Luxair Sponsorship

Ja als je geinterreseerd ben om een vliegopleiding te volgen is dit echt een superkans, alles betaald. Geen borg niks, denk niet dat je betere deal kan vinden.

Erg netjes van luxair
 
Ben wel eenbeetje verbaasd over hoe veel mensen dit topic ondertussen hebben gelezen en niet hebben gereageerd. Ik hoop maar dat het niet is vanwege een ELLX base. Hoe dan ook, ik heb mijn werk gedaan. :)

Moyen! ;)
 
ziet er echt goed uit

ziet er echt goed uit

volgens de brochure wordt alles voorgeschoten en bij succesvolle afsluiting van training bij Luxair op een Q400 of EMB....las op ppjn dat je als FO begint met 3900 bruto. Daarvan hoef je dan maar 1/3 van de opleidingskosten terug te betalen.

Je zou bijna denken dat er ergens een hele dikke adder ligt te gluren, want dit zou mij persoonlijk 10 jaar geleden niet al te lang hebben laten nadenken!

Van wat ik gelezen heb een hele mooie kans van begin tot eind

Gr, climb350
 
Ze zijn altijd goed geweest voor vliegers...die drugtest is ook ontstaan in een tijd dat ze LETTERLIJK mensen van de straat plukten in Lux om ze piloot te maken (heb ik me laten vertellen)....pilot-recruiting op straat dus....Lijken me niet al te veel adders te verwachten
 
Is wel gedurende 10 jaar dat er geld word ingehouden maar nog steeds zeker de moeite waard dacht ik zo. Opleiding financieren is toch al snel 120000 tegenwoordig KLS rond de 150 tot 180 duizend en heb je geeneens baangarantie in NL
 
Is wel gedurende 10 jaar dat er geld word ingehouden maar nog steeds zeker de moeite waard dacht ik zo. Opleiding financieren is toch al snel 120000 tegenwoordig KLS rond de 150 tot 180 duizend en heb je geeneens baangarantie in NL

Wat is 10 jaar? beter vanaf je, zeg 25ste tot je 35ste je lening aflossen (en dat is maar1/3 van het totaal en klaar zijn, dan 35 jaar zijn en nog een ton+ af te lossen hebben omdat je de eerste jaren na je opleiding geen baan kon vinden omdat de markt niet goed was en alsnog een TR moet kopen om ergens binnen te komen, toch?

Nee, een traject waarbij je aansluitend meteen rechts kunt beginnen is nog altijd de beste optie als je aan de vooravond staat van een beslissing die je leven kan veranderen :cool:

trouwens even beetje rekenwerk:
-zeg opleiding kost 150.000,00 eur daarvan hoef je maar 1/3 terug te betalen is 50.000 eur
-Verdeeld over 10 jaar is dat afgerond 420eur per maand
weet niet precies wat de belastingdruk is in LUX, verwacht iig minder dan in NL. -stel 15%

-startsalaris is 3500eur *
-top FO is 7700 eur *
belasting betaal je dus 525eur/maand
plus aflossing lening 420 is dus kleine 945eur

hou je toch netto 2500 eur over waarbij dan nog sociale voorzieningen en vaste lasten afgaan, maar toch. en als het salaris meegroeit in die 10 jaar zit je in je laatste jaar op 7700 eur -1155 eur belasting en 420 aflossing is netto 6100 eur(voor aftrek van soc. lasten)

een paar leuke belastingtrucjes en hoppa, leuk startsalaris!..en geen schoenendozen vol sollicitatiebrieven, afwijzingen, niet te declareren bonnetjes omdat je weer eens ergens naar toe bent gegaan wat je niet vergoed kreeg, omdat het zo n klein kluppie was wat zich dat niet kon veroorloven!!!!

denk dat je de great picture moet bekijken en niet naar het moment. Dan denk ik nog steeds dat er mensen rondlopen die nu na afronding van hun opleiding dit bovenstaand graag op hun van toepassing hadden willen zien.


