Hoe wordt een aspirant piloot gezien door de KLS?

want2know

New member
Hallo beste mensen,

Wellicht dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. Binnenkort wil ik mij graag aanmelden bij de KLS. Heb deze ochtend net mijn rapport opgehaald met nette cijfers (geen onvoldoendes).

Nu ken ik natuurlijk alle invulformulieren al wel uit mijn hoofd, maar op de pasfoto liep ik even vast. Hoe ziet de KLS een aspirant piloot? Een pasfoto keurig in pak? Of met een los blousje?
Misschien klinkt het iets wat onzeker, maar ik wil 200% geven om daar aangenomen te worden, lijkt me echt schitterend!

Kan een van jullie mij hier iets over vertellen?

Vriendelijke groet,

Daan
 
Strak in pak, niet te veel lachen, maar ook niet te weinig, zorg dat je strak geknipt bent, en goed gepoetste tanden. Zorg dat je huid niet te veel glanst, maar je moet natuurlijk ook niet dof lijken! De pasfoto is namelijk de onofficiele eerste selectieronde!!



geintje dus, ok.

Gewoon normaal is goed, maak je niet te druk en wees jezelf.

grt. Alien
 
De pasfoto van je middelbare school is goed genoeg... (met vrije tijds kleding aan). Als je het zelf al als eerste selectieronde wilt zien, is het natuurlijk belangrijk dat je een foto kiest waar je zelf vind dat je er leuk op staat. Ze selecteren niet op uiterlijk... je moest es weten hoeveel lelijke trollen en boeren er in Eelde rondlopen;) succes ermee
 
En hij kan het weten ;)
Maar je pasfoto doet er nog niet zoveel toe, echter als je je fysieke zelf gaat presenteren, moet je er alles aan doen om de Gulde Schnede na te bootsen. Succes en tot over een tijdje!
 
Ik zou de vraag "hoe wordt een aspirant piloot gezien door de KLS" ook willen stellen, maar dan niet in de context van pasfoto's, gedragsregels of kleding. Maar gewoon zoals het er staat.

Hoe wordt een aspirant piloot gezien door de KLS?
Als de zoveelste geldschieter, of gewoon een consument van hun service, die ze tevreden moeten houden? Als een nummer? Als mens..?
Begrijp me niet verkeerd, maar de sfeer die ik heb geproefd (open dag) op de KLS deed mij deze vraag niet positief beantwoorden. Misschien dat iemand anders dit keihard kan tackelen!?
 
Hoe wordt een aspirant piloot gezien door de KLS?

Hoe wordt een aspirant piloot gezien door de KLS?

Als een zak met geld die zij willen hebben!, zoals bij elke vliegschool dus als je je een beetje gedraagt, gewoon normaal doet en de grading haalt moet het volgens mij wel goed gaan.

Veel succes!

Groeten

:radar: André :radar:
 
@ Dito
Het ligt er maar net aan wie je ziet als 'de KLS'... is dat het management, de docenten, de praktijkinstructeurs?
Het verschilt van persoon tot persoon maar in het algemeen is er een vrij afstandelijke relatie tussen 'de KLS' en de studenten. Niks mis mee, zo werkt het straks namelijk ook.. Er is wel een schoolpsycholoog die met alle studenten af en toe een gesprek heeft, maar veel meer wordt er niet aan persoonlijke begeleiding gedaan. Jij kan wat van de school verwachten (dat wat in het contract staat), maar de school verwacht ook veel van jou als student... (discipline, inzet, goede resultaten, zelfstandigheid etc. etc.)
 
Ik zou de vraag "hoe wordt een aspirant piloot gezien door de KLS" ook willen stellen, maar dan niet in de context van pasfoto's, gedragsregels of kleding. Maar gewoon zoals het er staat.

Hoe wordt een aspirant piloot gezien door de KLS?
Als de zoveelste geldschieter, of gewoon een consument van hun service, die ze tevreden moeten houden? Als een nummer? Als mens..?
Begrijp me niet verkeerd, maar de sfeer die ik heb geproefd (open dag) op de KLS deed mij deze vraag niet positief beantwoorden. Misschien dat iemand anders dit keihard kan tackelen!?

DiTo, de markt is commercieel, dus ook bij de KLS is het geen goede-doelen stichting waar je maximaal achter je broek aan wordt gezeten.

De KLS heeft een prima onderwijsprogramma waarin veel contacturen en ondersteuning zit om de beoogde brevetten te halen, maar ondanks alles is het de student die het moet waarmaken. Dus ook hier ben je niet de 'klant-is-koning'; bij te weinig progressie moet je stoppen met de opleiding.....
Het is wel te merken dat de KLM de belangrijkste klant is. Zo word je redelijk blauwgespoten en is het de KLM die grotendeels bepaalt hoe de opleiding in elkaar zit, en op welke wijze zij studenten afgeleverd ziet worden.
Of ik hier moeite mee heb? (ondanks mijn 118k opleidingsgeld), NEE, ik heb een opleiding met een grote kans om de KLM te komen werken, ik heb een opleiding die niet zomaar morgen failliet is, ik heb een opleiding die zich drukker bezig houdt met de kwaliteit dan met de winst.

DiTo, hoe heb je de opendag ervaren? Ben je nu gaan twijfelen omdat ze niet je voornaam kennen in een groep van 180 man p/j? Er zijn nog zoveel andere aspecten waarop je een vliegschool kunt beoordelen; dat jouw vraag pas als allerlaatste in me op zou komen.....
 
Back
Top