AIS Flightacademy

Status
Not open for further replies.
Jij en je vliegschool hebt erg grote illusies.



Met zulke posts gaat het topic straks wel over jou.

Het volgdende klassificeer ik als opbouwende kritiek:

Er zijn jou meerdere studenten voorgegaan op dit forum met dezelfde houding en dat is hun niet ten goede gekomen.
Als ik jou was zou ik maar eens mezelf goed achter de oren krabben met al jou bijzondere uitspraken en eerst maar eens je opleiding goed afronden.

Wat ben jij voor een vreemde vent joh.
Wat is dit voor een vreemde reactie zeg.....
Er wordt een mening gevraagd over een vliegschool en daar kom jij met zulke"opbouwende kritiek" overheen?
hoe zit het met die oren van jouw. heb je die nog wel of zijn die inmiddels weggekrabbelt?

wat een grappemaker zeg, die zou je naast je hebben zitten......
 
Even een reactie na het lezen van een aantal berichten hier. Ben toch maar even lid geworden want moest even reageren op een beetje vreemd berichtje.

anyway.
Even buiten beschouwing gelaten wat ik van de AIS vindt, denk ik dat het so wie so goed is voor iedereen dat er continu beweging in de markt is en er concurrentie komt. Op deze wijze blijven scholen scherp en zal de kwaliteit van de gevestigde orde scherp worden gehouden.
Tenslotte zal iemand die van een hele "goede" school afkomt dit alleen maar kunnen als er ook slechte scholen zijn. Daarmee niet zeggende dat AIS, want daar gaat dit topic over een slechte school is voor de wijsneuzen onder ons.

Scholen zijn er in verschillende maten en soorten en maar goed ook want we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. Welke school jij denkt dat bij je past zal je toch echt zelf moeten uitzoeken. Forums als deze kunnen daarbij helpen als mensen hun mening kunnen geven zonder daar direct belachelijke kritieken op te krijgen.

Nu kan ik me zo voorstellen als je in de zoektocht bent naar een school en je bent bij de gerenomeerde allemaal afgewezen dat je daar een beetje van baalt. (tja ook de kls he? vliegend jurist? Met geld had dat niks te doen.) bij de KLM hebben zeurders niet zoveel kans....
Vervolgens ook de keuze voor een nieuw startende school niet durft te maken. dan moet je wat. Dus dan ga je op zoek naar de bevestiging dat jouw keuze om niet te kiezen voor deze school terecht was. Hoe doe je dat? Door de mensen die wel durven te kiezen in hun leven en gaan als de brandweer een beetje belachelijk te maken. Veel blijft er tenslotte niet over als excuus naar je omgeving.

Nu voor wat betreft de AIS, we kijken allemaal met een schuin oogje naar deze club. tenslotte is Dhr. van de Meer een gerenomeerde naam in de luchtvaart branche en heeft hij meer leerlingen opgeleid dan de meeste hier aan vlieguren zullen halen in hun leven.
Dus de ervaring in het opleiden is zeer zeker aanwezig en dat is bij sommige clubs helaas anders aan het worden. want een school kan een mooie naam hebben maar dat wil nog niet zeggen dat deze ook de mensen heeft zitten met de ervaring.

ik zou zeggen mensen van de AIS de weg die jullie hebben gekozen is misschien wat zwaarder, maar aangezien jullie hem aandurfde geloof ik er ook wel in dat je op je plek komt. En Sammetje ga verder met je verhaal want we willen zo veel mogelijk weten over deze school. succes!!!!
 
Last edited:
Mijn Duits is slecht, erg slecht!

Wat een onzin zeg...zo kom je er inderdaad niet. Een beetje investeren in een cursus duits of frans helpt al een heleboel, vergroot sowieso je kansen op de duitse/franse arbeidsmarkt. 3 Weken bij de nonnen en je denkt Duits......
 
