NLS/Stella/Martinair

Ik denk dat je het probleem van Trans niet begrijpt, jurist... Als zij een dure opleiding verschaffen aan NLS'ers die ze hebben aangenomen, waarna die NLS'ers bijna allemaal na een paar jaar naar KLM vertrekken, hebben zij daar natuurlijk een flinke schade van. Vind het dus niet eens zo'n gekke reden als ze daarom liever geen NLS'ers meer willen...

Niet alleen NLS'ers maken die overstap toch? In deze thread werd ook gesuggereerd dat het om de kwaliteit zou gaan vandaar mijn reactie.
 
vliegende jurist, probleem is nog steeds dat KLM alleen mensen van KLS/NLS/Luchtmacht/Marine en (EPST?) aanneemt.
 
vliegende jurist, probleem is nog steeds dat KLM alleen mensen van KLS/NLS/Luchtmacht/Marine en (EPST?) aanneemt.

en die 12 van Mvvl dit jaar.

Dan iets anders: PH-Moi zei dat je je levensonderhoud niet mee kan financeren. Maar dat is puur afhankelijk van de deal die je met de bank maakt. Ik lees vaak: De bank geeft je desnoods alles, zolang de kans dat ze het geld (+ RENTE) terugkrijgen maar groot genoeg is. De deal is dus afhankelijk van jou.
 
Klopt, er zijn inderdaad afgelopen tijd ab initio's van NLS, EPST en Mvvl aangenomen.
Maar dit was meen ik tijdelijk, vanwege de grote vraag aan vliegers.
Geloof me, ik kan het weten (het is vaak genoeg hier voorbjgekomen :p)

Fijne avond iedereen,
Bowstring
 
Klopt, er zijn inderdaad afgelopen tijd ab initio's van NLS, EPST en Mvvl aangenomen.
Maar dit was meen ik tijdelijk, vanwege de grote vraag aan vliegers.
Geloof me, ik kan het weten (het is vaak genoeg hier voorbjgekomen :p)

Fijne avond iedereen,
Bowstring


Misschien een herhaalde vraag, maar worden er dan nu écht géén NLS'ers meer bij Trans aangenomen?
 
Micky, als je leest wat de airworkers hierboven allemaal getypt hebben, kom je wellicht tot het antwoord op je vraag.
 
Goed initiatief om naar wat vliegdiensten te bellen! Echter blijft het ook belangrijk dat je je goed voelt bij een bepaalde school. Transavia is natuurlijk niet de enige maatschappij in Europa die NLS'ers aan neemt. Heb verder nog weinig verhalen gelezen over mensen/maatschappijen die ontevreden zouden zijn over de NLS.

Off topic:
Is het niet zo dat de NLS het vlieggedeelte tegenwoordig volledig in Portugal doet? En dat de meeste ervaren Nederlandse instructeurs daar inmiddels zijn vertrokken? Wellicht is dat een van de redenen? Een bond zit denk ik echt wel zo in elkaar dat de maatschappij er wat aan verdient, mocht je binnen de gestelde tijd weg gaan. Het blijft zoals gezegd zaken doen. 'Feeder maatschappijen' weten echt wel hoeveel mensen er afvloeien naar de grote airliners, daar wordt door de meesten zelfs rekening mee gehouden bij de aannames.

Groeten,
FF
 
Geloof me, ik kan het weten

Als iemand dit zegt, begin ik direkt te twijfelen.

Flyingfeather, voor zover ik het heb begrepen is dat inderdaad de voornaamste reden. Sinds alles in Portugal wordt gedaan is het niveau behoorlijk teruggelopen. Vooral basic flying skills blijken de boosdoener te zijn. Dus gewoon strak vliegen, hoogte, snelheid, heading houden.

Wellicht dat dat minder belangrijk is als je co-co op een widebody wordt bij KLM, maar bij HV wordt het wel van je verwacht met ons routepakket.
 
Dus gewoon strak vliegen, hoogte, snelheid, heading houden.

maar bij HV wordt het wel van je verwacht met ons routepakket.

Ja inderdaad, hoogte snelheid en hdg. houden is makkelijker in Portugal
Laat me niet lachen IZ
en het routepakket van Trans, moet je daar anders voor kunnen vliegen, andere eisen ofzo hahaha :blabla::blabla:
 
Ja zou best kunnen inderdaad.
Een NDB approach in Griekenland is ook heel anders dan eentje in Atlanta bijvoorbeeld. (bij wijze van).
Bij trans heb je gewoon een keuze, je vliegt het paarse lijntje af in LNAV VNAV, of je gooit alles eraf en maakt een toffe visual. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je dan beter kan vliegen.

fijne dag verder heren
Bowstring
 
Komt volgens mij door het land Portugal dat de kwaliteit achteruit is gegaan, maar door de Portugese instructeurs...andere manier van vliegen :p heb ik gehoord. En minder ervaren dan de vorige NL'se instructeurs. Schijnen nls'ers tijdens lijntraining bij HV afgevallen te zijn...
 
