hardnekkige geruch dat de Cityliners alleen nog naar Cargo kunnen wisselen en niet meer naar Passage.

Klopt dat?En zo ja , waarom is dat dan?
 
Klopt Jaap,

had laatst sim-refresher met de Ausbildungsleiter van LCAG en hij zei me dat het er momenteel zo naar uitziet. De situatie v.w.b. capaciteit op de rechterstoel op de MD11 loopt er naartoe dat, als er niets gebeurt, binnenkort de eerste MD11 stilgezet zal moeten worden. Vele LCAG co´s wisselen naar de B747 en/of de A340. Om "rampscenario´s" te vermijden heeft LH beslist voorlopig meer Wechsler/Ready Entries naar LCAG door te schuiven als eerst gepland, daar het bij LH zelf (nog) geen dramatische proporties heeft aangenomen.

Tot zover de huidige stand van zaken dus !
 
Dus als ik bv na 1 jaar 320, 3 jaar cargo doe en dan op de 74 wil kan ik dat mooi vergeten, want voor de 74 heb je volgens mij min 7 jaar sen nodig... of zie ik dit verkeerd??

Momenteel heb je ongeveer 6 jaar senioriteit nodig, dit verandert continu. Zelf was ik na 2 jaar al aan de beurt. In 2010 komen de nieuwe 747-8 kisten erbij, dan zou het wel weer sneller kunnen gaan.

340 is trouwens op het moment helemaal geen slechte keus, je bent 2-3 jaar sneller SFO (dat zijn heel wat euris) en de roosters zijn als SFO eerder beter dan op de 747. Zo moeten we op de 747 nu al maanden rond de 90 uur vliegen en in september willen ze naar de 95 toe gaan....

Grt CH
 
Info Cargo

Info Cargo

Moin moin,
Heb inmiddels ook een telefoontje uit Bremen gehad. Heeft er hier iemand (over PM) nog informatie (roosters, MTV, VTV, sollicitatiegesprek, etc.) voor mij? Ik kan natuurlijk ook mijn emailadres naar je sturen.
Vielen Dank!
Groeten,
A.
 
Back
Top