Grappig als men denkt dat ik afgewezen ben bij de KLS. Kan je garanderen, dat is echt niet het geval geweest. Mocht je insiders kennen dat zal niemand de VJ kennen. Iets genuaceerder zou wel mogen. Ik ben tot op heden op basis van mijn vooropleiding alleen afgewezen bij de MVVl en op basis van het vlieghandje tijdens de derde fase EPST.
Schijnbaar bezit de boss over gaven om iemands liquiditeit te bepalen, gelet op zijn opmerking. Als ik 176 k moet lenen dan betekend dat een hoge maandlast, mijn inziens te hoog gelet op mijn huidige vaste lasten en persoonlijke situatie. Dus je opmerking is uit de lucht gegrepen.
Als ik vliegscholen bekritiseer c.q bekijk dan probeer ik dat zo objectief mogelijk te doen en denk ik echt niet (alleen) aan mijn eigen situatie of omstandigheden als ik tot een conclusie moet komen.

Neemt niet weg dat er velen studenten gelukkig zullen worden of al zijn met hun keuze voor een "mindere'vliegschool in mijn ogen. Heb zelf meegemaakt dat mijn afwegingen direct de prullenbak ik werden gegooid en dat studenten met in mijn ogen een groter risico aan de opleiding begonnen. Niks mis mee toch? Dat hoor je mij ook niet roepen. Vertel op dit forum louter mijn belevenissen en afwegingen. Zie mijn disclaimer!!Sommige mensen doen het gewoon, en vaak komt het goed. Misschien komt het wel door mijn werk/vooropleiding dat ik wat kritischer ben en vaak let op de risico's.

Een zwaarder trjaect lopen zoals je post is ook niks mis mee. je moet het echte wel kunnen dragen een dergelijk traject.Qua vooropeldiing, geld (garantiefonds is leuk, maar er kleven een hoop "mitsen en maren" aan)

En je opmerking over zeuren begrijp ik al helemaal niet? Voel je jezelf persoonlijk aangevallen ofzo?ALs iemand een duidelijke mening heeft dan wordt dat vaak gezien als zeuren en zoals het gezegde al aangeeft"hoge bomen vangen veel wind". Lopen er bij KLM alleen maar jaknikkers?Laat me niet lachen!

Wil juist meer verhalen horen van Sammetje om misschien een beter beeld te krijgen van AIS en zodat ik mijn mening kan bijstellen? Daar ben ik echt niet te groot voor als men dat denkt! Verhaaltje is echter tot op heden vrij beperkt.

@ surferboy

Momenteel al mee bezig (thuiscursus). Maar alvorens ik selectie c.q mij aanmeld moet het al op een acceptabel niveau zijn. Had mijn post iets meer moeten toelichten.


Laten we nu maar weer on topic gaan!
 
(Non-verbatim: Redenen om voor AIS te kiezen)
- eerlijk beeld geschetst over de toekomst van de luchtvaart, de plannen en ambities van de school
- het stageprogramma
- CONTACTEN zijn gestart met verschillende maatschappijen in binnen- en buitenland.
- de geïntegreerde opbouw van de opleiding (praktijk en theorie)
- een leuke, ambitieuze groep intructeurs en docenten mét de nodige ervaring
- de vloot

Sammetje, bedankt voor je antwoord. Allemaal valide argumenten.

Echter, omdat Airwork vooral een voorlichtingsbron voor toekomstige vliegers is, ga ik er toch even op schieten.

- Eerlijkheid: Belangrijk! Maar er is een verschil tussen een verhaal dat eerlijk en realistisch klinkt en een verhaal dat eerlijk en realistisch IS! Heeft iemand die weinig tot geen luchtvaartervaring heeft de capaciteit om dat te onderscheiden? Hang je verhaal op, zeg zo nu en dan "maar het is niet altijd koek en ei" en het klinkt al gauw als een gebalanceerd verhaal.