Gr, Climb350
*bron: ppjn.com
 
Last edited:
jammer dat het binnen europa vliegen is....maar ga zeker applyen, de gesponserde courses beginnen de laatste maanden toch uit de grond te springen he
 
Luxair is dit traject gestart als laatste oplossing om Luxemburgers aan te trekken, men heeft namelijk afgelopen 18 maanden 3 geschikte Luxemburgers kunnen aannemen en ongeveer 40 buitenlanders ( 3/4 NL ers ).

Om telleurstelling te voorkomen denk ik dat je er als buitenlander weining van moet verwachten.
 
Zijn er op dit forum misschien mensen die hun opleiding volgen bij Luxair, of die in het verleden hier hun opleiding hebben gevolgd?
 
jammer dat het binnen europa vliegen is....
Je zou ook geen Nederlander zijn als je niet iets zou vinden om over te zeiken.

Wat is de reden dat ze zo graag Luxemburgers aan willen nemen dan? :wegkwijt:
Ehm, Luxemburgse Maatschappij? Net als de KLEM eigenlijk alleen Nederlanders wil hebben misschien?

dan moet er staan dat ze alleen luxemburgers aannemen....
Ik geloof dat dat niet legaal is. Maar het kan een zekere voorkeur zijn..

Zijn er op dit forum misschien mensen die hun opleiding volgen bij Luxair, of die in het verleden hier hun opleiding hebben gevolgd?
Die zal je niet vinden; geen Nederlanders tot nu toe. Voornamelijk Luxemburgers.
Soms is er eens eentje van een andere klas op de LFT in Bremen overgestapt naar een Luxair klas, maar dat was meer toeval.

- Overigens is dat 1/3 deel nooit 50000EUR. Geloof meer 30000.
- Veel studenten zijn begin 20 tegen de tijd dat ze met werken beginnen. Ik denk dat je netto de eerste jaren aanzienlijk meer dan bij de KLEM zal verdienen. Plus je hoeft je niet genaaid te voelen omdat je een "erkende" opleiding of een overprijsde bridgecourse moet doen.

Ik zou zeggen; laat de Nederlandse maatschappijen er een voorbeeld aan nemen!
 
@superpilut, ik ben geen nederlander maar een Belg....
en volgens mij heeft Emirates Airlines een course alleen voor UAE-nationals....
 
Ik heb zeer veel interesse in dit luxair sponsorship. Maar ik vind niet echt een contact adres en info over wanneer de ingangsexamens zijn of waar...
Ik heb de hele bundel gedownload en zal deze vandaag doornemen, meer dan enkele woorden heb ik er nog niet van gelezen, dus sorry als alles in die formulieren staat, maar op het eerste zicht lijkt dit niet zo.
 
Gezien het feit dat ze de afgelopen tijd veel Nederlanders aan hebben genomen (Geen scholen debat s.v.p.) en dat ook door aan het zetten zijn zie ik niet in waarom een Hollander hier niet binnen zou kunnen komen, mits de skills er zijn die verwacht worden in de selectie.

We moeten echter wel reeel zijn, zij gaan geen Hollanders aannemen als er Luxemburgers zijn die de selectie halen en die plekken in willen vullen. Dat lijkt mij vrij helder. Gezien het feit dat zij iedereen verwelkomen om te solliciteren denk ik niet dat zij verwachten dat zij genoeg Luxemburgers over de vloer gaan krijgen die ook echt die selectie halen en in het profiel passen. Niet geschoten is altijd mis, ik weet wel wat ik had gedaan als zo'n kans zich aan had geboden toen ik net kwam kijken 2 jaar geleden. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Poeli, bij de careers pagina op de corporate website kan je zoeken naar banen. Dan kom je uiteindelijk op een "Apprenticeship Pilot" pagina uit met wel deze link.

https://v22.recruitmentplatform.com...XHFK026203F3VBQB8M8M79BL&nPTID=223&jobboard=0

Daar kan je je aanmelden. Doe je best en wie weet krijg je extragratis je opleiding. (Jaloers!) ;)

Veel succes iedereen.
 
Last edited:
Back
Top