AIS Flightacademy

Status
Not open for further replies.
Beste mensen..

Over dat stage programma sprak de eigenaar al begin 2003!
Zegt denk ik wel iets dat het stage programma er nog steeds niet is!. mooie woorden maar wat heb je eraan ???

Verder, zijn er al mensen afgestudeerd bij AIS ??
Zoja waar vliegen die nu ? ben ik wel benieuwd naar.


Dat stage programma is inderdaad al geruime tijd van de baan. Toen ik de open dag bezocht werd door de school al aangegeven dat het stageprogramma niet meer bestond.

Voor wat betreft de afgestudeerden: Zie mijn eerdere reactie hierboven...
 
Last edited:
Bedankt "Fokker 50". Met jouw reaktie kan een would-be vlieger een geinformeerde beslissing maken. Dat is alles wat ik beoogde te bereiken. Veel succes op de AIS, ik ben ervan overtuigd dat je 't zult redden. Hopelijk tot ziens "op de lijn"!
 
@ Altimeter:

Volgens mij bestaat AIS Flight Academy sinds 1-1-2005.
Hoe kan er dan in 2003 door AIS al over een stage traject gesproken worden.


Jammer dat je geen zuivere informatie geeft.

Groet Spinner
 
Dus meester gaan we een eerlijke open discussie aan of wil je alleen de mindere kanten opzoeken van deze opleiding?

Ik heb geen persoonlijke vete tegen 't AIS. Ik hoop dat iedereen, van welke vliegschool dan ook, snel een goede baan zal vinden na 't voltooien van een opleiding. De praktijk laat vaak een wat minder rooskleurig beeld zien (dan druk ik me voorzichtig uit).

Er is niets mis met 't verheugen op een mooie TB10 of nette klaslokalen. Jezelf zien vliegen in een mooi uitgeruste kist over 't hollandse landschap, daar zal iedereen wel een keer over gedroomd hebben. Dat gezegd hebbende, men kan daar weinig mee als je als ouders een weloverwogen beslissing moeten maken. Mooie kisten telt in die beslissing gewoon niet mee als je je nek door de strop steekt. De zaken die er wel toe doen worden door een vliegschool vaak bewust vaag voorgesteld. Je moet de vinger op de zere plek durven leggen ("de minpuntjes"). Helaas wordt dat vaak opgevat als zijnde "negatief"...

Mijns inziens worden zaken vaak door een roze bril bekeken. Ik heb me daar ook schuldig aan gemaakt... dat was in 1987! Tegenwoordig is alle informatie makkelijk toegankelijk en overal verkrijgbaar. 't Is niet nodig om heden tendage voor verassingen te komen staan.

Huupster, ook jou wens ik veel succes toe. Met hard werken kom je er wel (welke vliegschool je ook kiest).
 
Meester.
dank je wel! ik ga mijn best doen.
waar ik wel graag verder met je over wil is het feit dat je praat over een roze bril. Ik denk dat als we de discussie gaan bekijken dat het eigenlijk allemaal op 1 punt neerkomt en dat is vindt je een baan. Daar draait de hele zaak omheen naar mijn gevoel. Dat is uiteraard het belangrijkste daarom zijn we tenslotte allemaal begonnen.

Maar tevens denk ik dat er weinig onderscheidend vermogen is in Nederland als we gaan praten over opvolging. Okay KLS en EPST, waarbij de KLS gezegd dient worden dat die baan ook niet zo zeker is. En EPST regelt een solicitatie.
Niemand geeft baangaranties af. Daarnaast heb ik wat bekenden die bij bv de NLS hun studie hebben gedaan. Ik zal niet voor hun spreken maar ik kan je wel vertellen dat deze mensen ook niet te blij waren over hun keuze en dan met name de nazorg van de NLS.

Waar ik eigenlijk naartoe wil is die roze bril waar jij het over hebt. Want naar mijn inziens bied geen enkele school garantie tot een baan. Dus dan gaan andere factoren een rol spelen bij de beslissing. Dan kom je dus al gauw op alle zaken die hier reeds genoemd zijn. Zie jij dit heel anders dan verneemt iedereen dat natuurlijk graag. Wij willen graag horen wie die baangarantie's wel durft af te geven.

