AIS Flightacademy

Status
Not open for further replies.
Vliegende jurist, ik zelf weet niks van het stage programma af. Daar richt ik me niet op. En dit topic gaat ook niet over mij, gelukkig niet. Maar de lezers van dit forum zijn zo naief als wat! Op iedere school moet je je eigen boontje doppen. Iedere school is commercieel ingesteld en volgens iedere school is er een GROOT tekort aan piloten. Als je je zelf van te voren goed orienteerd weet je dit.

Met ervaring kom je overal terecht, de opstap naar die ervaring is moeilijk. Je moet dagelijks bezig zijn met het solliciteren, als je dit niet aankan ligt er een erg moeizame weg in het verschiet. Sommige mensen hebben ergens een kruiwagen. Zonder kruiwagen ben je gewoon opjezelf aangewezen.

Iedere school heeft uiteindelijk hetzelfde groene papiertje (uitzonderingen daar gelaten) met dezelfde ratings. Tuurlijk is er daar een verschil in hoe je dat papiertje behaald. Ik maak nergens reclame voor, want helaas ik verdien er helemaal geen ene rooie cent mee.

De mensen die opzoek zijn naar een school raad ik ook aan om zoveel mogelijk te vergelijken, zonder vergelijkings materiaal kan je niet zeggen of iets slecht of goed is.
 
Vliegende jurist, ik zelf weet niks van het stage programma af. Daar richt ik me niet op. En dit topic gaat ook niet over mij, gelukkig niet. Maar de lezers van dit forum zijn zo naief als wat! Op iedere school moet je je eigen boontje doppen. Iedere school is commercieel ingesteld en volgens iedere school is er een GROOT tekort aan piloten. Als je je zelf van te voren goed orienteerd weet je dit.

Met ervaring kom je overal terecht, de opstap naar die ervaring is moeilijk. Je moet dagelijks bezig zijn met het solliciteren, als je dit niet aankan ligt er een erg moeizame weg in het verschiet. Sommige mensen hebben ergens een kruiwagen. Zonder kruiwagen ben je gewoon opjezelf aangewezen.

Iedere school heeft uiteindelijk hetzelfde groene papiertje (uitzonderingen daar gelaten) met dezelfde ratings. Tuurlijk is er daar een verschil in hoe je dat papiertje behaald. Ik maak nergens reclame voor, want helaas ik verdien er helemaal geen ene rooie cent mee.

De mensen die opzoek zijn naar een school raad ik ook aan om zoveel mogelijk te vergelijken, zonder vergelijkings materiaal kan je niet zeggen of iets slecht of goed is.

Dus... Sammy

Ten eerste weet je niet wie dit topic allemaal leest, dus door te zeggen dat de lezers naief zijn doe je jezelf - naar mijn mening - nogal naief overkomen.

Ten tweede zei je iets over een baan... gun je ons de sappige details over hoe jij met 25 uur en zonder brevetten een baan in de wacht hebt gesleept, of hou je dat beroepsgeheim liever voor jezelf? Ik heb me aangemeld voor de KLS. Voor nu hoop ik om in ieder geval door de selectie te komen. Daarna zou ik graag wat meer willen weten over het zo snel vinden van een (goede?) baan. Bij voorbaat dank.

Groetjes,
Austin

p.s. Of-topic, sorry. Misschien een topic maken over werk vinden na je opleiding?
 
volgens iedere school is er een GROOT tekort aan piloten.

Jij en je vliegschool hebt erg grote illusies.

En dit topic gaat ook niet over mij, gelukkig niet.

Met zulke posts gaat het topic straks wel over jou.

Het volgdende klassificeer ik als opbouwende kritiek:

Er zijn jou meerdere studenten voorgegaan op dit forum met dezelfde houding en dat is hun niet ten goede gekomen.
Als ik jou was zou ik maar eens mezelf goed achter de oren krabben met al jou bijzondere uitspraken en eerst maar eens je opleiding goed afronden.
 
