joystick pedalen, welk bijbehorend spelletje?

Tja ik heb een simpele HP laptop uit 2007. welke raden jullie mij aan dan?

ik ga inderdaad beginnen aan de selectie van vliegopleidingen (KLS en EPST)
Wat zijn de eigenschappen van die laptop? Laptops zijn over het algemeen niet heel snel dus dan raad ik je sowieso aan niet FSX aan te schaffen.

Heb je je al opgegeven voor die selecties? Welke school heeft jouw voorkeur en waarom?
 
Mijn laptop (MacBook Pro) kan FSX anders prima aan. Het ligt maar net aan je videokaart (in mijn geval een GeForce 8600GT).
 
Mijn laptop (MacBook Pro) kan FSX anders prima aan. Het ligt maar net aan je videokaart (in mijn geval een GeForce 8600GT).

Hier noem je ook wel een laptop he... Apple is gewoon puur kwaliteit maar daar betaal je dan ook voor. Janszoon maakt zelf de opmerking dat hij simpel hp laptopje uit 2007 heeft, niks mis mee natuurlijk, maar ik verwacht dat FSX hier in ieder geval niet mooi op draait. Dan zou fs 2004 beter zijn.
 
Jongens, ooit eens gedacht om met al deze kennis een eigen shop te beginnen? Geen nare selectie en niet afhankelijk van de olie of van die Eco-Taks... lijkt me heerlijk :grijns:
 
Over de performance:

Het draait om hardware, heeft het altijd al gedaan met microsoft in het algemeen.
Koop je nu een apparaat met de nieuwste en snelste hardware, dan kan je de fs x wel mooi draaien met alle sliders op maximaal.

Als je dan de volgende fs wilt spelen op datzelfde apparaat dan lukt het niet meer op een mooie manier, want dan moet je echt upgraden. Maar dat zal iedereen wel snappen.

Een laptop uit 2007 zegt ook niets. Kan een lichte machine zijn, maar ook een hele goeie tbv gaming.

Anyway, je zou eens moeten kijken bij de LHshop wat voor pc's en laptops men daar heeft staan voor die fs x en vooral de add ons.

En voor de echte die hard fs gamer moet je even kijken op het games forum van fok en / of tweakers.
 
HP has selected the slowest Core 2 Duo currently available, the T5500. Clocked at 1.66GHz it has 2MB of L2 cache and an FSB of 667MHz, so although 'slow' in relative terms, it's a marked improvement over older mobile CPUs.

Backing this is a meagre 512MB of memory.
 
BTW, als je beetje serieus wil vliegen is fs2004 veel beter dan FSX. Ziet er misschien wat minder uit, maar FSX is veel meer arcade.
 
Mwaw ligt een beetje aan je videokaart, als dat bijvoorbeeld een intel onboard is, die zn memory van jou 512 mb ram moet afsnoepen dan zal hij grafisch wat lager moeten staan. Maar hij zal wel draaien.

Daarbij komt dat FSX ook nog eens een slechte engine in het spel heeft. Zelf op mijn core2duo (3,0 ghz) machine met 4 gb intern en een 8800 GT wil het niet 100% soepel. Dat is gewoon een fout van Microsoft want veel mooiere spellen draaien wel vloeiend.
 
Mwaw ligt een beetje aan je videokaart, als dat bijvoorbeeld een intel onboard is, die zn memory van jou 512 mb ram moet afsnoepen dan zal hij grafisch wat lager moeten staan. Maar hij zal wel draaien.

Daarbij komt dat FSX ook nog eens een slechte engine in het spel heeft. Zelf op mijn core2duo (3,0 ghz) machine met 4 gb intern en een 8800 GT wil het niet 100% soepel. Dat is gewoon een fout van Microsoft want veel mooiere spellen draaien wel vloeiend.

Fs 2004 stelt wanneer je hem installeerd niet zoveel voor. Wat je moet doen is naar http://www.avsim.com gaan en daar een account aanmaken, daar kan je heel veel airport scenery's downloaden dit maakt het velen malen mooier. Ik zelf heb een tijdje terug de Beechcraft Baron van de KLS gedownload en vlieg daar best vaak mee. Nadeel aan Fs2004 is dat online niet kan.
 