P.S. ik nodig je graag een keertje uit om een kijkje te komen nemen...

Huupster, ook jou wens ik veel succes toe. Met hard werken kom je er wel (welke vliegschool je ook kiest).
 
AIS is kennelijk qua opbouw een goede school volgens jullie. Dit is fijn te horen, want leerlingen moeten goed gestimuleerd worden en dat werkt alleen als de school solide genoeg is.

Maar, jullie zeggen dat nu. Als je kijkt naar de feiten die nu een rol spelen en die de toekomst zeer zeker zullen beïnvloeden, ik heb het dus over de oliemarkt, de kredietcrisis in de VS en in GB, terrorisme, overschot van A.I's op de markt, etc.

De stijgende olieprijs zal binnenkort ook Europese maatschappijen diep raken. In Europa kennen ze geen Chapter 11 zoals in de VS, maar ook hier kunnen maatschappijen zo diep geraakt worden dat ze failliet gaan. Het punt is dat het op dit moment een kut periode is om met een vliegopleiding te starten. Ik ben er namelijk bijna zeker van dat je na twee jaar keihard moet solliciteren en dat is niet brieven sturen of online applications, maar zorgen dat je gaat netwerken!

Een ander voorbeeld is dat je voor je vliegopleiding een hypothecaire lening aangaat voor 20 jaar ofzo. Op dit board heb ik al 178.000 euro tegengekomen! Dat was wel met een garantiefonds, maar dergelijke bedragen zullen ook bij anderen terechtkomen zonder garantiefonds. Je helpt jezelf en je borg daarmee ook een diep dal in!

Ik wil niemand ontmoedigen en zeg niet dat AIS een slechte school is, ik wil dat iedereen zo snel mogelijk een baan heeft, maar het feit blijft dat het niet gaat om de kleur van het gebouw en of je een KLM stropdas erbij cadeau krijgt, het gaat om die baan!!!!

Voor aspirantvliegers zou ik eerst een aantal vragen stellen:

1) Waar vind ik baangarantie?
2) Met welke maatschappijen heeft welke school contacten mee ?
3) Hebben ze een garantiefonds?
4) Wat is de gemiddelde tijd dat men een baan vindt na afstuderen?

Bij vraag 1 heb je gelijk al een paar hele mooie ''aanbiedingen'' liggen. Baangarantie bij Luxair cadetship, AF, Lufthansa academy, CTC cadets, Etihad, Cathay Pacific, Air Berlin en ik zal er vast wel een paar vergeten zijn...

Jongens, ik begrijp gewoon een ding niet. Waarom gaan zoveel jongens en meiden zich als eerste bij de KLS aanmelden met een schuld van iets van 170.000 euro ????!!! Een puistende puber van 18 die net zijn eerste vriendin heeft gehad en heeft geleerd hoe hij een condoom moet omdoen en daarvoor alleen nog maar World of Warcraft speelde, moet zo'n belangrijke beslissing nemen! Mensen, ik heb op die leeftijd ook zo'n beslissing genomen (en zou nu echt wel bij een cadetship gaan solliciteren of bij Lufthansa Flugschule) en let op mijn woorden dat het in het begin ook moeilijk is om met het geld om te gaan. Je moet rente + aflossing afbetalen + een evt. hypotheek of huur + gas, licht, etc + autokosten + weekelijkse boodschappen + internet, mobiel, telefoon, tv, etc. Vertel mij dan maar even wat je denkt over te houden... Je zult misschien je eerste autootje wel op marktplaats moeten kopen voor 2.000 euro en dan heb je misschien een ''mooie'' Renault Clio die al 200.000 km heeft gereden... Vooral met de stijgende brandstofprijzen aan de pomp, zou ik lekker de bus of de trein nemen ;) .

Ik ben het dan ook volledig met de Meester eens.

