joystick pedalen, welk bijbehorend spelletje?

Janszoon

New member
Ik heb nu een simpele joystick en een pedalen set (pedalen gekoppeld aan een stuur) en ik wil graag een goed simulator spelletje kopen waarnbij ik met pedalen en joystick kan vliegen. iemand suggesties?
 
Joystick speel ik het zelf ook mee, pedalen durf ik je niet te zeggen.
Horen die pedalen bij je joystick? Want dan zijn de knoppen vast zo in te stellen dat je de pedalen als voetenstuur kan gebruiken.
Succes! FS X is goed spel vink zelf:)
 
Je kunt gewoon beide aansluiten aan je computer, en dan bij opties => controls instellen welke 'knop' jij voor iets wilt gebruiken.

Het is even kloten, maar lukt vast wel.
Je kunt het nagenoeg bij ieder (vlieg)spel toepassen, als je die controls maar naar jouw wens instelt. Viele späss!
 
die zijn ook te bespelen met pedalen en joystick?

affirm, fs neemt de instellingen over van windows. dus die drivers zullen voldoende moeten zijn. even goed calibreren en je kan los.
 
Voor een normale computer kan je toch beter fs 2004 nemen, fsx schokt op de meeste computer heel erg. Als je natuurlijk een goede grafische kaart hebt dan zou ik zeker fsx nemen.
 
Voor een normale computer kan je toch beter fs 2004 nemen, fsx schokt op de meeste computer heel erg. Als je natuurlijk een goede grafische kaart hebt dan zou ik zeker fsx nemen.
Voor FSX heb je inderdaad wel redelijke computer nodig, zelf heb ik 1gb werkgeheugen, 128 mb G-force 6800 (videokaart) en 2,4 ghz processor.
Deze computer is toch al een aantal jaar oud, terwijl ik FSX gewoon mooi kan spelen, tuurlijk niet op de allerhoogste grafische instellingen maar nog steeds zulke instellingen dat het er ook een beetje uit ziet.
 
Trouwens voor de zweefvliegers op airwork is ''Condor'' een leuk spel, grafisch niet het beste maar het vliegen is erg realistisch.
 
Voor FSX heb je inderdaad wel redelijke computer nodig, zelf heb ik 1gb werkgeheugen, 128 mb G-force 6800 (videokaart) en 2,4 ghz processor.
Deze computer is toch al een aantal jaar oud, terwijl ik FSX gewoon mooi kan spelen, tuurlijk niet op de allerhoogste grafische instellingen maar nog steeds zulke instellingen dat het er ook een beetje uit ziet.

dat komt wellicht omdat je processor 2.4 Ghz single core is.
Ik heb een dual core 2.8 Ghz maar aangezien fsx maar 1 affiniteit gebruikt komt dat neer op één core van 1.4 Ghz en dat is zeer minimaal.
Dat is het probleem van de meeste mensen, die denken dat dual core beter is, maar niet voor dit spel.
Zelf heb ik een 8600GTS als videokaart, maar veel verschil merkte ik niet met de vorige 7300se wat een zeer slechte is voor dit spel:wegkwijt:

De beste is inderdaad FSX, maar FS2004 is prima voor free flights en alles kan tenminste op de hoogste settings.
Maar missies zijn vele malen beter en leuker in fsx.
stuur en pedalen zijn gewoon te gebruiken, even calibreren dat is alles.
 
dat komt wellicht omdat je processor 2.4 Ghz single core is.
Ik heb een dual core 2.8 Ghz maar aangezien fsx maar 1 affiniteit gebruikt komt dat neer op één core van 1.4 Ghz en dat is zeer minimaal.
Dat is het probleem van de meeste mensen, die denken dat dual core beter is, maar niet voor dit spel.
Zelf heb ik een 8600GTS als videokaart, maar veel verschil merkte ik niet met de vorige 7300se wat een zeer slechte is voor dit spel:wegkwijt:

De beste is inderdaad FSX, maar FS2004 is prima voor free flights en alles kan tenminste op de hoogste settings.
Maar missies zijn vele malen beter en leuker in fsx.
stuur en pedalen zijn gewoon te gebruiken, even calibreren dat is alles.

Mijn processor is inderdaag single core ja. Speel zelf juist missies dus daarom vind ik FSX vele malen leuker dan fs2004.
 
dat komt wellicht omdat je processor 2.4 Ghz single core is.
Ik heb een dual core 2.8 Ghz maar aangezien fsx maar 1 affiniteit gebruikt komt dat neer op één core van 1.4 Ghz en dat is zeer minimaal.

Het is bij een dual core zo dat beide kernen gewoon (in jouw geval) op 2.8 GHz draaien. Het is dus niet zo dat als slechts 1 core effectief voor het spel gebruikt kan worden het spel "op 1.4 GHz loopt".

Kijk trouwens ook even naar X-Plane: http://www.x-plane.com/ . Er is een gratis demo te downloaden via http://www.x-plane.com/demo.html (ook voor de Mac).
 
Ik heb een dual core 2.8 Ghz maar aangezien fsx maar 1 affiniteit gebruikt komt dat neer op één core van 1.4 Ghz en dat is zeer minimaal.

Nee, je hebt 2 x 2,8 GHz niet 2 x 1,4 = 2,8 GHz.

In een multi-core processor werken er meedere cores parallel aan elkaar, niet in serie.

Edit: ik heb zelf trouwens FS X. Ik heb geen ervaring met pedalen. Het is een leuk spel om jezelf eigen te maken met de instrumenten, wat ze doen en hoe ze reageren. Ik ben bewust niet voor X-Plane gegaan omdat dat spel al gauw 60GB opeist.
 
okey, so be it. maar ik weet zeker dat wat ik had gelezen, tijdschrift of op internet dat daar stond dat FSX maar 1 core gebruikt. Op de verpakking van fsx Acceleration staat dit ook als volgt:
Minimum 2.0Ghz(single core)

op de verpakking van fsx staat:
processor 1.0 ghz

Dat moet dan toch iets betekenen?
 
okey, so be it. maar ik weet zeker dat wat ik had gelezen, tijdschrift of op internet dat daar stond dat FSX maar 1 core gebruikt. Op de verpakking van fsx Acceleration staat dit ook als volgt:
Minimum 2.0Ghz(single core)

op de verpakking van fsx staat:
processor 1.0 ghz

Dat moet dan toch iets betekenen?

Het kan inderdaad dat FSX maar 1 core gebruikt. Multi-core wordt zowiezo nog op geen enkel platform goed benut, zowel op Windows als op Mac OS.

Wat bedoel je met die kloksnelheden op de verpakking? Dat zijn gewoon de minimumsnelheden die het spel vereist.
 
Tja ik heb een simpele HP laptop uit 2007. welke raden jullie mij aan dan?

ik ga inderdaad beginnen aan de selectie van vliegopleidingen (KLS en EPST)
 
Back
Top