Volgens mij gaat het er niet om wat een vlieger wil, voor de lol lekkr op de hand vliegen of paarse lijn volgen, maar dat je in geval van...je wel zelf kan vliegen. Kheb wel eens het gevoel dat KLS'ers daar bang/lui voor worden gemaakt.
 
In mijn ogen is een FD volgen geen vliegen. Maar zijn genoeg velden waar geen approaches zijn, ja visual. Dan worden er toch enige vliegvaardigheden verwacht. Scannen en op het handje vliegen.

Ik ken persoonlijk Portugal niet maar als ik het forum afspoor dan is het niet altijd even positief.

Voorbeeldje een CPL in de states of australie ,is toch ook bij lange na niet het niveau van Europa.
 
Iz, heb je er weleens aan gedacht dat een groot gedeelte van de NLS/KLS-ers die bij de klem begint bij cityhopper begint, soms zelfs op zon apparaat met propellers en waar je nog naaldjes moet intercepten. Ook soms op veldjes waar niet veel meer dan een non-precision voor handen is als de wind uit de verkeerde richting waait. Bovendien kan je op de fokkert je NDB approach niet in een vnav/lnav achtige mode vliegen, zoals op de 737 wel het geval is, dus denk dat de vliegskills hier minstens net zo belangrijk zijn.
 
Moet hier dan eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat er volgens mij bij klc ook twee (van de twaalf ofzo) nls-ers in de sim/routetraining naar huis zijn gestuurd, maar weet niet wat de reden was.
 
Bowstring..

Werk je bij Trans ?? zoniet denk ik niet dat je echt recht van spreken hebt.
Het altijd maar, ik heb een vriendje.. Als je er niet werkt doe dan niet net alsof je alle wijsheid in pacht hebt.

Maar wat is je achtergrond wel ??
Als ik een gokje mag wagen.. .Een NLS'er in portugal die inmiddels zijn CPL heeft.

Cheers..
 
Bowstring, ik ga de discussie met je aan als je blijk geeft dat je weet waar je het over hebt.

Fokkerkoning, als je in mijn post kunt lezen dat iedereen die naar KLM/KLC gaat geen vliegskills nodig hebt, dan mag je me dat even aanwijzen. Bij KLC doe je gewoon goede vliegervaring op, mij hoor je ook niks anders zeggen.

Bij HV wordt gewoon behoorlijk wat van je verwacht. Als je ergens bij een Grieks eilandje hangt met een volle 737-800, zeer korte baan, lastig terrein en niet in de buurt van een mooie alternate met een ILS en je captain krijgt een hartaanval, dan willen we toch enige zekerheid dat ook een broekie de kist veilig aan de grond zet. That's it. En je wordt ook geacht dat te kunnen doen als je eens naar donker Afrika of waar dan ook ter wereld wordt gestuurd, want dat kan allemaal.

En als het klopt wat Fokkerkoning zegt, dat er twee van de twaalf tijdens sim/routetraining bij KLC naar huis zijn gestuurd, dan is het dus niet een probleem wat alleen bij HV is. Twee van de twaalf vind ik HEEL VEEL, sterker nog, twee van de dertig zou ik al veel vinden!
 
Graag zou ik de discussies stop willen zetten en meer willen weten over de vliegopleidingen... Maak ik nu een stomme keus door bij de nls te beginnen? Wordt het echt veel harder vechten voor een baan dan bij de KLS, Martinair vliegschool, Stella enz? Of is de kwaliteit nog wel ok? KLS staat me op de een of andere reden niet aan. En bij Stella krijg ik ook geen warm gevoel. Komt voor mij meer over als een vliegclub. Martinair lijkt me ok, maar hoe doen ze het in het buitenland? Bovendien kan de financiering lastig voor mij worden bij Martinair, daar het lijkt alsof je levensonderhoud niet mee kan financieren...
Alvast bedankt.
 
hallo PH MOI

Ik denk dat je KLS en stella als twee totaal andere scholen moet zien.vergelijk de selectie procedure maar eens.
In mijn persoonlijke optiek/ervaring staat de NLS toch beter aangeschreven dan de Stella Club. De school heeft historie en CAE achter zich staan. Stella heeft zich destijds met een LEUGEN in de pers onder de aandacht weten te brengen. Daar zou ik geen centen aan geven. period

succes
 
Back
Top