Ik wil ook nog even een kanttekening plaatsen over de negativiteit van vliegers. De negativiteit over het vak zijn vooral de financiën en het vinden van een baan, is eigenlijk het enige. Voor de rest is het een fantastisch beroep en ik raad iedereen ook aan om voor dit beroep te gaan. Echter, doe dit op financieel minder risicovolle beslissingen!

Disclaimer: Bovenstaande is niet om iemand ervan te weerhouden om piloot te worden. Je maakt mij heel blij als je ervoor gaat en schijt aan iedereen hebt die er een mening klaar voor heeft. Het is jouw ding en jij moet doen wat jij denkt dat goed is. Het zijn allemaal adviezen en als je slim genoeg bent, moet je dit ook heel goed in je besluitvorming nemen. Je kunt niet na een opendag van de KLS meteen al weten dat je daar naartoe wilt! Maak lijstjes met voors en tegens en waar jij je voorkeur aangeeft! Bij KLM vliegen is niet heilig. BA, LH, Virgin, AF, Austrian, Iberie, Cathay, Emirates, etc etc etc. Er zijn meerdere maatschappijen waar je genoeg doorstroom hebt. Als je piloot wilt worden, moet je ook niet zeiken dat je alleen in Nederland wilt werken. Het is mooi meegenomen, maar je moet piloot worden, omdat het je passie is en je daar alles voor over hebt, dus je moet er genoegen mee hebben om je vrienden, familie, sociale leven op te kunnen zeggen en een leven opbouwen ergens anders. Je kunt altijd langskomen, maar prioriteit nummer één is je carrière als je piloot wil worden! Er gaan genoeg huwelijken kapot, omdat vrouwlief het niet aankan dat manlief lang weg is. Tjaa, als dit het geval is bij een dergelijk huwelijk, dan zeg ik dumpen. Het is makkelijker gezegd, maar je kunt je baan niet opzeggen voor je vrouw, omdat zij vindt dat je altijd weg bent en dan maar ergens op kantoor moet werken zodat je om 6 uur thuis bent, nee zo werkt dat niet. Je wordt piloot in je eentje en daar heb je in principe niemand voor nodig, alleen jezelf! Dat is ook de reden dat je sterk in je schoenen moet staan!

Ok, een beetje lange disclaimer :D
 
Ik zou voor een school gaan met naam, meestal zijn in het buitenland alleen de scholen NLS, KLS bekend. Dat is mijn indruk tenminste die ik haal uit al me sollicitaties die ik heb gehad.
Ondanks dat er veel meer scholen zijn in NL met een goede kwaliteit, maar ja de eerste selectie is toch je CV en daar word natuurlijk naar je opleiding gekeken.
 
Het is duidelijk dat iedereen het eens is over het uiteindelijke doel; DE BAAN!

Iedere school heeft de zogenoemde 'contacten.' Ik denk dat je daar niet vanuit mag gaan. Die contacten stellen meestal niet veel voor. Duidelijk is dat het in alle gevallen helemaal aan jezelf ligt. OOK bij de sponsorships!!! Je moet je ATPL halen en dat doet niemand anders voor je.

Omdat we in Nederland geen sponsorship kennen moeten we naar het buitenland kijken. De aanname van deze sponsorships, waar genoeg over te lezen valt, is zwaar. Duizenden aanmeldingen waar ruim genomen 1% daadwerkelijk start. Dan heb je een prachtcarriere; Gratis opleiding, gratis onderkomen tijdens de opleiding, salaris, BAANGARANTIE, en een hele grote zandbak (ETIHAD.) Wat wil je nog meer?

Dan komt de maar, vaak zijn de studenten die beginnen aan de opleiding 17á19 jaar, komen net van het voortgezet onderwijs en inderdaad kunnen net hun veters strikken (ook ik) Dan is het toch wel een zware keuze ALS je al door de selectie komt.

