Luxair Sponsorship

Als je die 150000EUR niet in een opleiding van een KLS hoeft te steken, kan je daar een riant pensioen van opbouwen. Tsja, als je ICA wil vliegen in een bedrijf met 2500 vliegers is dat iets anders. Dan is Luxair niets voor jou. Het is niet een kwestie van ff een gratis opleidinkje, type en uren scoren.
 
Hey SuPi,

kaart ontvangen. Succes met de nieuwe "base"!




En voor wat ik vernomen heb van een collega die binnenkort van VG naar LG gaat, zelfs mensen die door de hele selectie heen komen maar geen indruk maken LUX permanent te zien zitten als thuis worden ook weleens geweigerd.

Dus, ik zal maar snel de tent of caravan pakken en vakantie vieren in LUX. Half NL staat er toch al.
 
Hah Kebab, dat verklaart misschien dit:

LG vliegpiloot: "So, where are you guys from?"
Newbies: "We're from Holland.."
LG vliegpiloot: "Ofcourse you're from Holland, but where??"

;)
 
Weet er iemand eigenlijk het worst case scenario? wat als luxair bv failliet gaat (zit er niet direct aan te komen , maar in 10 jaar kan er veel veranderen).
Hoe zal het dan verder gaan voor de terugbetaling enzo?
 
Lijkt mij dat jij dan niets terug betaalt. Het contract geeft aan dat jij sowieso niets terug betaalt as such, maar dat het bedrag in wordt gehouden op jouw salaris als jij al werkt voor luxair. Als jij daar niet werkt lijkt mij dat er weinig in te houden is.
 
Bedankt Oostblokker en Purno,

Ik stel de vraag omdat ik het aanbod van Luxair wel interessant vind maar ik nog niet zeker weet of ik wel tot m'n pension bij Luxair wil vliegen aangezien ze alleen binnen Europa vliegen..

Denk jij er dan nog maar eens goed over na of je echt wilt gaan vliegen.
Er zijn namelijk veel, veel meer maatschappijen binnen Europa die dus niet ICA vliegen. En diegenen die dat wel doen zijn over het algemeen het moeilijkst om binnen te komen!
 
ik kreeg bijna direct antwoord met de zin dat ze mij op het einde van Juli gingen contacteren :)

Welja, dat zag ik toen ook, daarom dat ik het vroeg omdat ik nog geen antwoord kreeg en jij wel... maarja, wie weet hebben ze nu zoals reeds gezegd meer aanvragen.
Jij hebt gewoon ook die link ingevuld op de vorige pagina?
 
Weet er iemand eigenlijk het worst case scenario? wat als luxair bv failliet gaat (zit er niet direct aan te komen , maar in 10 jaar kan er veel veranderen).
Hoe zal het dan verder gaan voor de terugbetaling enzo?

Dit soort vragen stelde ik mij ook altijd.....als je echt alles wilt afdekken moet je gewoon niet gaan vliegen en een baantje bij de overheid nemen. Kans dat je daar op straat wordt gezet en iets moet betalen is nihil.......Met andere woorden, eens moet je een gok(je) wagen om binnen te komen als je als piloot aan de slag wilt!

Die jongens bij Crossair dachten ook niet dat de tent failliet ging en toch gebeurde het. Wat te denken van Exel....(al was dat iets voorspelbaarder). Maar ook die hebben geloof ik allemaal toch een goede baan gekregen daarna.

Ik denk maar zo, als je er niet in hoeft te investeren en het risico bij de maatschappij ligt, gewoon doen! Mocht het fout gaan heb je iig een mooie rating op Q400, daar kom je ook wel weer verder mee! (als het dan toch fout gaat)

Climb350
 
btw, waarom willen 50% van de mensen hier perse bij klm terecht komen....??!

Omdat Sabena niet meer bestaat

sorry, moest even :D

En om even in te haken op al die zeikers die gratis opleiding willen volgen, een paar uren willen maken en dan iedereen in de steek laten voor ICA: Ik hoop dat je niet geselecteerd wordt...er zijn zat mensen die wel graag een kans van hun leven willen!
 
Omdat Sabena niet meer bestaat

sorry, moest even :D

sn brussels airlines wel, ik voel geen drang om daar persee te vliegen; mij maakt het niet uit (zeker niet voor mijn eerste 15pilootlevensjaren) waar ik wil vliegen, zolang dat ik het maar kan doen :airforce:
 
Van alle groepen gesponsorde vliegers is er bijna niemand meer over dus laat dat je er niet van weerhouden. Ontslag hoef je ook niet bang voor te zijn, als het even moeilijk is wordt de deur naar Cargolux weer open gezet en blijkt dat vooral de gesponsorde lieden en grote drang tot long range hebben.

