Feedback CAE assesment

André

Member
Airworkers,

Is er hier iemand de me feedback kan geven over het CAE ATPL assesment? Het schijnt dat je ongeveer 65 vragen krijgt maar waar gaan ze over?

Gaarne even PMen

Bij voorbaat dank!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Is er hier iemand de me feedback kan geven over het CAE ATPL assesment? Het schijnt dat je ongeveer 65 vragen krijgt maar waar gaan ze over?


...vliegen! :p Nee, echt!

Ik heb de assessment z'n jaar geleden gedaan; was vrij wel simpel - JAA ATPL stof.

Lezen van Technical Pilot Interview helpt zeker; er waren ook best veel vragen vanuit ATPL database. Success!

OM
 
Outer Marker,

Bedankt :D ja ik snap dat ze over vliegen gaan, zover ben ik nog net :grijns:

Maar het is altijd handig als je van te voren weet of er nog instinkers in zitten, want we willen toch allemaal zo goed mogelijk voorbereid zijn op het assesment dat de poort is naar die eerste baan!

En dat gaat het hoop ik voor mij zijn , vandaar, en Ace the Tech pilot intervieuw heb ik al van voor naar achteren gelezen, en nog een paar boeken meer.

Verder nog iemand info?

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ik denk dat outer marker bedoelt dat de vragen praktijk gericht zijn, met zijn opmerking "over vliegen" Succes met de assesment. Als je atpl oefenvragen wilt moet je maar pm-en.
 
Ik denk dat outer marker bedoelt dat de vragen praktijk gericht zijn, met zijn opmerking "over vliegen" Succes met de assesment. Als je atpl oefenvragen wilt moet je maar pm-en.

Nee, dat zijn gewoon vragen uit ATPL database... iets van 8 vakken, volgens mij (van zeker, to minder zeker):

mass and balance, aircraft general knowledge (systems etc), performance, powerplants (zeker een vraag over EPR), rad nav (iets over gps volgens mij).

maar het was dus een jaar geleden - ik vond het makkelijk.
 
Ik heb die test ook ongeveer een jaar geleden gedaan in Brussel. Ik vond dat er toen erg veel flight planning in zat waar je dingen moest uitrekenen. Je kreeg een lijstje met dingen en dan moest je je T/O mass uitrekenen of je fuel required. Neem dus een rekenmachine mee!
 
Super bedankt allemaal voor de info!!!

Weet toevallig ook iemand hoe de profile gaat die je kan verwachten in de sim ride?

Zou ook blij zijn als iemand me daar mee kan helpen.

Bij voorbaat dank

:radar: André :radar:
 
Onassis,

Drink jij mijn bier maar alvast even op want het wordt wat later :D

Ik beloof je om wanneer het maar enigzins kan in mijn toch ietwat drukke leventje, ik ga proberen om een Airwork borrel in Stansted op touw te zetten.

Ik heb daar echt zin in, maar helaas, momenteel zijn er iets andere prioriteiten.

Ja, ik weet het, hoe groot kan de prioriteit zijn als daar een avond gezellig borrelen met Airworkers tegenover staat?

Maar ik denk dat je je wel een beetje in mijn persoon kan verplaatsen als ik zeg dat ik koortsachtig bezig ben om ergens op de bok te komen :)


Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top