Mwaw ligt een beetje aan je videokaart, als dat bijvoorbeeld een intel onboard is, die zn memory van jou 512 mb ram moet afsnoepen dan zal hij grafisch wat lager moeten staan. Maar hij zal wel draaien.

Daarbij komt dat FSX ook nog eens een slechte engine in het spel heeft. Zelf op mijn core2duo (3,0 ghz) machine met 4 gb intern en een 8800 GT wil het niet 100% soepel. Dat is gewoon een fout van Microsoft want veel mooiere spellen draaien wel vloeiend.

Precies,

Alleen FS reeks van microsoft vreet meer CPU dan GPU. FSX is inderdaad gewoon zwaar slecht geprogrammeerd (zoals altijd van microsoft:grijns:). Het is maar net waar jouw persoonlijke wensen liggen qua grafisch geweld.
 
Blijf gewoon lekker bij FS2004. Ik draai die sinds dag 1 dat ie uitkwam op een lekker vlotte (dedicated to FS only) machine en heb die sinds dag 1 niet meer hoeven op te kietelen en scenery's van nu draaien ook gewoon nog acceptabel. (en ja, ik heb hoge eisen aan FS!)

FSX is in mijn ogen veel te zwaar op je systeem. Kortom een te grote investering is nu nodig om dezelfde performance/kwaliteits verhouding te krijgen. Maybe later...

Hier een snapshot van mijn FS2004 back in the good old days. (2005)
http://www.dutchops.com/Frans/PAI/A...i to Hong Kong The sunset arrival (56K!!).htm Er zitten wat foutjes in maar die kan ik nu helaas niet meer herstellen.

FS2004 kan trouwens perfect online bij IVAO or VATSIM. Accountje aanmaken bij Avsim.com en/of Fightsim.com en installeren maar.

Qua pedalen gebruik ik sinds een jaartje of 10 de CH Pro pedals en stuur. (versie 1) Even geinvesteerd bij LH Shop maar well worth it. Gashendel erbij van SCS Suncom Throttle. (niet meer leverbaar) Is even uitvinden hoe je alles moet connecten maar als het eenmaal draait werkt het top.

Flying the real and virtual world. :p:
 
Qua pedalen gebruik ik sinds een jaartje of 10 de CH Pro pedals en stuur. (versie 1) Even geinvesteerd bij LH Shop maar well worth it. Gashendel erbij van SCS Suncom Throttle. (niet meer leverbaar) Is even uitvinden hoe je alles moet connecten maar als het eenmaal draait werkt het top.

Heb hetzelfde spul ook staan :) Erg mooi spul inderdaad, vooral die Suncom.

http://www.falcon5.nl/tuto_hotas_suncom.html

Ik heb van Suncom ook die stick. Handig voor als je airbus vliegt :D

Oke en zou mijn laptop die aankunnen?[

Kwestie van proberen en tweaken
 
Welke pedalen/joystick gebruiken jullie?

080416-gamedevice5.jpg


Ik gebruik de Logitech Extreme 3D Pro prima ding
 
Ik heb precies dezelfde als laboy, vlieg er nu 2 jaar mee denk. Met joystick vliegen is echt veel fijner dan met je toetsenbord, nadeel hieraan blijf ik vinden dat je stuur "blijf hangen" nadat je een bocht hebt gemaakt. Dit heb je niet met joystick.
Voordeel aan extreme 3d pro is ook nog het grote aantal knoppen zodat je toetsenbord ook niet meer nodig is.
 
Als je een nog beter gevoel wilt hebben met je de Ch products aanschaffen, dat is een knuppel en bijbehorende pedalen, ze werken uitstekend voor FS9
 
Ik geef nu niet echt veel geld meer uit aan de computer:p Zkr niet zo lang mijn oude joystick het nog doet, maar ik zal het onthoude:)
 
Back
Top