Daarom wordt er vaak gekozen voor een opleiding in ons eigen kikkerlandje. Eerste namen die je dan hoort zijn KLS en NLS, daarna STELLA en dan de rest. Dan ga je inderdaad kijken waar de kansen het hoogst liggen. KLS zeg ik dan, moet je wel van de KLS atmosfeer houden. Als je het niet haalt bij de KLM één nadeeltje: de blauwe verf van je afschudden. Daarna komen NLS en STELLA, gevestigde namen dus meer kans op een gesprek. En uiteindelijk de rest.

Toch heb ik gekozen voor AIS, geen bekende school, voor MIJ wel een leuke atmosfeer. Mijn instelling is dat je overal voor moet vechten. Voor niks gaat de zon op. Dus denk dat het ook wel lukt via de AIS.

Dan kijken we als laatste naar de verslechterende economie. Hogere brandstogprijzen => Duurdere tickets. Mindere koopkracht => Minder tickets. Conclusie: lijkt me duidelijk. Dan kijk ik naar 7 jaar geleden dan voornamelijk de luchtvaart zich in een héél diep dal bevond. Heb al enkele topics hier op airwork bekeken, heb genoeg reacties gelezen van piloten die rond die tijd de opleiding hadden afgerond. Toen geen baan uiteindelijk wel een baan.

Het kan DUS wel... Vertrouwen in jezelf hebben een eigen doel stellen en vooral NIET uitgaan van het negatieve!!!!


p.s. link van etihad anders krijg ik daar weer commentaar op:p: http://careers.etihadairways.com/ehire/english/careers/jobDetails.aspx
 
Last edited:
Goeie post Julien. Bieden de door jou genoemde maatschappijen allen een sponsorship aan? Wist het van Luxair en Ethitad, maar de rest klinkt ook niet gek!
 
@ Altimeter:

Volgens mij bestaat AIS Flight Academy sinds 1-1-2005.
Hoe kan er dan in 2003 door AIS al over een stage traject gesproken worden.


Jammer dat je geen zuivere informatie geeft.

Groet Spinner

HAHAHAHA :grijns: laat me niet lachen zeg..

De school kan dan misschien pas sinds 2005 bestaan.
Maar A van de Meer bestaat volgens mij al wel langer hoor!
En die beste man had het echt al in 2003 over zijn eigen school met stage programma.

Dus voordat je wat zegt.. check eerst effe zelf je feiten.
 
Nu komt het mooie:

De groet kwam in de eerste instantie van AvdM en is snel gewijzigd in Spinner. Gezien de ratings kan het nog kloppen ook!

Dus wie gooit zijn eigen glazen in?

Maar A van de Meer bestaat volgens mij al wel langer hoor!

Inderdaad en het blijft een zakenman. (dus geld verdienen).
Neemt niet weg dat het wel een serieuze gast is mbt luchtvaart.
 
Beste Altimiter,

Volgens mij gaat deze topic over AIS en niet over AVM.

AIS Flight Academy bestaat sinds 1-1-2005 en AVDM sinds 1970.

AVDM doet als wat jaartjes mee, sterker nog hij heeft het ZELFS jou geleerd (als ik me niet vergis de Stella TUKSAL klas).

Inderdaad geloof ik in een school met een stage traject en geloof me deze gaat er komen. Inmiddels hebben we een mooi pand gekocht inclusief alles wat een operationeel bedrijf mogelijk maakt.

Zoals hier al is beproken draaid het om het vinden van een baan.
Bij deze wil ik je dan ook vragen wat er mis is met een combinatie van een school gecombineerd met een operationeel bedrijf alwaar studenten kunnen groeien en zo hun kansen verbeteren.

Als er hier mensen zijn die kunnen vertellen hoe we de school kunnen verbeteren, ik sta er open voor. Maar kom wel met fundamentele zaken aan waar we wat mee kunnen.

Groet Arend
 
Goeie post Julien. Bieden de door jou genoemde maatschappijen allen een sponsorship aan? Wist het van Luxair en Ethitad, maar de rest klinkt ook niet gek!
Cathay heeft een programma waar je een aantal jaar instructie moet geven voordat je daadwerkelijk een contract bij Cathay krijgt, seniority krijg echter wel na je opleiding.
Ook een scheme zonder instructie geven, maar daar moet je een HK ID voor hebben en krijg je geen housing allowance tot je captain wordt.