AIS Flight Academy is inderdaad een beginnende FTO, echter naar mijn mening wel veel ervaring.

<SNIP>

Qua praktijk zijn wij denk ik een leidende school, een brede vloot:

<SNIP>

Tot nu toe heb ik totaal geen spijt van mijn keuze, ik ben bezig met mijn laatste blok theorie (alles in 1x gehaald) en 25 praktijk uren.
Even een open vraag: is het normaal dat een leerling in de eerste persoon spreekt over de school waar hij op zit?
 
Inderdaad ik heb me speciaal aangemeld voor dit topic, wilde hier graag op reageren. En wie weet heb ik me baan al;)

Guys,

dat is toch niet zo speciaal?;)

Ik had mijn baan al voordat ik aan mijn vliegopleiding begon...

(Helaas bestond het vooral uit drankjes inschenken en had het totaal niks met vliegen te doen, maar goed... het was een baan...) :grijns:

Maar goed,
ben erg benieuwd wat voor baan jij bedoelt...
 
Vliegende jurist, ik zelf weet niks van het stage programma af. Daar richt ik me niet op. En dit topic gaat ook niet over mij, gelukkig niet. Maar de lezers van dit forum zijn zo naief als wat! Op iedere school moet je je eigen boontje doppen. Iedere school is commercieel ingesteld en volgens iedere school is er een GROOT tekort aan piloten. Als je je zelf van te voren goed orienteerd weet je dit..


Dit zegt naar mijn mening iedereen die op een school zit die eigelijk totaal onbekend is. Jullie zijn in iedergeval goed gebrain washed..

En als ik de eigenaar zo kan inschatten zijn jullie ook allemaal met die praatjes binnen gehaald. Van iedereen moet het zelf doen bla bla bla.. En wij zijn de beste want wij hebben "straks" een stage programma op een B1900.
Nou kan je vertellen, daar had de beste man het al over in 2002 geloof ik.
Mijn advies.. Geloof niet teveel in de mooie verhalen die er je verteld worden!
De beste man is voornamelijk geïnteresseerd in zijn eigen portemonnee.

Maarja :D ik loop toch tegen een muur te praten..
Maar ik snap het niet.. Als je kan kiezen tussen een mooie vrouw en een DRAAK van een vrouw. Dan kies je toch ook het beste van het beste, de mooie vrouw dus.
waarom jullie er zo graag van door gaan met die draak is mij een compleet raadsel.
Heb wel een idee overigens.... maar dat mag je voor jezelf invullen.


Succes.
 
Dit zegt naar mijn mening iedereen die op een school zit die eigelijk totaal onbekend is. Jullie zijn in iedergeval goed gebrain washed..

En als ik de eigenaar zo kan inschatten zijn jullie ook allemaal met die praatjes binnen gehaald. Van iedereen moet het zelf doen bla bla bla.. En wij zijn de beste want wij hebben "straks" een stage programma op een B1900.
Nou kan je vertellen, daar had de beste man het al over in 2002 geloof ik.
Mijn advies.. Geloof niet teveel in de mooie verhalen die er je verteld worden!
De beste man is voornamelijk geïnteresseerd in zijn eigen portemonnee.

Maarja :D ik loop toch tegen een muur te praten..
Succes.

ha ha.

Het blijft onbegrijpelijk hoe makkelijk eigenaren van FTO's 100k of meer van mensen uit hun zak getrommeld krijgen! Pff zal me niet weer hierover uitlaten dan val ik in herhaling.

Ik vind AIS niet echt de beste keuze n.a.v. grondig eigen onderzoek. Een dergelijk stageprogramma zegt mij niet zoveel. Waarom zo trots op een Cessna Crusader met de huidige brandstofprijzen? Ze hebben voor een kleine vliegschool wel een van de grootste hangaars op EHLE aangekocht, logisch?ambitieus?Naief?In ieder geval een behoorlijke overhead!
En actieve vliegers nauw betrokken bij een opleiding vind ik overal. Vliegers zijn tenslotte ook gewoon mensen en willen gewoon wat extra geld in het laatste brengen om hun derde gestrande huwelijk af te betalen. Dus bij het verwijzen naar actieve vliegers op een 747 louter alleen op het feit dat ze bij een bepaalde maatschappij werken, krijg ik de kriebels van. Suggesties wekken dat je misschien wel bij die club aan de slag kan is misschien nog wel erger!(verwijzen naar ervaring etcetera lijkt me wel logisch)
 
Mensen, zit nou niet zo op Sammetje in te hakken met z'n allen!