Het blijkt gewoon dat er te weinig Luxemburgse instroom is, van alles wat nu wordt/is aangenomen is misschien 20% Luxemburgs. Dit programma heeft tot doel om hier een einde aan te maken en in een keer een stuk of tien Luxemburgers binnen te halen. Jong en loyaal.
Is onderdeel van het programma tot behoud van piloten, ze gaan er dus vanuit dat deze mensen gaan blijven...

Selekties en trainingen voor gebreveteerden lopen overigens ook nog steeds op volle toeren.

Succes ermee.
 
In het normale trainingsprogramma van SFA (waar ik in zit) krijgen we ook al de kans om enkele jumpseat vluchten te doen met Luxair. Waarschijnlijk ook één van de methodes om volk aan te trekken.
 
Omdat Sabena niet meer bestaat

sorry, moest even :D

En om even in te haken op al die zeikers die gratis opleiding willen volgen, een paar uren willen maken en dan iedereen in de steek laten voor ICA: Ik hoop dat je niet geselecteerd wordt...er zijn zat mensen die wel graag een kans van hun leven willen!

Dat jij baalt dat je nooit dit soort kans hebt gekregen geeft je geen recht die frustraties op mensen te uiten die wel een kans krijgen goedkoop hun opleiding af te ronden en ernaar streven ICA te vliegen, life isn't fair knul.

En over "in de steek laten voor ICA", ga buiten spelen, het is puur zakelijk hoor. Neem van mij aan dat iedere beslissing die een bedrijf maakt uiteindelijk moet leiden tot hogere winst. Ook de beslissing van Luxair om te sponseren. Dus donder op met je emotionele gebeuren.

David
 
Excuse me?

Excuse me?

Dat jij baalt dat je nooit dit soort kans hebt gekregen geeft je geen recht die frustraties op mensen te uiten die wel een kans krijgen goedkoop hun opleiding af te ronden en ernaar streven ICA te vliegen, life isn't fair knul.

En over "in de steek laten voor ICA", ga buiten spelen, het is puur zakelijk hoor. Neem van mij aan dat iedere beslissing die een bedrijf maakt uiteindelijk moet leiden tot hogere winst. Ook de beslissing van Luxair om te sponseren. Dus donder op met je emotionele gebeuren.

David

Ten eerste zou ik je aan willen raden om het eenbeetje netjes te houden. Ten tweede hoop ik dat, mocht je op het final interview terecht komen, dat je luxair ook vertelt wat je intenties zijn. Eens kijken hoe zakelijk ze het dan nog zien. Iets met loyaliteit ofzo. Vind het echt dwaas hoe sommige mensen denken over een gunst die je zomaar in de schoot geworpen krijgt mocht je die selectie halen.

En nu weer terug on topic, want hier had dus ook een nuttige post kunnen staan van iemand die iets meer over de selectie of het bedrijf te weten was gekomen en waar iedereen wat aan had gehad. Ga ergens anders doelloos doen want dit is zonde van het topic.

Als je niet bij luxair wilt vliegen, meld je dan ook alsjeblieft niet aan. Ops heeft het al druk zat, knul.

deoostblokker

PS. Wat is de reden dat jij denkt Onassis te moeten wijzen op zijn rechten op dit forum? Als hij zijn frustratie wil uiten tegen mensen met afwijkende denkwijzen dan mag hij dat doen conform de regels van dit forum. En dat is voor zo ver ik weet Diana's zaak en niet die van jou.
 
Last edited:
:1855:

Nou moet jij eens even luisteren, bijdehante imbeciel.
Luxair is op dit moment een der weinige maatschappijen wereldwijd die gaan sponsoren. Als je al de kans krijgt en je mag bij ze doorgaan moet je niet vergeten dat je als Nederlander de hele toekomstige NL ab-initio gemeenschap vertegenwoordigd.
Ik heb het al eens tegen een ander gezegd; het is misschien over -een-kam-scheren, maar zo zijn de Luxair mensen nou eenmaal.
Omdat de Nederlanders het in het verleden goed gedaan hebben daar, hebben ze er ook geen problemen mee caravans vol uit NL aan te nemen. Dus doe je navolgers een plezier en kom alleen met de beste intenties..
 
Ok, excuses voor de houding en woordkeus. Heb me idd even laten gaan. Ik voelde me aangesproken en onterecht beledigd. Ik ben helemaal niet van plan het te doen zoals Onassis het schetst, ik kijk alleen wat de mogelijkheden zijn.

Desalniettemin ben ik het oneens met superpilut en deoostblokker die spreken over een gunst die luxair verleend. Laat ik het dan nogmaals maar dan anders stellen: ik kan me niet voorstellen dat een commercieel bedrijf geld gaat uitgeven als dat geen positieve invloed heeft op het resultaat. Maargoed, dit is mijn mening/vermoeden.

Daarnaast ben je, de oostblokker, mij aan het verwijten dat ik iemand niet de mond mag snoeren, wat idd zo is, maar zeg je zelf ook: "Ga ergens anders doelloos doen want dit is zonde van het topic." :eek:

Groeten,
David
 
Back
Top