- Stageprogramma: Daar wordt ten onrechte veel nadruk op gelegd, en het klinkt nog aannemelijk ook. Is een van de meest makkelijke manieren om aspirant vliegers (en hun ouders) over te halen, want vlieguren zijn zeer belangrijk en met een paar honderd uur extra heb je een streepje voor op iedereen die van de andere scholen af komt. En toch werkt het zo niet meer tegenwoordig (15 jaar geleden wel!), tenzij je stage doet op een grote turboprop of jet.

- Contacten: Ach ja, wat moet ik er van zeggen. "Yes hello mister chief pilot of XX airlines, my name is Jan, the training manager of AA flight school. Yes sir, we exist. Uh-huh. Yes. Thank you for your time, have a nice day." Tadaa, contact. Het ene contact is het andere niet en je hebt hier gewoon geen zicht op als student.

- Geintegreerde opbouw praktijk/theorie: Leuk maar totaal niet belangrijk. Alle scholen leiden je op tot CPL+fATPL.

- Instructeurs: Kan je hier een goed oordeel over maken? Weet je namelijk als wannabe waarom iemand daar instructeur is? Komt hij net van de school? Kan hij zelf geen baan vinden? Is hij werkelijk wel gemotiveerd?

- Vloot: Ook dit is totaal niet relevant. Hoe "leuk" je het hebt tijdens de opleiding heeft een totaal ondergeschikte rol. Je moet niet voor een opleiding kiezen omdat je dan tijdens de opleiding in een tropisch oord zit in plaats van een koud land. En je moet ook niet kiezen voor mooie kistjes, want op een gare Cessna 152 kan je het ook leren, is waarschijnlijk nog goedkoper ook, en je kan de rest van je carrière nog tegen glazen cockpits aan kijken.

Uiteindelijk gaat het maar om één ding:

- Bij welke school is mijn risico het laagst en heb ik de beste kans om een baan te vinden, tegen een concurrerende prijs!

De risicoinschatting is gekoppeld aan je baankansen en werkt verreweg het beste bij een school met een bewezen historie, een track record.

Het is net als wanneer je voor het eerst naar een paardenrace gaat zonder er enig verstand van te hebben, en extra geld te lenen, en al dit geld in te zetten op een nieuw paard dat voor het eerst aan de race meedoet. Misschien doe je dat omdat je de jockey zo vriendelijk vindt of het paard er gespierd uitziet, maar of het verstandig is...

Aan de andere kant, een vliegschool krijgt nooit een track record zonder eerste studenten, dus doe je best, het is altijd mogelijk.
 
Kijk er ook naar of je je er prettig bij voelt. Als je het naar je zin hebt bij een school/ instructeur gaat die leercurve als een dolle omhoog en presteer je veel beter.

mvg
Ditched
 
Last edited:
Ik heb in jan. 2007 mijn ATPL-theorie gehaald bij AIS. Daarna de conversie van FAA CPL naar JAA. Sommige dingen waren voor verbetering vatbaar maar de grootste plus was de informele sfeer en enorme flexibiliteit. Ik zag het niet zo gauw ergens vermeld staan in dit forum maar de docenten van Stella.....kwamen dus van AIS. Ze missen nog een beetje naamsbekendheid maar zijn hard op weg. Ik heb er een goeie tijd gehad en vond het leuk om een beginnende school te zien opgroeien.

Lufthansa City Line heeft ook AIS benaderd voor afname van nieuwe piloten.

(en nee ik heb geen aandelen in dit bedrijf)
 
Dit zo alles lezende kon ik het niet nalaten om ook even mijn reactie te geven.

Ja ik volg ook een geïntegreerde opleiding bij de AIS en jazeker heb ik dan ook aandelen in deze club. Niet zo zeer in directe aandelen, maar wel in de vorm dat het voor mij toch wel van belang is dat de AIS als goede school wordt gezien, aangezien dit rechtsreeks zijn effect zal hebben op ons als leerlingen. Dit uit de weggewerkt hoeven daar dus geen vragen meer over te bestaan waarom ik positief ben 

En waarom ook niet.