Hij heeft gekozen voor deze school en wil die kant belichten, wat prima is, omdat er verder geen reacties van studenten zijn. Zou anders wel heel eenzijdig worden. Dat hij er happy mee is, dat is toch ook mooi? Het heeft helemaal geen zin als hij nu al teleurgesteld zou zijn in zijn opleiding. Uiteindelijk moet je inderdaad je eigen beste beentje voorzetten en die attitude heeft hij in ieder geval te pakken.

Waar ik wèl heel erg nieuwsgierig naar ben is: Waarom heb je destijds voor deze school gekozen (en niet een andere)?
 
@ Iz: Bedankt!, Gelukkig kan ik wel wat hebben hoor. Veel opmerkingen op een forum worden uit hun verband gehaald en door het gebrek aan non-verbale ondersteuning vaak fout geïnterpreteerd (baan met 25 uur:D).

Er zijn een aantal redenen dat ik uiteindelijk voor AIS heb gekozen, zonder negatief te willen doen over andere scholen viel het mij tijdens de opendag al op dat er een eerlijk beeld werd geschetst over de toekomst van de luchtvaart, de plannen en ambities van de school (geen verkooppraatje zoals bij een aantal andere fto's wel het geval was), en zoals hierboven al werd genoemd: het stageprogramma. In tegenstelling tot wat hierboven werd beweerd vindt dit programma niet meer plaats op een Beech. Misschien handiger als eerst research wordt gedaan voordat dergelijke beweringen worden gepost. Al moet ik eerlijk zeggen dat een stagetraject niet mijn ambitie is. Omdat AIS een startende fto is, zijn er nog geen leerlingen aan het werk bij de maatschappijen, wel weet ik dat er inmiddels CONTACTEN zijn gestart met verschillende maatschappijen in binnen- en buitenland.

Al ben ik me er wel van bewust dat ik na het behalen van mijn f-atpl, toch zelf aan de bak zal moeten om een baan te vinden. Andere redenen waarom ik voor AIS heb gekozen zijn: de geïntegreerde opbouw van de opleiding (praktijk en theorie), een leuke, ambitieuze groep intructeurs en docenten mét de nodige ervaring en natuurlijk speelde de vloot waarop gevlogen wordt ook mee. Al werd eerder al terecht opgemerkt dat de maatschappijen hier niet naar zullen kijken.
 
@ Iz: Bedankt!, Gelukkig kan ik wel wat hebben hoor. Veel opmerkingen op een forum worden uit hun verband gehaald en door het gebrek aan non-verbale ondersteuning vaak fout geïnterpreteerd (baan met 25 uur:D).

Er zijn een aantal redenen dat ik uiteindelijk voor AIS heb gekozen, zonder negatief te willen doen over andere scholen viel het mij tijdens de opendag al op dat er een eerlijk beeld werd geschetst over de toekomst van de luchtvaart, de plannen en ambities van de school (geen verkooppraatje zoals bij een aantal andere fto's wel het geval was), en zoals hierboven al werd genoemd: het stageprogramma. In tegenstelling tot wat hierboven werd beweerd vindt dit programma niet meer plaats op een Beech. Misschien handiger als eerst research wordt gedaan voordat dergelijke beweringen worden gepost. Al moet ik eerlijk zeggen dat een stagetraject niet mijn ambitie is. Omdat AIS een startende fto is, zijn er nog geen leerlingen aan het werk bij de maatschappijen, wel weet ik dat er inmiddels CONTACTEN zijn gestart met verschillende maatschappijen in binnen- en buitenland.

