NLS/Stella/Martinair

1x klm aerocarto, dat kan je toch geen serieuze baan noemen, no offence hoor, lijkt me leuk om te doen, maar ik geloof niet dat het de rekeningen/aflossing betaald.
 
1x klm aerocarto, dat kan je toch geen serieuze baan noemen, no offence hoor, lijkt me leuk om te doen, maar ik geloof niet dat het de rekeningen/aflossing betaald.

Geloof ik ook niet, het is ook (ga ik van uit) voor tijdelijk...Sorry voor mijn onduidelijkheid ga het gelijk even veranderen:biertje:

Gr.
 
Spreek je uit ervaring ?

gr

Zo'n 737 is anders echt wel een hele zware hoor!:D

Overigens ben ik met dezelfde reden afgescheept door Hoofd Vliegdienst van Arke een paar jaar terug. Ze vlogen alleen 767, hadden een paar AI's aangenomen en dat was niet helemaal goed bevallen, te weinig 'hands-on' flying. Eerst veel starts en landingen maken, beetje ervaring opdoen en kom dan nog maar eens terug was het advies. Zelf denk ik dat de beste man wellicht een punt heeft, 2/3 keer in de maand een ILS af kachelen en de kist aan dek zetten...Maar dan ga je weer hele andere discussies aan die al eens in een ander topic hebben gelopen: Klik

Gr,
FF
 
Last edited:
Waar is de Quote of the Month als je 'm nodig hebt...

Ach waarschijnlijk had 'ie dan de Pink Champagne eerst 2 jaar in de kelder moeten leggen voordat ie er aan zou mogen komen..:haha:
 
Heey,

Ik zit nu al 14 maanden op Stella bevalt goed maar er woorden doorgaands veranderingen in gevoerd. Maar wat je op deze school kan verwachten is dat je later waarschijnlijk voor trans ryanair vlm of luxair gaat werken. Daar horen wij het meest van.

En een leuk nieuwtje miss.. Stella gaat in sept haar eerste klas vfr naar Amerika sturen.. (test) just so you know..

Gr.
 
Heey,

Ik zit nu al 14 maanden op Stella bevalt goed maar er woorden doorgaands veranderingen in gevoerd. Maar wat je op deze school kan verwachten is dat je later waarschijnlijk voor trans ryanair vlm of luxair gaat werken. Daar horen wij het meest van.

En een leuk nieuwtje miss.. Stella gaat in sept haar eerste klas vfr naar Amerika sturen.. (test) just so you know..

Gr.

JS,

Wat voor een veranderingen bedoel je precies behalve dat het VFR gedeelte (tijdelijk) in Amerika zal worden gedaan ? Trouwens, zit je in Beek ? Die persoon waar Purno het over heeft kan wel kloppen. Dat staat inmiddels ook niet meer op de website volgens mij...

gr
 
Zo! Ik had het wel geweten.
Maximaal voor NLS natuurlijk.


Beste aspirant vliegers,

Bij de NLS ben ik aangenomen en mag ik in principe binnenkort beginnen. Daar het een investering blijft van 150.000 euri, wil ik evt. ook selectie doen bij Stella of Martinair vliegschool (EPST geen optie meer...). Vandaag heb ik wat vliegdiensten gebeld van verschillende maatschappijen. Het lijkt erop dat Transavia geen vliegers meer af wilt nemen van de nls. Wel van Stella en Martinair vliegschool. Op de website van de stichting wachtlijst nls lijkt het erop dat wel iedereen een baan heeft. Heeft iemand van jullie enig idee waar de meeste nls'ers aan de bak komen? Welke vliegschool is in jullie het beste qua kans op een baan en kwaliteit? Stella hoor je steeds betere verhalen over, maar toch krijg ik er persoonlijk geen warm gevoel bij... En ik vraag me af of Martinair vliegschool en Stella buiten NL wel goed aangeschreven staan...
Graag hoor ik jullie ervaringen.
Alvast bedankt!
 
Zo! Ik had het wel geweten.
Maximaal voor NLS natuurlijk.

Je wilt niet in het buitenland wonen omdat je dan te ver weg bent van pappie en mammie? Je bent bang voor de engelse taal/cultuur?

Andere redenen kan ik niet verzinnen...
 
Je wilt niet in het buitenland wonen omdat je dan te ver weg bent van pappie en mammie? Je bent bang voor de engelse taal/cultuur?

Andere redenen kan ik niet verzinnen...