Ik heb een hoop tegenwerpingen voorbij zien komen. Dat ze trots zijn op hun crussader, maar dat een airliner daar geen boodschap aan heeft en dat een grote mooie vloot niks uitmaakt enz enz.
Toch denk ik dat dit een beetje kort door de bocht is. Een grote vloot betekent een snelle doorloop tijd. Ik weet zo een aantal scholen op te noemen in Nederland waar de doorlooptijd toch echt ruim boven mijn budget zou komen. Want ik denk dat we allemaal ons wel beseffen dat het niet alleen om het totaal bedrag van de lening gaat. Ik hoef niemand hier uit te leggen dat als men 1 jaar langer met de opleiding bezig is dat dit ook genoeg in de papieren kan lopen.

Tevens denk ik, dat als men gaat kijken naar de vloot, er nog meer uit te halen valt en wel het volgend: AIS heeft ruimschoots geïnvesteerd in een prachtig pand, mooie vloot, SIM, instructeurs etc etc.
Wie zegt dat je daar niks aan hebt, kan beter een modulaire opleiding gaan volgen want dan heb je aan het einde van de rit ook hetzelfde papiertje. Wat het mij in ieder geval aangaf is dat de oprichter investeert in zijn school. In tegenstelling tot andere scholen waar ik dure auto’s voor de deur zie staan ,maar waar de leerlingen in een oude cressnas zien mogen te overleven. Dus die vloot zegt mij even wat meer dan alleen een leuk vliegtuigje. Het geeft mij aan dat er hart voor de zaak is en dus voor mij als leerling.

Daarnaast denk ik dat het van belang is ook nog een keer te kijken naar de namen die Sammetje bv noemde zoals bv de Marine. Voor iedereen die hier zijn kritiek uit, ga ik er maar even vanuit dat deze of geen dan ook wat research hebben gedaan. Ik wel tenminste. Dan merkt men al snel als je even een uitreksel van de kvk opvraagt dat de AIS wat langer bestaat als een jaartje. Dat zij reeds vele scholen in Nederland geholpen heeft met haar lesprogramma’s. idd sinds kort doen ze pas een geïntegreerde opleiding maar met de brok aan ervaring die ze reeds bezitten is dit eigenlijk niet zo’n vreemde stap. Dat brengt me bij het volgende. Voordat ik voor deze school koos heb ik ook een financieel onderzoek gedaan naar deze club en verdomd als het niet waar is. Ook daar kwam ik er weer achter dat alles netjes op orde is. Daar zou ik me bij anderen op het moment even niet zo zeker van zijn.

Zoals gezegd mooie vloot, dus niet een mooie Citation voor de deur voor de baas. Nee mooie kisten voor de leerlingen. Waarom? Omdat het enthousiasme ervan afdruipt bij Arend. Als ik hem bij zijn voornaam mag noemen. Maar vast wel want de sfeer is informeel en voor wat mij betreft dus top. Ik geef toe er is veel voor verbetering vatbaar. Dit mede wellicht omdat AIS iets te enthousiast bezig is. Maar dit enthousiasme heeft mij juist doen laten kiezen voor deze school. Ik wilde een school waar ik wat kon leren ipv achter een laptop geduwd te worden en de verplichte stof te behandelen. Ik wilde naar iemand luisteren die met hart en nieren met de luchtvaart bezig is. Wanneer er les (echte lessen geen CBT) gegeven wordt je weer rechtop in je stoel gaat zitten van getver wat is dit interessant. Waar je iedere dag weer voelt waarom je hebt gekozen voor dit beroep.

