Vliegen in Afrika

Abrucx

New member
Hoi,

Ik heb wel eens gehoord (en dit klinkt verdacht veel als: "er was eens, in een ver ver land......") dat er in Afrika behoefte is aan mensen met een PPL (+) om te vliegen in enkele afrikaanse landen, bijvoorbeeld voor het rondvliegen van hulpgoederen naar afgelegen plekken.

Ze worden er niet voor betaald, maar hoeven de vliegkosten niet te betalen (dit klinkt ook raar, want ze krijgen er dus wel voor betaald (nl: de kosten van het vliegen)).

Anyway.. iemand hier ervaring mee? Want het lijkt mij:
1. fantastisch om te doen qua (vlieg)ervaring
2. je doet iets voor de lokale bevolking (klinkt erg soft, maar goed)
3. geweldige persoonlijke ontwikkeling

Ik ben benieuwd of mensen dit sprookje kunnen uitblazen, of dat het toch niet allemaal onzin is.
 
Hey Abrucx,

Ik wil je sprookje niet uitblazen maar; de meeste organisaties opereren commercieel en heb je dus een CPL nodig. Ook heb je redelijk wat uurtjes nodig min. 200-500 tt.

Heb je je vraag al gesteld op pprune.org 'African Aviation' ? Heb je wat meer kans op een uitgebreider antwoord en wellicht wat meer contacten.Realiseer je wel dat er veel CPL houders op zoek naar een baan zijn in Afrika dus heb je ook met concurrentie te maken.

Sorry, don't want to burst your bubble maar waar een wil is...

succes
 
Hoi Abrucx,

Zonder CPL wordt het niks (ook niet in Afrika). Wel heb je momenteel kans om met weinig ervaring aan de bak te komen, wel met een CPL uiteraard. Naast de reli's zoals de MAF en Flying Medical Service worden de hulpgoederen meestal gevlogen door Zuidafrikaanse contractors (bv Naturelink). En hier vliegen toch vaak mensen met wat ervaring.

Succes
 
Dank voor de snelle reacties.
Ik vond het ook een erg "mooi" klinkend verhaal.

Eerst maar op voor CPL :)
 
Piloten Zonder Grenzen

Piloten Zonder Grenzen

Vorig jaar heb ik een jaartje voor Piloten Zonder Grenzen gevlogen in de Centraal Afrikaanse Republiek. Was geweldig.
De katholieke kerk heeft daar een kleine non-commercial operatie waar eventueel ook een PPL zou voldoen. Ervaring is wel noodzakelijk, met 32 uur in je logboek kun je natuurlijk nergens terecht.

Ze zoeken op dit moment nog iemand dus kijk even op de site van Piloten Zonder Grenzen.

Succes!
 
Hoi Abrucx

Eeerdags is er meen ik een informatiedag gepland op teuge van e MAF. Wellicht de moeite waard om te bezoeken.
 
Zo van de site van Piloten zonder grenzen:

Minimale eisen voor alle vacatures:

* geldig CPL, bij voorkeur met IR afgegeven door een EASA lidstaat;
* geldige medische verklaring
* minimaal 500 uur ervaring, afhankelijk van de vacature
* goede communicatieve vaardigheden
* goede kennis van de Engelse of Franse taal, afhankelijk van de standplaats
* bereidheid om in een internationale, multiculturele en soms sociaal-politiek minder stabiele omgeving te werken
* flexibel, organisatie- en aanpassingsvermogen
* humanitair engagement wordt als onmisbaar beschouwd
* motivatie en toewijding.

GWK bevoegdheid en ervaring in een ontwikkelingsland strekt tot aanbeveling.
 
Back
Top