Ideetje voor airwork/Diana

M

Morning Glory

Guest
Hallo dan,

terwijl iedereen zich zit te versnaperen aan een sateetje of een blue curacao, jus met parapluutje op de BBQ, zit ik gezellig op mijn hotelkamer in Mumbai.
Samen met mijn beste vriend (mijn rechterhand) dat dan weer wel!
Ik zat wat te surfen en kwam wat andere websites tegen van buitenlandse aircrew en vroeg me af of het volgende mogelijk was.
Kunnen we misschien een soort tweede crewroom creeeren, waarin we plekken uitwisselen in verschillende steden over de globe waar we ons kunnen vermaken.
Dit is namelijk mijn derde keer in Mumbai en mijn Captain en Flight Engineer verdommen het om achter hun televisie vandaan te komen en mij de verschillende tourist-traps te laten zien.
Er is namelijk cricket op t.v. en het zijn pommies.
Ik moet dus weer samen met mijn rechterhand op pad op zoek naar plaatselijk vertier. Er zijn vast mensen die mij verder kunnen helpen dan de Gateway to India en Leopold's en zo zijn er in HongKong zat plekken waar ik jullie weer aan lol ende jolijt kan helpen.
Dus Diana, kunnen we een vielleicht een bestemmingenthread opzetten waarbij we een plaatsnaam kunnen aanklikken en daaronder per plaatsnaam een aantal ideeen voor goede bars, restaurants, comedyclubs etc.???
Ik begrijp dat ik geen antwoord hoef te verwachten voor maandagochtend, want de zaterdag is natuurlijk voor het verwerken van alle BBQ-emoties (houten hoofden) en op zondag wordt de 09-27 natuurlijk weer vrijgemaakt van alle sparerib en kippebotjes.
Ik hoop dat het leuk was en dat ik weer van alles gemist heb. Volgend jaar beter (yeah right).
 
Dat is al geprobeerd en volgens mij weer verwijderd vanwege gebrek aan belangstelling. We hadden een wereldkaart met van alles en nog wat een tijdje terug!
 
Misschien is een database met een zoekfunctie op steden (of airport codes) handiger dan die wereldkaart...
Ben zelf iemand die wel vrij actief zou zijn met dat soort dingen maar helaas maak ik nou niet veel nachtstops haha.
Kan echter wel vertellen waar je in Maastricht de lekkerste vlaai kunt halen en waar je gezellig een biertje kunt drinken.
 
N.a.v. eerdere verzoeken was er inderdaad een tijdje een Google Maps functie gekoppeld aan het board. Vond het zelf tamelijk geweldig. Helaas kwam het niet van de grond. Door ervaringen hier gerijpt, denk ik dat een apart forum beter geschikt is. Mensen kunnen dan elkaar aanvullen, anekdotes uitwisselen, etc.

Ik vind het een leuk idee en allicht het proberen waard.

Ik begrijp dat ik geen antwoord hoef te verwachten voor maandagochtend.

Kijk, dat valt nou toch best wel weer mee hé! Rechtstreeks van de Airwork BBQ alweer achter de pc, bovenop nieuwe initiatieven. Gezond? Nee. Gek? Ja.
 
Zie www.alomax.nl .Gemaakt door een KLM collega. Daar kan je al voor veel bestemmingen de things to do zien, maar ook zelf aanvullen.

Ga naar , Forum, en sliptips.
Registreren en inloggen niet nodig.
 
Last edited:
Er zou toch ook gewoon een topic kunnen worden geopend waar iedereen kan reageren die wat leuke tips heeft mbt een bestemming ?
 
Is wellicht een opzet zoals Alomax het heeft een idee? Als we allemaal een beetje meewerken, kan het best mooi worden!
 
Goed idee. Wiki style.
hehe, de carriere van de vlieger op Airwork:
- hoe wordt ik piloot,
- hoe krijg ik het gefinancierd
- hoe krijg ik een baan
- hoe betaal ik die opleiding weer terug
- hoe smijt ik het geld dat ik overhou na aflossen over de balk!
 
@Art, volgens mij stel je je vraag in het verkeerde topic. Als je het over de BBQ hebt tenminste. Ik heb nogal lopen draven en weinig tijd voor foto's maken gehad. Zal 's kijken of ik bij anderen foto's kan bemachtigen.

@Superpilut, ik volg je niet helemaal. Die onderwerpen gaan niet gaan niet over tips over steden en uitgaansmogelijkheden en een wiki die wel over de door jou genoemde onderwerpen gaat is er al, die heet Kennisbank. Of bedoel je het anders?

En verder on-topic: als we nou gewoon beginnen met één thread over een bepaalde bestemming. Kunnen we zien hoe het gaat lopen en kan ik er altijd nog een apart forum van maken. Wie pakt de handschoen op?
 
ok
Singapore:

Eten:
The Red House - East Coast Seafood Center = verse visgerechten. Probeer de "peppercrab"
Fatty's - 175 Bencoolen Street (next to Sim Lim Square) = Aziatische specialiteiten. Garlic prawns zijn de topper. Favoriet van veel expats

Nightlife:
Chimes: veel bars en live muziek
Ministry of Sound

Shopping

Takashimaya - allerlei luxeartikelen,; goede speelgoed afdeling
Lucky Plaza - electronica (voorzichtig voor oplichting)
Far East Plaza - electronica (ook voorzichtig zijn)
 
Back
Top