Al ben ik me er wel van bewust dat ik na het behalen van mijn f-atpl, toch zelf aan de bak zal moeten om een baan te vinden. Andere redenen waarom ik voor AIS heb gekozen zijn: de geïntegreerde opbouw van de opleiding (praktijk en theorie), een leuke, ambitieuze groep intructeurs en docenten mét de nodige ervaring en natuurlijk speelde de vloot waarop gevlogen wordt ook mee. Al werd eerder al terecht opgemerkt dat de maatschappijen hier niet naar zullen kijken.


Met dergelijke suggesties over je baan, kan je ook een hoop reacties verwachten.
De andere redenen die je noemt zijn mijns inziens subjectieve zaken en neigt toch wel naar een verkooppraatje. Maar moet zeggen dat een ieder vrij is om te kiezen uiteraard.

Waar wel mijn nekhaartjes van overeind kwamen was de opmerking van je over de CONTACTEN. Tjonge jonge, ik ben geen directeur van een FTO maar heb ook wel contacten!! (De zus van mijn maat kent een schoonmaakster bij de grootste maatschappij van Nederland, dus kan je wel helpen aan een baan)
Alvorens je een bedrijf start begin je eerst met marktonderzoek lijkt mij. Dus je legt min of meer de contacten als je nog geen studenten 100 k hebt laten dokken. Vervolgens kan je pas een eerlijk en objectief verhaal schetsen.

Veder sluit ik me aan bij Iz. Jij bent tevreden en met jou vast nog vele studenten.
 
... Ik vind AIS niet echt de beste keuze n.a.v. grondig eigen onderzoek. Een dergelijk stageprogramma zegt mij niet zoveel. Waarom zo trots op een Cessna Crusader met de huidige brandstofprijzen? Ze hebben voor een kleine vliegschool wel een van de grootste hangaars op EHLE aangekocht, logisch?ambitieus?Naief?In ieder geval een behoorlijke overhead! ...

Vliegende Jurist, ik zie dat je vrij prominent aanwezig bent op dit forum en ook altijd een duidelijk mening over zaken hebt. Maar wat vind jij dan de "beste" vliegschool, waar baseer jij dat op (concreet + opjectief graag) en wat zijn jou plannen voor de toekomst?

Peace
 
Vliegende Jurist, ik zie dat je vrij prominent aanwezig bent op dit forum en ook altijd een duidelijk mening over zaken hebt. Maar wat vind jij dan de "beste" vliegschool, waar baseer jij dat op (concreet + opjectief graag) en wat zijn jou plannen voor de toekomst?

Peace

Beste David,

Mijn zoektocht naar de in mijn ogen juiste FTO heeft al de nodige stress en geld gekost en is nog steeds gaande.

Uiteraard ben ik net als een ieder begonnen met het snuffelen op het World Wide Web om te kijken welke FTO's er eigenlijk waren. Daarnaast heb ik een lijst bij IVW opgevraagd of het daadwerkelijk allemaal Nederlandse FTO's waren om te controleren of er geen "brokers" tussen zaten (ga geen opleiding bij een broker kopen als ik zelf ook contact op kan nemen met een opleiding).

Aangezien ik geen eigen vermogen heb en mijn ouders ook niet ben ik aangewezen op een garantiefonds en/of borgstelling dus dat beperkt ook mijn keuze. Om de VNV-Dalpa te quoten "een vliegopleiding hoort gewoon over een borgstelling te beschikken".

Daarnaast heb ik gekeken naar de kostprijs van een opleiding, kosten van levensonderhoud (woon samen, heb een huurhuis etcetera), rente etcetera.

