TNT luik, Cargo B, Vietnam Airlines?

MichielSL

New member
... Heeft iemand meer inside-info over één van deze maatschappijen? Ik ken de weg op het wwweb; hoor graag ervaringsdeskundigen over het wel-en-wee bij deze jongens van m'n collega's op dit board.

Alvast Bedankt!!!

MSL
 
Last edited:
Ik weet alleen dat als CargoB tegen volgende maand geen nieuwe geldschieter heeft dat het dan over is met het sprookje :(
 
@ TOM.

Je berichtgeving over CargoB is nogal beangstigend.
Zou je misschien wat kunnen elaboreren? Sprookjes, geldschieters enzo?
In de beste tradities van Airwork, als je iets beweerd, moet je het kunnen onderbouwen. Otherwise, talk is cheap.

Cheers
Art
 
@ TOM.

Je berichtgeving over CargoB is nogal beangstigend.
Zou je misschien wat kunnen elaboreren? Sprookjes, geldschieters enzo?
In de beste tradities van Airwork, als je iets beweerd, moet je het kunnen onderbouwen. Otherwise, talk is cheap.

Cheers
Art

Vandaag first-hand gehoord van een F/O van CargoB, hij is inmiddels al aan het solliciteren bij andere company's
 
@ Tom en S.C.

Dank voor de update. Wist inderdaad niet dat het er zo voor stond.
Zelf had ik het idee dat er wel toekomst in zat, interessante routes en ervaren luchtvaart management.
Hebben jullie ergens info opgedaan wat er eigenlijk mis is ? Het kan toch niet alleen de fuel price zijn. Of vliegen ze alleen full charter en geen acmi.

Cheers
Art
 
art, voor zover ik weet is de operatie is een copy-paste van Cargolux, maar dan met -200s. Ik geloof dat tegenwoordig een -200 op "normale" routes net break-even kan draaien.
 
@superpilot,

Als dat werkelijk zo is, dan ben ik wel erg beniewd waarom. Fuel, maintenance, enig idee ?
Heb je inzicht in de -400 figures?
 
geen idee; ik heb het van iemand die blijkbaar inzicht heeft in de nummertjes... kan mij voorstellen dat de brandstof en maintenance veel impact heeft.
 
check.

Op pprune loopt er ook al een discussie over cargoB maar geen serieuze bronvermeldingen overigens.
 
Twee weken geleden kwam ik in Campinas een Cargo B crew tegen. Weinig positiefs over hun operatie gehoord eigenlijk. Een geldschieter is er blijkbaar wel, maar voor hoelang nog? Aangezien ze momenteel nog maar één B747-200 operationeel hebben vliegen ze ook maar één route:
BRU-DKR-VCP
VCP-(BOG)-LTX
LTX-CUR-BRU
Crewchanges zijn alleen maar in Campinas (VCP) en Latacunga (LTX). Ze vliegen weliswaar standaard met een heavy crew (2 captains, 1 FO en 2 BWK´s), maar dan nog zijn het, met telkens twee legs, behoorlijk lange duties. Heb de indruk dat de meeste vliegers al weer verder aan het kijken zijn..............
 
Back
Top