welke opleiding ? :S

Alexander.

New member
Hallo ,

laat ik mezelf maar eens even voorstellen .. mijn naam is Alexander en ik ben 16 jaar oud.
Ik heb net mijn VMBO-TL opleiding afgerond en nu wil ik aan een ander opleiding beginnen om verkeersvlieger te worden.. :angel:

Het liefst zou ik op havo het profiel N&T willen doen, maar het probleem is dat ik daarvoor geen scheikunde in mijn pakket heb. Wel heb ik Natuurkunde , duits , wiskunde , aardrijkskunde in mijn pakket.

Ik kan wel MBO gaan doen, maar ik weet niet op wat voor school ik mezelf moet inschrijven .. of moet ik E&M proberen op de HAVO met Natuurkunde als extra vak ?


Met vriendelijke groet,

Alexander
 
Je kan Mbo-4 en dan Hbo gaan doen. Ikzelf heb niet voor Havo gekozen, ik vond de sfeer op de middelbare school niet prettig. Overigens kan je met het juiste Mbo-4 ook gaan vliegen, maar je keuze in maatschappijen wordt hierbij sterk beperkt gezien veel maatschappijen Havo/Hbo willen zien. Niet vanwege onkunde, overigens.

Edit: bovendien heb je met Hbo/Mbo een beroepsgerichtte opleidng op zak. Mocht je niet aan de bak komen val je terug op een goede baan, niet op je middelbare schooldiploma.
 
Kan je niet gewoon naar een E&M profiel met Wiskunde B en Natuurkunde? Is genoeg hoor.
 
ik heb dit probleem zelf ook gehad
ben na mijn tl op het vmbo havo gaan doen (aangezien dat veel sneller is dan mbo en hbo). heb ook gekozen voor E&M omdat ik geen schijkund had anders natuurlijk ook NT.
in je vrije ruimte kies je dan natuurkunde en eventueel verzwaarde wisk.
en ze kijken er wel naar bij je toelating maar als je de kenis in huis hebt en je gewoon een gemotiveerd persoon bent dan haal je het.

gr
M
 
Dankjewel voor al jullie nuttige reacties :)

Jaa , Mbo-4 lijkt me wel een goed idee , maar aangezien er zoveel richtingen zijn weet ik niet naar wat voor soort school ik moet ..

Ik zal me alvast op een Havo school aanmelden , maar ik moet voor de zekerheid ook een Mbo school achter de hand hebben liggen ..
weet iemand misschien welke richting ik binnen de sector techniek moet volgen ?

Met vriendelijke groet,

Alexander
 
Je hebt volgens mij Vliegtuigtechniek op 't ROC moet je even checken op verschillende ROc's ;)
 
Ik doe Vliegtuigonderhoudstechnicus Avioncs (B2) op het ROC Amsterdam Airport. Het is een niveau 4 opleiding. Echter, de school kan ik je niet aanraden. Ze komen veel afspraken niet na en het gros van de leerlingen dat daar rondloopt is totaal niet gemotiveerd.

De langskomende stof kan je echter wel goed gebruiken als je gaat vliegen. Bovendien heb je meer vrijheid op het Mbo om bijvoorbeeld daarnaast nog te gaan werken. En heb je eenmaal je diploma kun je zo door naar het Hbo.
 
Ooh okee , dus als ik op een Mbo-school een opleiding als vliegtuigonderhoudtechnicus volg , kan ik daarna dan een verkeersvliegersopleiding op het Hogeschool INHOLLAND volgen ?
 
Vliegopleiding op Hogeschool InHolland? Sinds wanneer kan dat? Ik ken alleen Luchtvaarttechnologie dat op Hogeschool InHolland wordt gegeven en die samenwerken met de NLS maar geen vliegopleiding. En trouwens, met een MBO opleiding Niv. 4 kan je ook een vliegopleiding volgen let wel op!: bij bepaalde airlines willen ze gewoon dat ene papiertje zien! Als ik in jou toestand was zou ik naar Havo gaan. Ik zelf doe nu Havo en ga over naar Havo 4 met het profiel N&T met M&O. Als ik hopelijk slaag over 2 jaar heb ik gewoon de papiertjes op zak wat de bepaalde airlines willen ;) . Denk er goed over na ;) !!
 
