keratoconus

rmoller

New member
Hi,
Ik heb onlangs mijn medische keuring gedaan voor een JAA class 1 en er is keratoconus bij mij gevonden (wat deze aandoening precies inhoud zie je in op de onderstaande link).
Nu, de oogarts die mij onderzocht vermelde dat iemand met keratoconus bij wet geen JAA class 1 kan verkrijgen maar dat dit in de toekomst zou kunnen veranderen.
Nu vroeg ik mij af hoe de regels over deze aandoening zijn in andere regio's (zoals FAA of de emiratische tegenhanger ofzo).
Persoonlijk vind ik het een beetje raar dat ze mij zouden afkeuren want ik heb perfect zicht op dit moment en de keratoconus moet al zeer ver vorderen voor dat ik buiten de toegelaten + en - 5 oogafwijking ben....
Ik kan wel in beroep gaan als ze mij afkeuren.

heeft iemand hier meer informatie over? bedankt :)

http://www.vryghem.be/vryghembe/default.asp?sid1=&lang=nl&m1=1127&m2=0&m3=0&m4=0...&id=339

ps: ik moet ctc-wings contacteren vanaf dat ik ben afgestudeerd, wat dus gisteren was....Maar ik weet niet echt wat ik nu moet zeggen (en of ik het moet zeggen) nu dat ik praktisch medisch afgekeurd ben
 
Last edited:
Dat is aardig balen, rmoller.

Ik denk dat je het niet graag hoort, maar je zult jezelf moeten afvragen of je de investering van 100+K Euro wil doen, terwijl je weet dat het ziektebeeld progressief is, en dus onzeker hoe lang het gaat duren voordat je de +/- 5 bereikt. Dit is een overweging die jij alleen kan maken denk ik, eventueel ondersteund door een oogarts.

Either way, succes met je keuze.
 
Back
Top