RODE JAA Medical License - Krijg nou de pieeeep

windshear

New member
Gisteren per post mijn nieuwe medical? ontvangen... Nah ik weet niet wat ze nu weer bedacht hebben, maar ik begrijp het niet.

Zonder enig belegeidend schrijven is het een rood a4-tje. Er loopt een scheurrand doorheen, maar als je ze van elkaar loshaalt is nergens nog het bewijs dat beide helften bij elkaar horen... Op het ene stukkie staat dan je naam, op de andere de data van de keuring en de geldigheid.
Het is nu ook weer enkelzijdig geprint en het lijkt enkel nog in de verste verten op het oude groene documentje (ook het gouden kroontje is weg). Iemand die deze constatering ook al heeft gedaan??? Wat is dit? Is het 'Het Medisch Certificaat?" of is het een soort uitslagformulier?

Wat ik ook niet snap is de nieuwe opmerking: IR checked met twee vakjes YES en NO. Iemand een idee wat dat betekent? Een instrument rating zal hier toch niet op thuis horen?

WS
 
Last edited:
Ben blij dat ik niet de enige ben die raar naar dit vodje keek. Waar dient de "afscheur rand" voor?:eek:. Lekker handig als'ie scheurd, wat dan? Ga maar eens bellen met hoofddorp.
 
haha ja die van mij zag er ook al zo raar uit...

IR checked betekend dat je geschikt bent voor IR ...denk ik... dat je geen nachtblindheid oid hebt waardoor je dus geen IR zou kunnen halen.

Maarja.. wat doe je als je het papiertje doorscheurt over de stippellijn :D? En hij is ook superonhandig te bewaren, veel te groot!
 
Vandaag het IVW gebeld:

"Tja meneer, dat a4-tje is uw huidige medische certificaat." "Die scheurrand is geen scheurrand maar een vouwrand" "De vouwranden (de geperste horizontale) zijn voor ... Ook voor vouwen!"

"U vind het niet mooi. Oh, de Oostenrijkers vonden ons ontwerp wel mooi" "Oh u heeft daar geen boodschap aan... Hmmm, nou we zijn intern nog aan het onderzoeken of het misschien nog verbeterd kan worden" "Of u automatisch de verbeterde versie krijgt.. Hmm ook dat zijn we intern nog aan het onderzoeken".

"Succes met uw medische brevet".



:naund:

WS
 
"Die scheurrand is geen scheurrand maar een vouwrand" "De vouwranden (de geperste horizontale) zijn voor ... Ook voor vouwen!"

Euh... als dat vouwranden zijn, waarom is die van mij dan binnen één dag al gescheurd? Die overleefd het geen jaar ben ik bang. :D

Thanks IVW, for pimpin' my medical! :grijns:
 
Die medical is ook inderdaad veel te makkelijk weg te bergen als je onderweg bent, gewoon samen met licentie in je paspoort en dat in je borstzakje. Dit hadden ze bij het ivw natuurlijk ook in de gaten en die hebben dan dat ding vergroot. Want IVW heeft als credo: "leuker kun we het niet maken en makkelijker al heulemáááál niet"
Fanastisch kijk er al naar uit, hopelijk passen ze de licentie ook aan. :wegkwijt:
 
@Peut:
hopelijk passen ze de licentie ook aan
.

Als ze op de weg die ze nu al zijn ingeslagen net zo creatief doorgaan, wordt je brevet de volgende keer op DVD uitgebracht.

Ik hoor ze al op de afdeling roepen: "Maar we hebben om de Oostenrijkers nog steeds tevreden te houden bij dit nieuwe concept ook drie gratis hits van Tiroler Jodel Frans meegeperst"...

WS

(Die morgen naar de US vertrekt, het allemaal verder best vind en in het beloofde land een paar machtige kisten heeft gereserveerd en tochten heeft uitgestippeld... Ben benieuwd hoe mijn FAA medical er daar gaat uitzien...
Overigens heb ik daar een 8 pax Twin C-303 Crusader tegen de prijs wat ik hier mag aftikken voor een ouwe C172... Oh was het maar morgen...)
 
^-^ Over Ootenrijk gesproken , heb het twijfelachtige genoegen gehad om zo'n oostenrijks brevet te bezitten een paar jaar terug, maar dat is echt zo'n "AUSWEISS BITTE UND SCHNELL !"-achtig ding.
Ik heb in mei mijn keuring gehad en mag gelukkig nog een jaar met het orginele formaat medical doen.

veel plezier in de "uw naait me steeds of america" , by the way die FAA license, die heeft pas een handig formaat !!!!
 
Iemand een idee hoe je dat ding het best kan vouwen? Heb het nu geprobeerd, maar zit al vol kreukels en is ook niet mooi recht. Heb het maar in dat plastic hoesje gefrot waar mijn brevet ook in zit.
 
Iemand een idee hoe je dat ding het best kan vouwen? Heb het nu geprobeerd, maar zit al vol kreukels en is ook niet mooi recht. Heb het maar in dat plastic hoesje gefrot waar mijn brevet ook in zit.


Denk dat je nu een strafbaar feit hebt gepleegd, onjuiste behandeling van een overheidsdocument.....

Of tijdens een rampcheck, "meneer, uw medical is ongeldig want die is onjuist gevouwen" :D:D

GF.
 
Iemand een idee hoe je dat ding het best kan vouwen?

Opsturen naar Hoofddorp met het verzoek? Daar zitten per slot van rekening de grappenmakers die het hebben bedacht en het zouden moeten weten :D

Sorry, liet me weer even gaan...

Heb even voor je op internet gezocht en denk hier de oplossing te hebben. Laat je overigens niet afleiden van het primaire doel, maar met zo'n screen name moet het je aanspreken... :haha:
http://zurevla.nl/2007/09/21/papier-vouwen/


Hoop je hiermee te hebben geholpen.

WS
 
"U vind het niet mooi. Oh, de Oostenrijkers vonden ons ontwerp wel mooi"

Waarom vragen ze het aan Oostenrijkers? Ze moeten het aan Nederlanders vragen. Volgende keer een poll hier op Airwork graag.

Heb een van de laatste "oude" medicals denk ik, dus voorlopig hoef ik nog niet aan de onzin.
 
laat me raden...

Leuker kunnen we het niet maken...
makkelijker kan wel maar,...... waarom zouden we..?


Euuh misschien kan het goedkoper??? Dan houden we nog meer geld over, om over de balk te gooien !!!!
Want het woord efficient ....euuuh dat kenne we niet
 
Ten eerste dat stuk nederlandse tekst waar niemand wat mee kan. Dan dat stuk over om de hoeveel jaar je wat moet laten keuren, wat totaal oninteressant is, aangezien er al lang opstaat wanneer je welke keuring moet doen. Dan moet je nog 1 stukje weg zien te krijgen en dan past het op de helft. Weet ik tenminste weer hoe ik het moet vouwen, net als vroegah.

Trouwens dat filmpje over vouwen heeft me op een idee gebracht. Gebruik nu een hamer.......
 
Kan iemand (naam etc weg halen) het even inscannen? wil wel zien wat ze nou weer hebben uitgevonden daar in Hoofddorp.

Over die FAA papieren. License (net een nieuwe gekregen ivm English proficiency. Koste me 2 dollar, om een nieuw brevet thuisgestuurd te krijgen) is een een credit card, en je medical (75 USD 1st class keuring) is een dun papiertje wat je dubbel kan vouwen, en achter je license plus je company ID kunt stoppen. Erg handig en makkelijk.

We houden hier niet zoveel van moeilijk doen als het makkelijk kan. (what a concept...)

FD
 
Back
Top