Safa , dankjewel voor je advies .. maar er zijn haast geen scholen die me toelaten om N&T te gaan doen omdat ik geen scheikunde heb.
Ik ga wel proberen om E&M te volgen met Natuurkunde als vrije vak en dan maar hopen dat dat goed genoeg is ;)
 
Safa , dankjewel voor je advies .. maar er zijn haast geen scholen die me toelaten om N&T te gaan doen omdat ik geen scheikunde heb.
Ik ga wel proberen om E&M te volgen met Natuurkunde als vrije vak en dan maar hopen dat dat goed genoeg is ;)


Scheikunde heb je ook helemaal niet nodig, en al zeker N&T niet... hoewel ik niet zeker weet hoe maatschappijen daar tegenaan kijken.
 
hallo,

ik ben zelf een student van de nls. Voor zover ik weet kan je bij ons niet op school komen zonder minimaal havo met wiskunde en natuurkunde te hebben. Bij stella kun je wel op school komen, wel op eigen risico...;).
 
Jongens, no offence, maar ik denk dat je NIET met alleen een VMBO of MBO aan een opleiding tot verkeersvlieger moet beginnen. De scholen nemen je misschien aan, maar het gaat om de baan die je later moet vinden. Je beperkt je veel te veel als je alleen met een MBO aankomt.

Hoe de markt er over een paar jaar uitziet is nu niet te zeggen, maar er zijn tekenen dat het misschien niet al te best zal zijn op de korte termijn. Je moet dan zorgen dat jij wel bovenaan de stapel komt te liggen bij de maatschappijen. Je onderscheiden omdat je een VWO of HBO/WO hebt, kan dan helpen.
 
Helemaal mee eens.
Ze zullen ook vragen waarom je VMBO gedaan hebt, terwijl je kennelijk een hoger niveau had en wist dat je piloot wilde worden. In jouw geval zou ik HAVO doen, dan een HBO opleiding om wat achter de hand te hebben en dan (als alles goed gegaan is en je een diploma op zak hebt) een vliegopleiding.
Succes.
En ga vast zweefvliegen.
 
Sluit me aan bij Koning Lucht & Overload. Iets achter de hand hebben is een goed idee(HBO bijv.) Bovendien zullen verschillende maatschappijen meer vragen dan MBO. Zo zou je dus je solicitaties moeten beperken tot een lager aantal maatschappijen. Terwijl je met Havo/HBO meer mogelijkheden hebt. Suc6 met je keuze.

gr
 
Volgens mij maakt het veel maatschappijen echt niet uit HOE je het doet, als je het diploma maar hebt.

Ik zou het wel prettig vinden als de mensen die net komen kijken en nog 0 ervaring hebben in 'het wereldje' wat terughoudender zouden posten.

Safa, Merlijn Blok?
 
Maatschappijen kijken zeker naar hoe je het doet. Middelbare schooldiploma's, A-levels etc worden vaak gevraagd. Vooropleiding is zeker heel erg belangrijk.
 
Mensen, het is gewoon verschillend per maatschappij.
Wil je KLM, dan moet je aan heel veel eisen voldoen.
Wil je naar Trans, dan worden die eisen ietsje minder.
Wil je naar het buitenland, ook dan zijn er grote verschillen. Lufthansa wil echt wel HBO niveau zien (Abitur?). Cityline kun je de selectie beginnen met een MBO.
Dus als het je lukt, gewoon lekker VWO of HBO kant op gaan en het mooist is een luchtvaart gerelateerde opleiding zoals al is genoemd.

Dus wat Koning Lucht zegt over de toekomst en je vooropleiding kan een doorslag zijn in je keuzes!
 
Back
Top