Dan nog even de kritieken op het stage programma. AIS is van het begin af aan duidelijk geweest over baangaranties en dergelijke. Dat soort zaken bestaan vrijwel niet. Ook als KLS’er moet je maar afwachten of je mag vliegen in een mooie blauwe kist. Maar dat er zaken georganiseerd worden ja zeker! Dagelijks en dat er CONTACTEN (waar vel op gereageerd wordt) aangeboord worden. Jazeker!
Ik heb liever een school die start en zich realiseert dat hij moet knokken voor zijn plek in de markt en dus ook de markt opgaat om dit te proberen. Dan zo’n zogenaamde gevestigde naam die geen ene mallemoer meer doet voor zijn leerlingen omdat de leerlingen toch wel komen voor de naam.

Zijn er minpuntjes? Tuurlijk. Zijn er zaken die verbeterd kunnen worden? Uiteraard. Wat wel fijn is is dat de directeur ten alle tijden 5 minuten weet vrij te maken om over de lopende zaken te spreken. Daarnaast nog belangrijker, er wordt wat gedaan met de kritieken. Dus ja AIS is groeiende en startend dat heeft zo zijn nadelen. Maar ik ben ervan overtuigd dat de AIS zijn eerste leerlingen niet in de steek kan en zal laten. Want zoals reeds door anderen aangegeven daar draait mede de beslissing van de meeste op, wat is de kans op die JOB!

Dus wat waren mijn punten om voor deze school te kiezen:
1. Zeer ervaren opleider.
2. Financieel gezonde club.
3. Informele sfeer.
4. Mooie vloot, waardoor:
5. Korte doorlooptijd
6. Hart voor de zaak. (inkomsten worden direct geïnvesteerd)
7. Garantiefonds en niet al te duur. (in vergelijking dan :-o )
8. Alle middelen zelf in huis.
9. Flexibiliteit.
10. Autonoom, geen aandeelhouders of overkoepelende org. die de koers bepalen.
Dan nog 11. Ik zag een nieuwe start als een positief iets. Je moet wel een heel goed verhaal hebben als je je tegen de gevestigde orde durft te verweren.

Dit alles woog mijn inziens ruim op tegen een beetje mindere naamsbekendheid. Die komt vanzelf als het zo klopt. Maar uiteraard dit alles is mijn mening.
 
Ik volg de opleiding aan de fto op Teuge en heb mijn atpl theorie van ze gehad. (2006/2007).
Ben zeer te spreken over de instructeurs en de lessen. Verloop valt reuze mee.
Al de instructeurs waar ik les van gehad heb werken daar nog steeds, en zullen ook nog wel lange tijd blijven. De meeste zijn ondertussen ook praktijk aan het geven.

Het enthousiasme springt er van af en dat is zeer aanstekelijk. Heb dan ook een zeer leuke tijd tijdens de (wel zware) theorie periode gehad.

Ze hebben een zeer lange en ruime ervaring in opleiden en ik vermoed niet dat de eigenaar het voor het geld hoeft te doen. Het is meer het enthousiasme voor de luchtvaart.

De vloot is prima in orde. Vliegtuigen staan er netjes bij, en leuke toestellen. Alhoewel dit niet het belangrijkste punt van afweging moet zijn is het wel prettig.

Wat me ook opvalt is dat oud-leerlingen altijd welkom zijn voor een kop koffie en er tijd voor een babbeltje gemaakt word, hoe druk het ook is.

Ik ben tevreden met de fto waar ik nu de opleiding volg, maar zal ook zeker adviseren de AIS mee te nemen in de vergelijking met al de andere scholen.
 
Ik had me eigenlijk voorgenomen niet te reageren maar ik kan 't niet laten...

Zijn er minpuntjes? Tuurlijk. Zijn er zaken die verbeterd kunnen worden? Uiteraard. Wat wel fijn is....

Ik zou graag, als aspirant vlieger, willen weten wat die "minpuntjes" zijn. Lijkt me toch wel relevant als je besluit te posten op dit BBoard.... toch?
 
