Alitalia, hoe lang nog?

CE550B

New member
Zat net weer het bericht over Alitalia te lezen op luchtvaartnieuws.nl. 3 miljoen verlies PER DAG! :wegkwijt:

Ik zeg eind van het jaar, of Berlusconi moet met een "crimineel" goede oplossing komen (hoewel, het stinkt geloof ik nog steeds in Napoli!). AirOne misschien?

CE550B
 
Als het zo door gaat, dan halen ze Oktober niet eens meer. Of de overheid springt dan in eens bij met een paar euro's!

Ik denk dat AZ beter had gedaan om zich zelf te verkopen aan de AF-group.
 
En nog een spijker....

En nog een spijker....

Milaan Malpensa grootste easyJet-basis op Europese vasteland

19-06-2008

MILAAN - De Britse lagekostenmaatschappij easyJet breidt verder uit op de luchthaven Milaan Malpensa. Met onmiddellijke ingang worden twee extra vliegtuigen op de Italiaanse luchthaven gestationeerd. Tweeënhalf jaar na de vestiging van de ‘base’ op Malpensa groeit de Milanese easyJet-vloot naar in totaal dertien Airbus A319’s.

Met de introductie van de twee nieuwe vliegtuigen biedt vijf extra bestemmingen aan vanaf Milaan Malpensa: internationaal naar Kopenhagen, Stockholm en Sofia en in het binnenland Brindisi en Lamezia Terme. Daarnaast wordt de vluchtfrequentie naar Barcelona, Napels, Amsterdam en Parijs per oktober verhoogd.

Met deze uitbreiding is Malpensa uitgegroeid tot de grootste easyJet-basis op het Europese vasteland. Dit jaar verwacht de maatschappij 3,5 miljoen passagiers te vervoeren via Malpensa. Het aandeel van easyJet-passagiers op Malpensa steeg in juni tot 19 procent.

Luchtvaartnieuwspuntenel


ze ruiken bloed........
 
'Vijf- tot zesduizend banen op het spel bij Alitalia'

06-07-2008

MILAN - Bij Alitalia worden mogelijk vijf- tot zesduizend banen geschrapt als onderdeel van een grootscheepse reddingspoging voor de noodlijdende vliegtuigmaatschappij. Dat meldde de Italiaanse krant Corrière della Sera zondag (6 juli). Een Italiaanse zakenkrant, Il Sole 24 Ore, sprak zelfs van acht- tot tienduizend ontslagen. Italiaanse kranten maakten eerder melding van het schrappen van vier- tot vijfduizend banen.

Alitalia, voor ongeveer de helft in handen van de Italiaanse regering, krijgt volgens Corrière della Sera een kapitaalinjectie van 700 miljoen tot 800 miljoen euro van ongeveer tien Italiaanse zakenmensen.

De bank Intesa Sanpaolo, die in opdracht van de Italiaanse regering bezig is met het reddingsplan, komt naar verwachting half augustus met het plan naar buiten. Daarbij is volgens Corrière della Sera onduidelijk of de bank zelf ook een belang neemt in Alitalia.

Alitalia, dat vorig jaar een verlies had van 495 miljoen euro, wordt in leven gehouden door een grote lening van de Italiaanse overheid. De Europese Commissie onderzoekt of de lening ter waarde van 300 miljoen euro wel mag.

Een overnamepoging door luchtvaartmaatschappij Air France-KLM eerder dit jaar mislukte, omdat de Italiaanse bonden het gestelde banenreductieplan afwezen. Na het mislukken van de gesprekken sneedt Alitalia in het aantal vluchten in Milan om de verliezen te verminderen.



Hmmmm, hoeveel ontslagen bij AFKL overname ook alweer?
 
Dat ging om 1600 banen...

Tering....10 zakenmensen 700-800 mln....even rekenen...75 mln gemiddeld pp....Als ik de hersencapaciteit had om t bij elkaar te graaien, dan zou ik slim genoeg zijn geweest om t niet in Alitalia te steken!

Okay, zelfde manier van redeneren:

Manier 1: De oprotpremie
750 mln / 6.000 = 125.000 Euri! Per ARBEIDER....zoveel heeft de gemiddelde Italiaan ten zuiden van Rome nog niet in zn leven gezien!
Geef die gasten gewoon die poen als je weet dat t toch tieten-omhoog gaat...toch?
Direct weer 10 redenen tot feessies als die zakenlieden heilig verklaard worden door de burgerij....

of

Manier 2: Het zwarte gat
Je steekt je poen in het restant van het bedrijf: 11.172 - 6.000 = 5.172 werkers over (dat is 53% ontslagen!!!...beetje rare verhouding, want volgens Bartjens hebben ze alleen al een vliegersvloot nodig van ongeveer 2136 dames en heren...betekent dat je alleen maar kantoorvolk aanhoudt, want de rest in de overalls wordt kennelijk naar huis gestuurd...'hoe verneuk ik mn arbeidsproductiviteit in 10 lessen')

En vervolgens ga je alle bedragen wat t DIT jaar gekost heeft door t restant van arbeiders delen:
(239 mln + 300 mln + 750 mln) / 5.172 = 250.000 Euro KOSTEN per ARBEIDER om t zaakje in leven te houden...wat wij weten - en zij weten - dat t eind van het jaar niet gehaald wordt...

Sommige dingen snap ik niet...wie wel?

Maar wie zegt dat Alitalia niet AFKLM's Nemesis (in Romeinse mythologie overigens Invidia) zou zijn geweest? Het drijfanker dat het schip slagzij trok? Remember Malpensa?
 
Back
Top