het EK volgen in het buitenland!?

Jax

New member
hey

Wie weet er een manier om vanuit het buitenland online een EK wedstrijd (live) online te kijken? Ben nu in Tokyo en heb dus de wedstrijd tegen Italie gemist!!!

De NOS website werkt niet, omdat je daarvoor een NLs IP adres nodig hebt.

Weet iemand een site die wel wereldwijd werkt, of een truc om het bovenstaande probleem te omzeilen?

thanks

Jax
 
Dutch Proxy

ALs het goed is kan je hier de site invullen van de NOS met de live uitzending, en vervolgens hoort het te werken. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd op de NOS site , maar wel op een andere en hij herkent hem als een nederlands IP Adres.
 
Proxy werkt niet, waarschijnlijk omdat ze proxy domein (range) blokkeren (voor de streaming data, de site laadt wel). Ook laadt het object van de player niet en waarschijnlijk staan ze alleen aanvragen met een cookie toe, en blokkeren ze alles van proxy servers met zelfde cookie.

Ik heb het geprobeerd in IE 7 vanuit de VS en dat lukt niet; het object van de player laadt niet, ook niet als je handmatig Windows Media Player of QuickTime kiest in volledig scherm. Dit waarschijnlijk door JavaScript en Flash die niet goed werken via proxy server. Als je de source code bekijkt van ek2008.nos.nl/live dan zie je ook dat de player code niet goed word overgezet.

Er zijn een aantal pay-sites die het aanbieden:

http://www.google.com/search?hl=en&q=watch+european+soccer+online+2008+in+the+us&btnG=Search

http://www.european-football.us/

etc.
 
Last edited:
Er is in Tokyo vast wel een bar zijn die de wedstrijden op groot beeld vertoond. Zeker de sportsbars die vaak bij hotels horen. Zit je echt in Tokyo of in Narita?
 
Bedankt voor de infos allemaal!

ik zal een paar van die links uitproberen de komende week!

@ Q-nimbus, ik zat in Narita en daar is niet zo veel te doen in de directe omgeving volgens mij... was te gaar om tokyo in te gaan om 1 uur snachts ;-)

happy viewing!

Jax
 
PPP, die dutchproxy werkt om de een of andere reden niet met Flash.. Jammer.

Inderdaad jammer, de NOS is helaas niet over een nacht ijs gegaan met het beveiligen van het een en ander. Ik hoop dat iedereen toch op de een of andere wijze toch kan genieten van het EK.
 
Zo veel was er anders niet te genieten vanavond...

Nee klopt, het 'Oranje-gevoel' was vandaag niet sterk aanwezig bij mij. Komt natuurlijk ook doordat deze wedstrijd er totaal niet toe deed. De kwartfinale gaat weer leuk worden :D. Ik hoop dat we Rusland tegenkomen.
 
Dat hele gelazer met de NL Publieke Omroep begint me eigenlijk een beetje de keel uit te hangen.
Koop een schotel, en je kan meerdere honderden kanalen ontvangen. Maar natuurlijk slechts 1 Nederlandse. Idioterie.

NED-RUS 2-0
 
probleem daarvan is dat een of ander bedrijf (Canal Digital zit ook achter canal plus) de satelliet uitzendrechten voor de nederlandse zenders heeft gekocht, en die dus gecodeerd uitzend. Daarom zijn ze niet free to air zoals veel andere landen (bijv. duitsland) dat doen.
 
Het kan wel..

Het kan wel..

23r4r69.jpg


Dit moet wat motivatie geven :)

SUI99 op Sopcast is een goed station, heeft alle EK wedstrijden (= SF 2).

Kroatie - Turkije nu live:

j7vrkw.jpg


Nog een tip: als je via radio 1 naar Jack luistert en het beeld en radio 1 lopen niet synchroon (grote kans) pauseer dan gewoon de player even.
 
Last edited:
Vernederd door de Russen. Die Arshavin wist ook dondersgoed wat hij deed. Erg aantrekkelijk voetbal overall. Mijn felicitaties voor Guus, maar geen geluk dit keer. Simpelweg verdiend gewonnen. :(
 
Back
Top