Luxair Sponsorship

heb juist voor de 2de keer dezelfde email geahd ik citeer: Dear Raimi Möller,

We would like to thank you for expressing an interest in our company by sending us your application for the position of Apprenticeship Pilot (m/f).

We will come back to you at the end of july 2008.

In the attachment you will find the flyer for the Luxair abinitio-program, or you can click the following link: http://www.luxair.lu/cms/img_luxair.php?id=1254

Yours sincerely,

Luxair Flight Operation
 
Excuses aanvaard.

Maar als je dit niet als een gunst ziet; dan moet je het ook niet aannemen. Het is voor sommigen de kans van hun leven, en daarom is het toch raar dat er zulke reakties komen.
Wat mij keer op keer verbaasd is dat de luchtvaart in NL een totale puinhoop is (GA wordt de nek omgedraaid, opleidingen achterlijk duur, bijna geen banen..) maar nog steeds weten we het allemaal beter.
Als je een goede opleiding opleiding wil hebben, ga dan naar KLS, wil je ICA vliegen, ga je naar KLM. Is dat wat je wil horen? Dan mag je 150000 EUR uitgeven- maar ach, gratis opleiding is sowiezo geen gunst- kan je ICA vliegen en heb je een goed pensioen. Wat wil je nog meer?
Luxair heeft het soms moeilijk, ze hebben nogal een hoge turnover van personeel gehad recentelijk maar het is nog steeds een van de beter operators in Europa - als je niet naar de Flagcarriers kijkt.
Daarom mag je best in je handen knijpen als je er voor nop mag beginnen en als trainingsalaris 3000EUR, na training 4000, na upgrade 5800, eindsalaris 13000 krijgt.
Maar wie ben ik..

Dus, zoals ik al zei doe lekker KLS en ga naar de KLM.
 
even een vraagje. De opleiding moet je toch wel volledig betalen? Ik dacht dat de opleidingskosten gewoon over een langere tijd verspreid werd over je loon en dat je de opleiding dan na x aantal jaar had afbetaald. Of heb ik het nou helemaal mis:1855:
 
Luxair betaald een derde, Lux-staat een derde en jij een derde. Wordt over 10 jaar van je salaris ingehouden. Volgens mijn info is dit ook nog eens renteloos.
 
Daarnaast ben je, de oostblokker, mij aan het verwijten dat ik iemand niet de mond mag snoeren, wat idd zo is, maar zeg je zelf ook: "Ga ergens anders doelloos doen want dit is zonde van het topic." :eek:

Groeten,
David

Ja ik was jou dat aan het verwijten ja en nog heb ik het netjes tegen je gehouden. Ik heb niet gezegd dat je op moest donderen met je 'emotionele gebeuren', waar ik echter slecht tegen kan is als een topic wordt gekaapt door irrelevante praat en nog op een onredelijke toon ook.

Natuurlijk heeft het voordelen voor luxair, maar sinds wanneer is dat ineens een verrassing? Luxair wil niet alleen winst maken maar maar ook eenbeetje de stabiliteit bewaren binnen de vliegdienst. Het heeft zelfs meer voordelen voor hun dan alleen financieel. Investeren in de lange termijn. Dat zie je heel weinig elders. Als je daar niet aan mee wilt doen is daar natuurlijk niets mis mee, maar als je het gaat doen: meen het dan ook.

Hiermee is alles hierover ook wel gezegd en vind ik dat we het on topic moeten houden. :biertje:
 
Last edited:
David -

Hoe oud ben je? 87 geboren dus een jaartje of 20/21 ? 3x op vakantie geweest naar Kreta 2 weken per jaar, woont op de 1e etage in het rijtjeshuis van papa en mama en kan niet wachten elke maand tot je weer een nieuwe piloot en vliegtuig in je bus hebt liggen ??

wie en wat denk jij dat jij bent om hier tegen beroepspiloten te gaan lopen bleren "opdonderen" "hou op met je emotionele gejank" etc etc etc. Onnasis knul noemen en ondertussen hem meneer noemen in persoon als je in de cockpit wilt kijken. Hypocrisy 101 for ya.

Ten eerste zijn het mensen die iets bereikt hebben waar jij nog over ligt te dromen elke avond. Ten tweede heb je onwijs veel mazzel dat de oostblokker een heer is en niet je naam en geboorte datum doorgeeft aan HR daar in LUX.

Snap echt niet wat er mis is met een paar mensen om nog voordat ze ook maar solo hebben gevlogen om hier te gaan lopen zeiken...

en fyi LUX ligt (letterlijk!) op pis afstand van NL. Luxenburg buitenland noemen is een lachtertje, en typisch voor iemand die de afstand nijmegen - utrecht een aardig end vind.

En FYI, as I am sure dat je jezelf nu zit op te vreten achter de PC van je pa op zolder, het is niet zozeer tegen jou gericht, maar meer tegen een hoop wannabe's die echt een schop onder hun kont nodig hebben en een reality check nodig hebben.

Ga een jaar reizen, maybe some volunteer work in Afrika doen, grow and shut up, en dank god op je blote knien als je de kans van je leven krijgt en bij Luxair mag beginnen.

Makes me sick to see kids whine and cry bout little things w/o having seen and/or done shit in their lives.

Remember; "your attitude determines your altitude in life" and "the ones you meet one your way up, are the ones you meet on your way down". Those two sayings very much so apply to aviation. Take 'm for you want.

Have a great day.

FD

PS: Nee ben niet dronken, ben gestopt met drinken en zit aan de organic moca latte op het moment. Trying to keep my Yin and Yang centered these days.
 