Als ik kijk naar de dan-fly optie van EPST t.o.v. de KLS scheelt het behoorlijk. En vergeet ook niet dat levensonderhoud hoe simpel je je prakkie ook houdt erg kan oplopen qua kosten.

KLS is inderdaad vrij duur. Vergeet niet dat daar dan wel een bridge course (á zo'n 15.000 euro) bij zit. Die 176k kom je alleen op als je maximaal leent, de opleiding zelf staat nu op 118k.
Dat is nog 40k meer dan EPST danfly, en dat enorme verschil zou ik ook niet zo snel kunnen verklaren. Het zal in ieder geval voor een deel tot stand komen door het feit dat je bij KLS meer vlieguren maakt, en je zal ongetwijfeld wel wat voor de naam betalen.
 
hahahahah volgens mij had je al eerder gereageerd met iets als misselijk enzo. dus is de onderstaande zin een beetje overbodig geweest.

Ik had me eigenlijk voorgenomen niet te reageren maar ik kan 't niet laten...

Wel fijn om te lezen dat je het stukje volledig uitgepluist hebt en alleen dat ene zinnetje negatieviteit euit kan halen. want als we de 113 reactie's van je nagaan is dat ook het enige wat je zo'n beetje doet op dit forum. negativiteit opzoeken.
Wordt je er misselijk van als mensen positief zijn? Of wordt je gewoon misselijk van je gehele bestaan als mens? want als ik je reactie's zo ff snel bekijk dan vraag ik met toch serieus af of de airliner waar jij voor werkt wel een assessment bij je afgenomen hebben. in de top 3 van kansen om in een vliegtuig komen te overlijden staat zelfmoord van een de piloot. Met jou als vlieger ben ik toch blij dat er nog steeds 2 in de cockpit zitten. hahahaah.:eek:fftopic::D

anyway dan maar ff reagerend op je vraag: een mens is een wezen wat zoekt naar perfectie. de een vanuit de negatieve vorm (zoals jij) de ander vanuit de positieve vorm. het wel bekende half vol, half leeg verhaal. wat beide wel gemeenschappelijk hebben is dat ze beide beseffen dat het glas niet vol is. en dat maakt dat wij mensen ons blijven ontwikkelen. (ontwikkelen, wikkel je los van alles waar je je aan vast klampt en je kan voorruit) Verder streven naar perfectie kan alleen als men niet stil zit en door blijft gaan met de zoektocht naar de vraag of er nog betere oplossingen zijn voor een gegeven problemen. Gelukkig maar anders had jij niet in een 737 gevlogen maar nog steeds rondgefladderd op de hei in een houten kistje van de gebroeders Wright.

Dus ja er zijn altijd dingen voor verbetering vatbaar. Welke dat zijn zal ik aan iedere met recht geintereseerde "student" meegeven. Echter zoals je hoop ik begrijpt, ga ik mensen zoals jij geen handvaten geven om noch meer negativiteit hier neer te gooien.:yeehaa:



Ik zou graag, als aspirant vlieger, willen weten wat die "minpuntjes" zijn. Lijkt me toch wel relevant als je besluit te posten op dit BBoard.... toch?
 
Huupster,
Fijn dat je al mijn uitlatingen van de afgelopen jaren hebt nagelezen op dit forum. Dat ze overwegend negatief zijn zal ik zeker niet ontkennen. Je had voor de volledigheid er ook bij mogen schrijven dat bijna al mijn reakties gaan over vliegopleidingen en aanverwante zaken. Een onderwerp wat mij erg interesseerd. Dat ik zo negatief ben ligt alleen in 't feit dat er talloze mensen 't schip zijn ingegaan. Ik wil zo veel mogelijk voorkomen dat zich dit herhaalt. Ik wil dat mensen kritisch kijken naar al die vliegscholen voordat ze 1,5 ton in euris gaan investeren. Mooie praatjes, daar heeft niemand wat aan.