Wat de verhalen ook mogen zijn over Transavia. Ik heb er geen studie van gemaakt en heb ook vooral niet het hele stukje hier doorgelezen, maar we kunnen er toch wel over eens zijn dat NLS gewoon een hele goede school is. Persoonlijk zou ik vooral NIET twijfelen over de keus tussen NLS, Stella en Martinair. Over de keuze EPST-KLS-NLS is veel meer te discussieren, maar wel een redelijk uitgemolken onderwerp. :dozey:

De opmerkingen over "pappie en mammie" en "engelse taal/cultuur" lijken over onderwerpen te gaan die niet in dit forum voorkomen. :kerst:
 
Ben het met condude eens dat NLS in vergelijking met Stella en Martinair toch echt de betere naam en historie heeft, meer connecties heeft met airlines (waar het helaas toch echt om draait) en (als dat mee zou doen) samen met EPST de enige openmarkt school is waarvandaan vliegers ab initio naar KLM gaan (alleen op dit moment eventjes niet gaf iemand hier recentelijk aan omdat KLM de opleidingen verminderd heeft). Eén van de meest belangerijke facetten van een vliegschool is vooral hoe ze je na je opleiding, ook in of na tijden van economische recessie, kunnen helpen met het bieden van kansen voor selectie bij airlines. Martinair en Stella leveren vooral bij airlines die in goede economische tijden toch al van iedereen cv's aannemen, NLS geeft gewoon meer mogelijkheden (en tegenwoordig gelukkig ook een garantiefonds).

NLS-KLS-EPST is een moeilijkere keuze. Volgens mij mag je bij elk van die scholen blij zijn.

Het is niet gezegd dat Stella of wellicht zelfs Martinair hetzelfde voor elkaar krijgen, maar ik krijg nog niet de indruk dat zij het op hetzelfde niveau bij airlines voor elkaar hebben.

Nee, heb zelf geen NLS gedaan. En ja, ben in 6 jaar wachtlijst ondanks positieve KLM selectie aan alle kanten bij verschillende internationale airlines ingehaald (of mocht domweg geen selectie doen) omdat ik geen NLS of KLS had gedaan (puur en alleen om die reden). Stella bestond toen nog niet eens, de enkeling die ik van ken van Martinair kon ook helemaal nergens terecht (na een paar jaar gelukt bij Luxair, overigens niet door hulp van Martinair ofzo).

Resultaten uit het verleden bieden natuurlijk geen garantie voor de toekomst, objects in mirror are closer than they appear, YMMV, IMHO, FWIW, FYI, ETC.
 
Zit de hele thread nog eens te herlezen en wil graag de cessna vs TB20 discussie weer uit het stof halen :D. Heb zelf op C152 en C172 gelest, maar ik heb wel een idee waarom (bijv.) NLS lessen op TB200 en TB20. Naast het feit dat het wellicht een mooie kist is voor je marketing denk ik dat misschien meespeelt dat je al vanaf vroegs af aan kan werken met een autopilot - flight director, dus zo snel mogelijk wennen aan een airline omgeving (al moet je die weer uit doen in de cruciale grading). Eerst fixed prop, fixed gear in the TB200 en dan zonder al te grote switch naar de meer complexe TB20. Het lijkt elkaar mooi te complementeren op die manier en bereidt je wellicht beter dan een C172 voor op de switch naar Seneca (in mijn geval Aztec daarna Chieftain) en later je MCC, door dat gebruik van FD, retractable gear, variable prop etc. Voor mij was de switch van C172 naar Aztec in ieder geval flink groot. Naast het wennen aan groter, zwaarder en twee motoren kwam ineens ook het variable prop, het retractable gear en een HSI erbij (flight director heb ik voor het eerst in mijn leven pas gebruikt tijdens KLC grading op A310 sim, wat een eitje was dat met die paarse lijntjes erbij). Had ik eerst TB20 gevlogen was de switch naar complexe twin meer smooth geweest.

Daarbij begrijp ik dat die TB's ook nog airco hebben, dat heb ik wel gemist met al die cross country uren in boiling zomers south carolina. Een beetje comfy stoelen zoals op de TB had ik eigenlijk ook wel lekker gevonden, de C152 heeft mij heel wat rugpijn gekost. Dus tsja, wellicht niet zo'n slechte marketing met zo'n TB...

Dat je vervolgens terecht komt op een F50 zonder prop hendels en zonder electrische trim... ach... tsja. Hoe groter de kisten, hoe makkelijker het wordt geloof ik. Eigenlijk zou een opleiding moeten beginnen op een A330 en dan via F50 langzaam afwerken naar een C152 :D.

Goed, was weer even totaal :eek:fftopic: . Let's get back to our regular programming...
 
Last edited:
Back
Top