Uiteraard heb ik als eerste de website van de enige echte vliegschool van Nederland geraadpleegd, de website van de KLS. Opleiding ziet er prima uit, mensen die ik ken zijn in beginsel tevreden. Vind zelf alleen dat er momenteel flink veel studenten overal en nergens worden geplaatst voor hun opleiding bij de KLS, maar dat mag de pret niet drukken. Uiteindelijk aan het rekenen geslagen en vond dat ik behoorlijk veel geld moest gaan lenen. Bedragen die hier op Airwork zijn genoemd van 176 k kon ik me wel voorstellen. Dergelijke bedragen vind ik een te groot risico, ook al kan je misschien direct aan de slag bij dé grote club in Nederland. Conclusie:Geen selectie gedaan.

Ik wil toch piloot worden dus mijn zoektocht gaat verder. De NLS misschien? Natuurlijk! En er gingen geruchten over een garantiefonds, DOEN! Omdat ik niet zoals bij de KLS mijn conclusies wilde trekken ben ik eerst maar eens selectie gaan doen. Selectie gehaald, GEFELICITEERD zou je denken. Garantiefondsperikelen, en laat ik het maar formuleren als slechte klantenbinding hebben mij doen besluiten om niet bij de NLS te gaan studeren.

Shit, nu begint het spannend te worden. Geen KLS, geen NLS wat nu. Ondanks sommige negatieve verhalen over de MVVL toch maar eens een kijkje genomen bij die club. Opleiding ziet er goed uit, mooie vloot, aardige mensen. Geen probleem?? Jawel hoor. Aangezien ik geen normale studieroute heb genoten( ben begonnen op het laagste niveau en geeindigd op de Universiteit, met als tussenweg mbo-techniek) vonden de mensen van MVVL c.q. de bank mij niet capabel om selectie te mogen doen en mogelijk deel te nemen aan het garantiefonds omdat ik een risico kon vormen voor het net opgerichte garantiefonds.
conclusie:Balen voor de vliegende jurist, en begrijp eigenlijk nog steeds niks van deze motivatie.

De zoektocht naar de "juiste"FTO gaat verder en ik ben een wanhopige wannabee aan het worden.

En daar kwam opeens het walhalla in zicht! Een opleiding in het altijd zonnige Jerez, Engelse vrouwen;);), All-in prijs, scherpe prijs, het was Orbit in Arnhem in samenwerking met Flight Training Europe. Gratis selectie dus meteen doen natuurlijk. Selectie in Arnhem gedaan en successvol. Op naar Jerez voor de laatste loodjes. Ook daar door de laatste selecties heen. YES, eindelijk een opleiding, of toch niet? Nope, wederom niet. Mijn conclusie hierover heb ik al in een andere thread neergezet, maar kort komt het er op neer dat ik geen zin had om een contract te tekenen onder Spaans recht, de veels te hoge extra verborgen kosten en de schijnsamenwerking met Orbit. Wederom een zeepbel geknapt(en een paar honderd lichter voor de vlucht)! Oh ja een leuk detail en de vermelding waard. Na mijn kennisgeving over het niet volgen van de opleiding kreeg ik een alternatief aangeboden die 20k goedkoper was. Raar? jazeker, maar wel degelijk waar!

Tussen de bovenstaande selecties en bezoekjes ook nog langs AIS en onze oostelijke vrienden van Stella. Mijn mening over AIS heb ik in deze thread kunnen ventileren en Stella, tja wat zal ik daarover in het kort over zeggen Wil piloot worden maar heb mijn grenzen in de manier waarop

Ik hoor de mensen uit Maarssen al SCHREEUWEN:" EPST, EPST"!!!

Bezoekje gebracht naar de website van EPST.Verdomd, een nieuwe samenwerking met Dan-Fly, scherpe prijs, garantiefonds. Nou na mijn belevenissen dacht ik bij mijzelf dat zal wel niks worden. Toch een belletje gewaagd om een afspraak te maken voor de test. Hey wat blijkt?. Een aardig,behulpzaam persoon aan de andere kant van het toestel. Dat belooft wat. 1e fase gedaan en gehaald. Nog wat rond lopen vragen, indruk opgedaan van de mensen en ze komen op mij over als oprecht. Laten we dan maar fase 2 gaan doen. Fase twee in de pocket op naar fase 3. Helaas fase 3 niet gehaald, en ben momenteel druk bezig met de herkansing. Mijn indruk van deze club is echter erg positief.