't Op de man spelen met onzin zoals:
... om in een vliegtuig komen te overlijden staat zelfmoord van een de piloot. Met jou als vlieger ben ik toch blij dat er nog steeds 2 in de cockpit zitten.
is beneden elk peil. Je hebt geen flauw benul wat een domme opmerking je hier maakt. Laten we 't maar houden op onervarenheid...

En dan die alinea die je hoogstwaarschijnlijk hebt gekopieerd uit het zelf-hulp boekje dat je altijd bij je draagt...
...een mens is een wezen wat zoekt naar perfectie. de een vanuit de negatieve vorm (zoals jij) de ander vanuit de positieve vorm...
bla bla bla. Ik hebt keihard moeten vechten in een tijd dat er, in de luchtvaart, geen droog brood te verdienen was. Met dat harde werken heb ik uiteindelijk bereikt wat ik voor ogen had. Daar is geen "nazorg" aan te pas gekomen. Geen school die een "goed woordje" bij Ype de Haan heeft gedaan. Daar ben ik best trots op... net zoals ieder ander die ervoor heeft moeten vechten.

vraag ik met toch serieus af of de airliner waar jij voor werkt wel een assessment bij je afgenomen hebben.
Nee, ik ben de enige die KLM heeft vergeten tijdens de selectie... Zo te zien zijn ze ondanks dat al meer dan 13 jaar uitermate tevreden met mijn kleine bijdrage aan 't bedrijfsresultaat.

Negatief... ik?... nee... realistisch... yep, guilty as charged.

P.S. ik wacht nog steeds op antwoord op mijn vraag. Wat zijn de "minpuntjes" bij een school zoals de AIS? Een antwoord dat elke would-be vlieger graag zou willen weten.
 
Last edited:
Huupster:

... de airliner waar jij voor werkt wel een assessment bij je afgenomen hebben...... Met jou als vlieger ben ik toch blij dat er nog steeds 2 in de cockpit zitten. hahahaah

Ik hoop echt voor je dat je nooit een cockpit deelt met deze persoon waar je op reageert.

Echter zoals je hoop ik begrijpt, ga ik mensen zoals jij geen handvaten geven om noch meer negativiteit hier neer te gooien

Hoeft ook echt niet, doe je bij deze zelf al.
 
Hmmm, jammer dat dit topic een dergelijke wending neemt. Ik had me voorgenomen om niet te reageren, juíst omdat ik geen 'verkooppraatje' wilde houden voor mijn school. Maar om toch te proberen een informatief karakter aan dit topic te geven:

Ook ik volg mijn vliegopleiding bij AIS. Tot nog toe, met veel plezier, goede resultaten en kwalitatief goede lessen (zowel praktijk als theorie). Vanzelfsprekend zijn er ook bij ons 'negatieve punten' zoals eerder in dit topic al werd genoemd. Waarvan de voornaamste in mijn ogen, de geringe naamsbekendheid van de school én omdat het een net nieuw gestarte opleiding is, zijn er nog geen studenten afgestudeerd en daadwerkelijk bij een maatschappij aan de slag gegaan. Waardoor er toch een referentiekader ontbreekt.

Al met al was AIS voor mij een bewuste keuze waar ik geen spijt van heb, maar met bovengenoemde punten zal ik er na de opleiding misschien harder voor moeten werken om bij een maatschappij terecht te komen, dan studenten die de opleiding gevolgd hebben bij de een van de gevestigde fto's.
 
