Luxair Sponsorship

En hoeveel % heb je dan als Nederlander/Belg om er door te raken?(ik weet het, wat als je by die 90% anderen zit...) 5-10? Ik ben Belg, maar ik moet zeggen, als ik tegen een Luxemburger Frans of Duits praat verstaat die mij perfect.
 
Je hebt 50% kans. Of je haalt het wel, of je haalt het niet. Ik heb hun normale selectie gedaan en ik kan je alleen daarover vertellen, waar jij dus niet zo veel aan hebt. Ik kan je niet meer helpen dan dat ik al heb gedaan. Om je misschien nog een laatste tip te geven: kijk in de kennisbank. De DLR test is en blijft hetzelfde en die kan je dus nu al gaan oefenen. Dat Panel met piloten en psychologen zijn dezelfde mensen. Zorg dat je in ieder geval al weet wat je niet moet gaan doen.

PS. Die talen zijn een pre. Als je ze niet had kunnen spreken dan hadden ze alsnog naar je gekeken.
 
Jammer , je mag maximaal 27 zijn, val ik net buiten de boot :(

Maar ziet er inderdaad goed uit.

Betaalt LUX ook kost en inwoning in zowel BE als de VS?

Nog een vereiste:

Have a swimming certificate or be able to demonstrate/certify corresponding swimming skills.

Zou dus soweiso moelijk worden voor mij :grijns:
 
'' Who pays for the course

Luxair will advance the entire cost of
the pilot training programme,
including your accommodation costs
in Brussels and Phoenix. ''

Ja dus;)

Behalve dan, dat je na je opleiding 1/3 moet terugbetalen.
 
Weet iemand wanneer die klas precies begint, en of deze lessen gaan herhaald worden ? ik moet namelijk nog 1 jaar studeren, maar daarna lijkt mij dit een perfecte manier om atpl licentie te halen.... Is hier iemand die bij luxair werkt , of weet wie ik voor deze vragen dien te contacteren?

Alvast bedankt!
Digits
 
Dit is volgens mij nu voor 12 mensen en als ik dat goed heb begrepen hoort het bij een nieuwe pilot attachment program, dit soort zaken uit de grond stampen om mensen te houden omdat lui iets te vaak volgens hun weg gaan naar waar ze vandaan komen.

Ik weet er echter het fijne niet van dus even bellen met ops kan echt geen kwaad. (contact info op ppjn)
 
Dit is volgens mij nu voor 12 mensen en als ik dat goed heb begrepen hoort het bij een nieuwe pilot attachment program, dit soort zaken uit de grond stampen om mensen te houden omdat lui iets te vaak volgens hun weg gaan naar waar ze vandaan komen.

Ik weet er echter het fijne niet van dus even bellen met ops kan echt geen kwaad. (contact info op ppjn)

Kon het nergens vinden in het pdf-je, maar het is denk ik meer dan logisch dat je wel voor een X aantal jaren moet tekenen.
 
thnx David87!

balen..ook ik val dus af...mensen succes daar, het ziet er werkelijk goed uit dit programma!
grtz,

N-1
 
Ik vraag mij het volgende af,

Is het zo dat als ik dit traject heb afgelegd en daarna 10 of 15 jaar bij luxair heb gewerkt, omdat ik hiervoor moest tekenen(weet niet of dit zo is), en ik daarna bij bijvoorbeeld KLM wil vliegen ik weer helemaal onderaan moet beginnen ivm seniorenlijst (of hoe dat dan ook mag heten)?

Alvast bedankt,
David
 
David, dat is inderdaad zo. Bij KLM binnen is sowieso onderaan de lijst, de vraag is of je dat zou gaan doen nadat je 10+ jaar hebt gewerkt bij een maatschappij en aldaar je senioriteit op hebt gebouwd.

Plus, je komt dan niet van de KLS. Ga je dan nog een CBC doen om onderaan te mogen beginnen?
 
1. Grote, stabiele organisatie. Dit vinden veel mensen belangrijk in een vrij onstabiele branch;
2. Vliegt intercontinentaal;
3. Betaald goed;
4. Je kan in Nederland blijven wonen.

Er zullen vast meer redenen zijn en ofcourse: correct me if i'm wrong.

Groet,
David

p.s. ik vind je vraagstelling niet echt sympatiek.
 
Plus, je komt dan niet van de KLS. Ga je dan nog een CBC doen om onderaan te mogen beginnen?


De Bridgecourse is alleen voor ab initio's van de KLS ( en tot voor kort voor ook NLS, EPST, Martinair als proef)

Als ervaren vlieger kom je alleen in aanmerking om te solliciteren bij de KLM als je 300+ uur ( boven 5700 kg ) hebt en een opleiding hebt gedaan bij KLS, NLS, MLD, KLU.

Dus het is geen optie om na 10 jaar Luxair als je sponsorship is afgelopen bij de KLM te solliciteren met je opleiding bij SFA.
 
Bedankt Oostblokker en Purno,

Ik stel de vraag omdat ik het aanbod van Luxair wel interessant vind maar ik nog niet zeker weet of ik wel tot m'n pension bij Luxair wil vliegen aangezien ze alleen binnen Europa vliegen..
 
Back
Top