Wat nu als je fase 3 niet haalt hoor ik jullie al vragen. Tja dan zit de vliegende jurist met een probleem. De Klu?Het is gratis maar ben geen defensieman(heb er stage gelopen) dus die valt eigenlijk af. Ik hoop eigenlijk op het succesvol halen van fase 3 verder heb ik eigenlijk nog niet gekeken. Mijn boek is dus nog niet gesloten en er volgen denk ik ook nog wel wat extra hoofdstukken.

Hoop zo een duidelijk beeld te hebben gegeven en dat mensen er misschien wat aan hebben. Een PM mag altijd gestuurd worden.

disclaimerAls ik op een thread reageer probeer ik altijd mijn antwoorden te funderen en niemand te kort te doen, laat staan beledigen.Probeer ook zoveel mogelijk uit "eigen ervaring" te spreken.
 
Wat dacht je van de Lufthansa Flight Academy? Of Oxford?
Air Berlin Flight Academy?
Randhem Aviation?

Misschien heb je die opties al bekeken maar ik noem ze toch maar even.
 
Bedankt voor je toelichting en bedankt voor de informatie! research kan dus altijd beter ;p

Ik ben zelf naar 2 open dagen geweest, van KLS en van EPST. Vond de presenatie bij EPST zo slecht dat ik misschien niet goed genoeg naar de inhoud heb geluisterd, maar misschien moet ik die school dan toch maar eens heroverwegen.

Nu zeg je misschien "en andere scholen dan?" Dit waren de scholen waar ik de meeste positieve brichten over hoorde en aangezien ik de vliegbranche, als ik het zo even mag noemen, toch een labiele branch vind waar veel geld in omgaat ben ik toch voorzichtig met mijn geld.

1 ding.. Als ik het goed begrijp ben je niet met KLS in zee gegaan vanwege het prijskaartje? Persoonlijk vind ik het allemaal veel, misschien een beetje kortzichtig idd en zou ik toch wat serieuzer naar het prijskaartje moeten kijken. Maar mijn vraag: scheelt EPST zoveel met KLS qua prijs?

Later

(helemaal off-topic realiseer ik me nu, mja hier is de discussie gaande, geen zin om een topic te zoeken waar het beter bij past.)
 
kijk is naar de pilot-program van etihad airways... Opleiding, levensfinanciering, alles wordt gefinancieerd. Tijdens 18 maanden durende opleiding salaris en gegarandeerd een baan bij Etihad met een minimaal contract van 2 jaar. Nadeeltje: Midden-Oosten...
 
Sammetje, niet om het en of ander, maar een 'minimal 72 months service period' na je studie van 18 maanden is bij mij geen 2 jaar. Hoe kom jij aan die getallen als ik zo vrij mag zijn? Het is natuurlijk een prachtkans, maar 6 jaar in de zandbak spelen is voor veel mensen wellicht net iets te veel van het goede.

Groeten Columbus
 
@ columbus, dan is het recentelijk veranderd.... sorry... toch zit je uiteindelijk zonder schuld, belastingvrij salaris en geen onkosten... Nadelen tegen de voordelen opwegen;)
 
Bedankt voor je toelichting en bedankt voor de informatie! research kan dus altijd beter ;p
1 ding.. Als ik het goed begrijp ben je niet met KLS in zee gegaan vanwege het prijskaartje? Persoonlijk vind ik het allemaal veel, misschien een beetje kortzichtig idd en zou ik toch wat serieuzer naar het prijskaartje moeten kijken. Maar mijn vraag: scheelt EPST zoveel met KLS qua prijs?

Als ik kijk naar de dan-fly optie van EPST t.o.v. de KLS scheelt het behoorlijk. En vergeet ook niet dat levensonderhoud hoe simpel je je prakkie ook houdt erg kan oplopen qua kosten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top