Opaalcampus NLS Hoofddorp

bully dat ligt eraan over welke huurprijs je het hebt,
bij de kale huur zitten de gas/water/electra niet bij..
dit is het bedrag waarover je huurtoeslag kunt aanvragen

Daar komen alle "servicekosten" bij waarvan een gedeelte ook nog betaald wordt door de belasting, zoals de stookkosten voor gezamenlijke ruimten(de gang de keuken e.d.) en de huisbaaskosten.
 
ik heb ook een paar vraagjes over de opaallaan.

Ik woon relatief dichtbij hoofddorp, is het aan te raden toch op kamers te gaan? Zo ja/nee om welke redenen?

Wat gebeurd er met je kamer als je naar portugal gaat? blijft de kamer van jou? of is het dan verstandig er weer uit te gaan?

Kortom kan iemand mij wat meer vertellen over hoe het daar wonen is?

PMen mag ook!

Alvast bedankt:rt:
 
Ik woon zelf niet op de Opaal! Maar woon in de regio Leiden. Als je dicht bij woont, zal ik je aanraden op lekker thuis te blijven wonen. Het bespaard je geld, en je hoeft niet voor je zelf te koken. Maar stel dat op jouw route veel file's staan zou ik het toch even kijken wat je zelf het prettigst vind. Want te laat word niet getolereerd! Stel dat je een kamer zou hebben en dan naar portugal gaat, dan gaan de meeste er ook definitief uit. Bij terug komst uit portugal heb je nog maar 2 maanden te gaan. Hoop je een beetje opweg geholpen te hebben.
 
Bedankt voor je antwoord! de keuze is alleen wat lastiger geworden.
Met de auto is sowieso geen optie, ik woon langs de A9, dat betekend iedere ochtend file. De trein is al snel een uurtje reizen.

Het zelf koken is geen probleem, alleen het geld en het feit of je er een beetje kunt studeren zijn voor mij belangrijke factoren!
 
Is er iemand aan de NLS die elke dag met de trein op en neer reist? En zijn ervaringen van het wonen aan de opaallaan met mij wil delen, zodat ik een keuze kan maken voor wat betreft het wonen/studeren aan de opaallaan?

:rt:
 
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik moet mijn keuze nog steeds maken. Ik woon zo'n 30km van de NLS af in hoofddorp, is dit op en neer te reizen? (zowel met auto als met trein?) hoe gaat dit mbt tot files/vertragingen en laat komen? (naar mijn idee kan/wil ik dit niet!)

Ik wil dit heel graag weten, mbt tot de financiele en sociale gevolgen die dit kan hebben.
Je mag me ook PMen als je meer weet!

Alvast bedankt
 
Altitu, als je er dan ook nog even bij zet waar je woont. :dozey: Woon je bijvoorbeeld in Den Haag dan is het openbaar vervoer goed te doen. Echter woon je ergens in het veld waar 1 keer in de week een bus komt dan heb je waarschijnlijk een probleem.

Als je zelf met het OV tot schiphol kan komen dan kan je van daar uit de bus nemen die er 7 minuten over doet en ongeveer voor de deur stopt. Of van Haarlem kan je dezelfde bus nemen maar dan de andere kant op.

Even op www.9292ov.nl kijken en dan weet je of het te doen is met het OV.

FT
 
Ik kom met het OV uit Uitgeest. Van deur tot deur is het voor mij 1 uur reizen.
Ik heb geen idee hoe en met name OF dit te combineren is?

Vandaar mijn vraag aan de insiders

Ik wil niet laat komen door file/vertragingen in OV?
 
Altitu,
Ik doe er ook elke dag een uurtje over van huis naar de NLS. Voor mij is het geod te doen, doordat er elke 7minuten een Interliner richting Hoofddorp gaat en langs de files rijdt voor een groot gedeelte. Als je zorgt dat je op tijd in Hoofddorp aankomt en dus, mocht het tegenzitten, nog speling heb qua tijd moet het goed komen.
Wanneer begin je?
 
Ik heb het idee dat ik elke dag in de spits moet reizen en mij dit op den duur gaat opbreken.
Ik wil er dus zeker zijn van mijn keuze door adviezen/ondervindingen van jullie. Ik moet elke dag de A9 afrijden (als ik een auto koop), of elke dag in de spits met de trein (1u10).

Ik wil hierin ook een financiele afweging maken.

Weet iemand de gemiddelde huurprijs in hoofddorp?
 
Weet iemand de gemiddelde huurprijs in hoofddorp?

e440,- waarvan je e150,- terug krijgt van de belastingdienst. Netto dus om en rond de e300,-. Deze prijzen zijn gebaseerd op de nieuwe huurtarieven per september 2009.