Last edited:
Dat jij baalt dat je nooit dit soort kans hebt gekregen geeft je geen recht die frustraties op mensen te uiten die wel een kans krijgen goedkoop hun opleiding af te ronden en ernaar streven ICA te vliegen, life isn't fair knul.

En over "in de steek laten voor ICA", ga buiten spelen, het is puur zakelijk hoor. Neem van mij aan dat iedere beslissing die een bedrijf maakt uiteindelijk moet leiden tot hogere winst. Ook de beslissing van Luxair om te sponseren. Dus donder op met je emotionele gebeuren.

David

Heel mooi, ik zal onthouden wie je bent ventje...je weet namelijk niet tegen wei je praat
En spreek me zeker niet over unfair life, want ik heb meer gezien dan je kan bedenken
Hoe dan ook, streef maar naar een baantje, die je voorlopig niet hebt en waar je nog een hoop voor moet smeken en op je knieen voor moet gaan
Zo praat je niet tegen mensen die er wel al zijn, weten waar ze over praten en veeeel senioorder zijn dan jij
Ik had je focking vader kunnen zijn man

Mannetjes zoals jij met snot aan hun neus en mamma die voor ze wast zorgen voor een lock op een buitengewoon goed topic en dat zou jammer zijn

En om eerlijk te zijn, zou ik graag persoonlijk Luxair adviseren jou te zien als een slechte investering
 
Geweldige bijdrages hier, hoor.
Volgens mij zitten jullie op dit moment op hetzelfde niveau allemaal...

(O ja, ik ben nu zeker ook een broekie van 16, dat droomt van een baan in de cockpit?)
 
Nee: LEZEN!

geen uren, geen opleiding, geen typerating = informatieve nederigheid

that's all, nuffsaid
 
Ja, ik ben er van overtuigd dat jullie als 'brevethouders' er 3 maal meer van afweten.
Maar de toon van jullie posts is dezelfde als die van David.
En toch vallen jullie over hem heen vanwege die toon. Dat is mijn punt ;)
 
Mensen, we hebben allemaal wel onze ik-ben-eigenlijk-god momenten gehad. Zit je dan toevallig net achter een pc, dan is een arrogant berichtje zo gepost.

David87 heeft al een heel stel berichten eerder netjes zijn excuses aangeboden voor zijn houding en woordkeus, dus laat het gaan en reageer er s.v.p. niet meer op. Hij ligt op de virtuele grond met een blauw oog en kapotte lip, dus help 'm omhoog, knijp 'm in z'n wang en ga met elkaar een evenzo virtueel biertje drinken.
 
Mijn punt is: onwijs goeie kans voor iemand met geringe middelen, of iemand die razend enthousiast is! Goeie post van deoostblokker!
Punt is wel, dat als je al bij voorbaat voor je 500 uurtjes gaat en m dan peert naar Trans of KLC omdat je dat altijd al gewild hebt, schop je eigenlijk Luxair tegen de poten, en zal het zwaarder en zwaarder worden voor de volgende enthousiasteling!
Yeah right, business is business (alhoewel Davids business-theorieen rechtsreeks uit een boekje komen), maar je zit dus kennelijk glashard te liegen tijdens een interview en zegt dat je langere tijd wilt blijven.
Daarom: make up your mind and stop wasting otherman's time!

back on topic svp

we hebben allemaal wel onze ik-ben-eigenlijk-god momenten gehad.

Elke ochtend als ik in de spiegel kijk :D :kiss:
 
Een schop onder zn reet is precies wat ie nodig Diana.

Ben tevens gestopt met drinken, dus virtueel biertje gaat het niet worden. Beter nu humble gemaakt dan spijt krijgen als het te laat is. Wens hem van de grond van mn hart niets anders als een fantastische vlieg cariere toe, en heb bij deze daartoe bijgedragen.

Being strong doesn't mean being able to stand up all the time, being strong means being able to get up after you fall down, learn and move on.

Non scholae sed vitae discimus (We don't learn for the school but for life)
FD
 
Last edited:
Tjee FD leren ze je dat in de maandagavondpraatgroep? :D:D

Finis coronat opus

als t ware
 
heb berichtje binnen gekregen met data's van de selecties en start van de opleiding...moet nog efjes zien welke van de 2 ik kan komen; 2 datas :).... Is wel grappig: je ziet de email adressen van de andere applicants, er zijn er maar 32 volgens het lijstje, en 12 plaatsen =D
 
heb berichtje binnen gekregen met data's van de selecties en start van de opleiding...moet nog efjes zien welke van de 2 ik kan komen; 2 datas :).... Is wel grappig: je ziet de email adressen van de andere applicants, er zijn er maar 32 volgens het lijstje, en 12 plaatsen =D

Ik heb vandaag ook bericht gekregen met info over de selectieprocedure, verschillende data enz. De email was enkel naar mij verstuurd, dus geen andere emailadressen. Ze zullen ofwel verschillende lijsten hebben, ofwel ook een aantal adres per adres versturen. Slechts 32 kandidaten zou eigenaardig zijn... (wel goed voor die 32 natuurlijk :) )
 
mja, idd, ok als het alleen naar jou is gestuurd zullen er idd verschillende mails naar verschillende groepen (misschien per week/dag dat je applied hebt) verstuurd zijn
 
Uit nieuwsgierigheid wil ik aan diegenen onder ons, die zich hebben aangemeld voor de Luxair sponsorship, vragen wat hun leeftijd is en hun studie achtergrond. Thanx!
 
Last edited:
Back
Top