FOLBERTS
Active member
Vanaf heden in dit theater : SRZ Schiphol North.
http://www.ais-netherlands.nl/aim/misc/EH-eSUP-08-02-nl-NL.pdf
http://www.ais-netherlands.nl/aim/misc/EH-eSUP-08-02-nl-NL.pdf
Lijkt mij een prima idee, toch? De C172 eronder op 1100ft, de rest op 2000ft op de loc...
Niets is zo vervelend als het net gaan volgen van de GS, en dan een RA krijgen...
:duh:
Je kunt het ook omdraaien
Glide Slope (GS) intercept vanaf 2500' i.p.v. 2000'...
Ik snap het ook niet helemaal. Als je de CTR invliegt met je verkeerskist en op de glideslope zit, zit je dus zo'n 7 a 8 mile uit. Dus op een hoogte van 2200 tot 2600 voet. Als je als VFR vlieger een buffer van 1 mile rondom de CTR in acht neemt, zit je toch ruim onder die verkeerskisten?
Voor het transponder tijdperk was dat geen probleem.
Niets is zo vervelend als het net gaan volgen van de GS, en dan een RA krijgen...
Volgens mij moet RA gelezen worden als TA
RA = Radio Altimeter
TA = Traffic Advisory
My 2 cents
ehhh ja... weer een reden waarom je geen ppl' er in een sim moet stoppen....
Als je het verschil niet weet tussen een TA/RA dan blijf aub thuis en geef geen les in de sim!
Hahahaha als je die "qualification" hebt zou ik maar weer de boeken erbij gaan pakken, want als je denkt dat in dit verhaal RA radio altimeter is, dan krijg ik liever geen les.
P.S. Ik zal het dikdrukken voor de duidelijkheid
Nogmaals en voor alle duidelijkheid , IK ben/was het niet !!
Ook Pro vliegers maken (dagdagelijks) fouten, lees DIT maar eens
Alles wijst op Human Error .......... assed:
Ik snap het ook niet helemaal. Als je de CTR invliegt met je verkeerskist en op de glideslope zit, zit je dus zo'n 7 a 8 mile uit. Dus op een hoogte van 2200 tot 2600 voet. Als je als VFR vlieger een buffer van 1 mile rondom de CTR in acht neemt, zit je toch ruim onder die verkeerskisten?
Viper1983,
Zo, nu zal ik jou eens ff afzeiken
Ik heb NOOIT geschreven, dat IK "Great Balls of Fire" de PPL'er was of ben, met één SFI / (restricted) TRI 738 qualification :kiss:
Nogmaals en voor alle duidelijkheid , IK ben/was het niet !!
Ook Pro vliegers maken (dagdagelijks) fouten, lees DIT maar eens
Alles wijst op Human Error ..........