Een klasgenoot van me reist elke dag op en neer tussen Zandvoort en Hoofddorp, met de trein, is te doen. Met de auto zou ik niet aanraden, je staat elke dag dan minimaal 30 minuten vast.

hoe gaat dit mbt tot files/vertragingen en laat komen? (naar mijn idee kan/wil ik dit niet!)

Op de eerste dag van NLS werd direct verteld dat je niet verplicht word om uit huis te gaan. Maar te laat komen is not done, en file/vertraging is geen geldige reden. Daarbij krijg je na x aantal keer te laat een aantekening in je file dus ik zou het goed overwegen.
 
kijk eens aan, hier heb ik wat aan!
En is die 150 euro retour van de belasting inclusief huurtoeslag? of is dat de huurtoeslag?
 
Oke dat is duidelijk! ik las ook op de duwo site dat de keuken gedeeld was.
Ik neem aan dat dat allemaal wel een beetje knap geregeld is en ook knap is?

Ik vind de huurprijs wel wat hoog, maar kan me totaal niet inbeelden hoe zo'n kamer er nu uitziet!

Mijn voorkeur gaat tot nu toe nog uit naar wonen op de opaal, dit met name vanwege het reizen. Gelukkig heb ik nog even om de financiële en sociale consequenties op een rijtje te zetten.
 
Er is inderdaad een gemeenschappelijke keuken per verdieping (voor 10 appartementen). Wat je precies onder 'knap' verstaat weet ik niet, maar er zit wel verschil tussen de verschillende keukens op de verschillende verdiepingen. Er zijn er bij die 'netjes' en toegankelijk zijn, maar andere zijn nog te vies om binnen te komen (je schoenen blijven werkelijk waar aan de grond vast plakken...!). Maar goed dat is allemaal niet zo belangrijk; daar moet je je keuze niet vanaf laten hangen.

Ik moet zeggen dat ik het ideaal vond hier een kamer te hebben. Je bent zo op school/thuis en het is gezellig om met andere jongens uit je klas te studeren/ biertje te pakken. De kamers verschillen van grootte en daarmee ook van huurprijs. Op studentenwoningweb.nl zie je de aangeboden kamers en de verschillen in huurprijs.
 
Ik heb t/m februari 2008 op de opaallaan gewoond en ik moet zeggen dat ik daar wel een goede tijd heb gehad. De kuimers zijn best ruim en hebben een fatsoenlijke badkamer. De keukens bestaan uit 2x 8 pitten en had in mijn geval een wasmachine (weet niet of dat daar allemaal zo is). Verder is het wel zo dat er soms bepaalde mensen zijn die het nodig vinden om burn-out voor je raam te maken of hun nieuwe sub-woofer uit te proberen, maar goed je zit wel in Hoofddorp natuurlijk ;). Maar in principe heb je van dat soort dingen weinig last omdat de torens goed geisoleerd zijn. Ik had er in ieder geval niet zo veel last van en als het nodig was kon ik daar best goed leren. En ook erg belangrijk: je zit daar altijd op 2 minuutjes van je maten/matinnen af om een biertje/wijntje te drinken. Veel plezier op de nls, komt wel goed denk ik.

gr Jeffrey (0707)
 
Bedankt voor je inbreng!
Ik word steeds meer overtuigd! Ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om 2 uur per dag (ruim) te reizen.

Zijn er misschien wat fotootjes beschikbaar van de kamers? heb wel wat lopen zoeken, maar heb niet zoveel gevonden.

Je kan/mag ze ook even PM'en!
 
Iemand morgen toevallig op de opaal? Ik ben morgen in Hoofddorp en zou graag eens een kamer(tje) willen zien!

PM mij maar even!
 
Ik vraag me af of het een beetje te doen is als je de keuken moet delen met 10 man. Wordt dat geen rommeltje? Heeft iemand hiermee ervaring?
 
De keukens kunnen erg vies zijn, maar daarin tegen zijn er ook torens waar de keuken een soort gezellige woonkamer is. Het hangt helemaal af van de mensen die op jou verdieping wonen.
Zelf heb ik van september 2007 t/m mei 2008 op de opaallaan gewoond. En opzich is alles prima.
Je krijgt wel huursubsidie als je die aanvraagd. Dit is, omdat je een eigen huisnummer hebt. Elke kamer heeft een eigen brievenbus en huisnummer. Dat is een van de vereiste om in aanmwerking te komen voor huursubsidie.
Als je dicht bij Hoofddorp woont wordt het moeilijker om via duwo snel een kamer te regelen.
Als je meer dan 1 uur of 1,5 uur reistijd hebt (weet niet precies meer wat de regel is), dan moet je bij de NLS een soort van voorang regeling laten treffen. Even de administratie bellen, die weten er alles van. Dan heb je voorrang op mensen die binnen een bepaalde tijdsstraal wonen.
Hopelijk kunnen jullie er iets mee en veel succes op de NLS.

Groetjes Jenneke (0709)
 
Back
Top