Last edited:
Meester
uiteraard is mijn reactie onzinnig. maar wat wil je, als je eerste reactie is: ik word een beetje misselijk. kan een bijdrage niet anders? Krijg niet het gevoel dat er echte interesse is in de voors en de tegens. Maar dat er alleen gezocht word naar hoe kunnen we deze school afkraken. Tenslotte geeft je misselijkheid mij aan dat de postieve zaken die er over de school geschreven zijn je misselijk maken. mijn conclusie is hieruit dat je je alleen beter kan voelen als men schrijft dat het totaal de foute keuze was.
Begrijp het niet als iemand al 13 jaar in het vak zit en zich daadwerkelijk zo intereseerd voor vliegopleidingen. Begin dan is een topic waar alle voors en tegens staan van de te kiezen vliegopleidingen. Vertel is waar mensen op moeten letten voordat ze hun keuze maken.

ik word er gewoon erg moe van dat er vanaf het begin van dit topic alleen maar naar de negatieve kanten gezocht wordt. Waarom is de zoektocht naar de mindere kanten van de opleiding zo groot? om de juiste keuze te maken gaat men dan zeggen. Maar de mindere zaken zijn reeds uitvoerig behandelt in dit topic. Dus nogmaals met de reactie misselijk krijg ik niet het gevoel dat er een eerlijke discussie op gang komt over de voors en de tegens maar dat er alleen maar naar de mindere kanten gezocht wordt. Dat kan denk ik niet de bedoeling zijn. Zeker niet als meester zelf al reeds lang van de opleiding af is en nog zoveel interesse heeft. Dan verwacht ik wat meer senioriteit en openstaan voor een eerlijke discussie. Blijkt dat niet mogelijk dan ga ik ook onzin dingen zeggen.

Dus meester gaan we een eerlijke open discussie aan of wil je alleen de mindere kanten opzoeken van deze opleiding?




Huupster,
Fijn dat je al mijn uitlatingen van de afgelopen jaren hebt nagelezen op dit forum. Dat ze overwegend negatief zijn zal ik zeker niet ontkennen. Je had voor de volledigheid er ook bij mogen schrijven dat bijna al mijn reakties gaan over vliegopleidingen en aanverwante zaken. Een onderwerp wat mij erg interesseerd. Dat ik zo negatief ben ligt alleen in 't feit dat er talloze mensen 't schip zijn ingegaan. Ik wil zo veel mogelijk voorkomen dat zich dit herhaalt. Ik wil dat mensen kritisch kijken naar al die vliegscholen voordat ze 1,5 ton in euris gaan investeren. Mooie praatjes, daar heeft niemand wat aan.

't Op de man spelen met onzin zoals:

is beneden elk peil. Je hebt geen flauw benul wat een domme opmerking je hier maakt. Laten we 't maar houden op onervarenheid...

En dan die alinea die je hoogstwaarschijnlijk hebt gekopieerd uit het zelf-hulp boekje dat je altijd bij je draagt...

bla bla bla. Ik hebt keihard moeten vechten in een tijd dat er, in de luchtvaart, geen droog brood te verdienen was. Met dat harde werken heb ik uiteindelijk bereikt wat ik voor ogen had. Daar is geen "nazorg" aan te pas gekomen. Geen school die een "goed woordje" bij Ype de Haan heeft gedaan. Daar ben ik best trots op... net zoals ieder ander die ervoor heeft moeten vechten.


Nee, ik ben de enige die KLM heeft vergeten tijdens de selectie... Zo te zien zijn ze ondanks dat al meer dan 13 jaar uitermate tevreden met mijn kleine bijdrage aan 't bedrijfsresultaat.

Negatief... ik?... nee... realistisch... yep, guilty as charged.

P.S. ik wacht nog steeds op antwoord op mijn vraag. Wat zijn de "minpuntjes" bij een school zoals de AIS? Een antwoord dat elke would-be vlieger graag zou willen weten.
 
Beste mensen..

Over dat stage programma sprak de eigenaar al begin 2003!
Zegt denk ik wel iets dat het stage programma er nog steeds niet is!. mooie woorden maar wat heb je eraan ???

Verder, zijn er al mensen afgestudeerd bij AIS ??
Zoja waar vliegen die nu ? ben ik wel benieuwd naar.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top