LH heeft ook een hele mooie deal, baangarantie voor weinig poen....

Maargoed, als mensen zich echt zouden verdiepen, hadden ze dit alles zelf ook kunnen uitvinden... De groentjes (edit: ja in de zin van de groeten :') )
 
Last edited:
Groetje? ja zeker that's me.

Maar lezen is ook een vak. we hadden het over het onderscheidend vermogen in Nederland. Nog een keer voor jou in Nederland
Daar bied naar mi nagenoeg niemand een baangarantie aan.
Dus nogmaals dan blijven er andere factoren over en AIS dus een goede keuze als school.

grtzzz

Cathay heeft een programma waar je een aantal jaar instructie moet geven voordat je daadwerkelijk een contract bij Cathay krijgt, seniority krijg echter wel na je opleiding.
Ook een scheme zonder instructie geven, maar daar moet je een HK ID voor hebben en krijg je geen housing allowance tot je captain wordt.

LH heeft ook een hele mooie deal, baangarantie voor weinig poen....

Maargoed, als mensen zich echt zouden verdiepen, hadden ze dit alles zelf ook kunnen uitvinden... De groentjes
 
2 dingen vallen mij op....

- Een aantal posters op deze thread zijn zeer nieuw (jun 08) dus waarschijnlijk ingeschreven om specifiek te reageren op dit thread... (Geen probleem mee want het lijkt alsof de meesten leerlingen en zou ik waarschijnlijk ook het zelfde willen doen)

- the boss wekt bij mij een beetje argwaan.... 1) Ingeschreven Jun 08 -> 2) Typeratings: a320,737,747 -> 3) Uren: 4300

Dus; the boss met jouw naam (the boss) en ervaring kan je ons vertellen wat jouw relatie is tot AIS (management ?? en mocht dat het geval zijn, zeer ongepast om te posten in deze positie zonder dat duidelijk te maken...)

aangezien je redelijke intimate knowledge hebt over deze school en personen..
 
Inderdaad zit het management van enkele vliegscholen vrolijk op Airwork te posten zonder zich kenbaar te maken. Dat is niet alleen volkomen ongepast en een vliegschool onwaardig, het werkt ook contraproductief. Uiteindelijk wordt men ontmaskerd en dat geeft bepaald geen goede indruk van het management en de school. Ik zou bij scholen met dat soort praktijken in ieder geval behoorlijk wat vraagtekens zetten. Zie ook mijn topic elders "Spam alert".

Ik heb reeds enkele deelnemers een PM gestuurd met het verzoek met open vizier te posten of anders dit forum te verlaten (in enkele zeer vergaande gevallen heb ik de deelnemers stante pede verwijderd).

Na het bericht van Buzzer, waarvoor dank, ben ik The Boss nagegaan en hij en Huupster zijn een en dezelfde. Beide accounts zijn gebanned.

Al met al ben ik niet blij met de manier waarop deze thread gekaapt wordt door (meerdere) accounts van management en leerlingen (?).
 
Ik zal niet voor hun spreken maar ik kan je wel vertellen dat deze mensen ook niet te blij waren over hun keuze en dan met name de nazorg van de NLS.

Tss na de post van Diana geeft bovenstaande quote wel heel erg te denken (en dat is lang niet de enige quote uit deze categorie in deze thread)...
Mooi werk Diana, goed dat je dit soort dingen uitzoekt en tijd maakt om in ip-adressen e.d. te duiken!
 
Is toch jammer dat iemand zoveel vertrouwen heeft in zijn eigen school, dat hij/zij het nodig vindt om hier onder verscheidene pseudoniemen z'n school gaat verdedigen.
Zijn ze dan zo onzeker over hun eigen product? Jammer

Zegt genoeg over de school in mijn ogen. :niet_bli:

Hoop dat het geen gewoonte wordt dat deze "bezoekers" blijven komen, gaat de kwaliteit van airwork als onafhankelijk medium m.b.t. informatie over opleidingen/scholen omlaag in mijn ogen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top