Opaalcampus NLS Hoofddorp

Final Approach

New member
Ik begreep dat de meeste studenten van de NLS gehuisvest zijn in de Opaallaan. Op dit forum kan ik echter weinig informatie hierover vinden. Zijn er onder jullie (NLS’ers) die mij een antwoord zouden kunnen geven op de volgende vragen:

- Wat is de oppervlakte van een kamer?
- Zit er verschil in kamers?
- Ik begreep dat er verschillende torens bestaan. Is er één/ zijn er meerder toren(s) speciaal bedoeld voor NLS’ers?
- Wat is de huurprijs?
- Ik begreep dat er per etage een gemeenschappelijke keuken is. Hoeveel kamers zitten er op een etage?
- Zijn er vaak kamers die je eventueel gemeubileerd zou kunnen overnemen?

Als er nog andere belangrijke dingen over de huisvesting aan de opaalcampus te melden zijn, hoor ik dit graag.

Alvast bedankt!
 
http://www.studentenwoningweb.nl/

(Opaallaan wordt dacht ik verhuurt e.d. door 'duwo')

Een kamer is ongeveer 24 vierkante meter.
Er is niet speciaal een toren of iets dergelijks voor NLS'ers, er zitten in hetzelfde gebouw ook ROC'ers.
Huurprijs verschilt per kamer, is te vinden op de website.
Je deelt een keuken met hooguit 10 personen.
 
Ik ben een keer in een van die gebouwen/kamers geweest. Het is er klein, maar het is bewoonbaar. Er is inderdaad een gemeenschappelijke keuken, maar volgens mij wel een privé badkamer en wc. Er zitten naar mijn weten aardig wat NLS'ers, ROC'ers en gewoon simpelweg werkende mensen die zich elders nog even niets kunnen veroorloven.

Verder was het er naar mijn idee niet zo druk/onrustig, maar dat kan zijn omdat ik er tijdens normale schooluren was. Ik weet niet wat de sfeer er 's avonds is.
 
Hoi

Opaallaan wordt inderdaad verhuurd door DUWO, een (sociale) woningcorporatie gericht op studenten. Voor zover ik weet wordt er verhuurd aan studenten van NLS, naastgelegen ROC van Amsterdam Airport en studenten HvA.

Nieuwe huurders worden gewoon in een vrijgekomen kamer geplaatst, er wordt niet geselecteerd op NLS etc. Het kan best dat je buurman bij je in de klas zit of dat er juist niemand van de NLS in je toren zit.

Kamers zijn er in verschillende maten, maar elk heeft een eigen badkamer met douche en toilet. De rest, dus huiskamer cq keuken is gemeenschappelijk per verdieping. Ik schat dat er 5 tot 8 kamers op een verdieping zitten.

Mijn kamer is 18 m2 en ik betaal per de eerste huurverhoging E 315,- en dat is inclusief energie, schoonmaak gemeenschappelijke ruimten, beheer, water, belastingen, CAI aansluiting + levering (d.w.z. gratis TV), en glasverzekering.

Over het algemeen is de Opaallaan prettig wonen. In deze tijd van het jaar is het wel aan te bevelen om een hor te laten plaatsen als je op een lagere verdieping woont, vooral langs het water.

Als je een kamer van een NLS' er hebt, wat vaak het geval is als je halverwege het jaar instroomt aan de Opaallaan, dan kan je wel veel meubilair overnemen. Maar dat zal per geval een beetje verschillen.

PM me als je nog vragen hebt.

Succes!

Clown
 
De grootste kamers zijn 32m2 voor 390 euro die zitten op elke verdieping 1. Je kunt er huursubsidie voor aanvragen. Voor de grootste kamer kreeg je ongeveer 80 euro dus betaal je 310 euro.
 
Flyboy heeft er ook drie jaar gewoond en daar Mrs Flyboy leren kennen. Had een B-kamer van 24m2 en (toen nog) Ms Flyboy een A-kamer van 18m2. Mijn huurprijzen zijn wat achterhaald (ben weg sinds '99), maar het is best te hebben. Afhankelijk van de toren en de verdieping kon de keuken een bende zijn. Het is dan ook een studentenwoning. Na een paar weken volle asbakken weggooien voor het ontbijt kregen mijn huisgenoten door dat je die dingen ook kunt legen. :D

Erik
 
Bedankt voor jullie reacties!

@ lamas:
Het recht hebben op huursubsidie is voor mij nieuw. Ik begreep dat je enkel bij een zelfstandige woning (een woonruimte met een eigen voordeur en voorzien van een eigen toilet, wasruimte en keuken) in aanmerking zou komen voor huursubsidie. De kamers aan de Opaallaan voldoen denk ik, zoals in eerdere reacties is beschreven, niet aan deze eis.

Geldt dit recht dan alleen voor de grootste kamers (32m2)?
 
Hi,

Heb er een A-kamer gehad, toen nog f250 p/m!!! En het aantal mensen per verdieping verschild wel. Er zijn weliswaar 10 kamers ( 2xA van 18m2) maar op de etage waar ik zat woonden toen ik er vertrok : 13 volwassenen, 1 baby, 2 honden en 3katten..... :-s
Keuken, balkon tja, het was goed dat die deel van het gebouw waren, anders liepen die weg.. ;-)

Lg,
 
Final Approach
Het zijn zelfstandige kamers met eigen douch, toilet en voordeur want je hebt een eigen adres. Je kunt dus er huursubsidie vooraanvragen teminste dat had ik gedaan 2 jaar geleden en kreeg 80 euro ongeveer terug. Als je een kleinere kamer hebt dan krijg je ook minder het is allemaal in verhouding.
 
Bij duwo vertellen ze dat je op de website van studentenwoningenweb.nl moet aanmelden en daar op een woning moet reageren. Als je dan naar een kamer bij de opaallaan kijkt, dan zie je dat het een onzelfstandige woning is. Dus hier geldt geen huursubsidie? Denk niet dat dat de afgelopen 2 jaar is veranderd. Iemand anders misschien ervaring met huursubsidie aan de opaallaan?
 
Bij duwo vertellen ze dat je op de website van studentenwoningenweb.nl moet aanmelden en daar op een woning moet reageren. Als je dan naar een kamer bij de opaallaan kijkt, dan zie je dat het een onzelfstandige woning is. Dus hier geldt geen huursubsidie? Denk niet dat dat de afgelopen 2 jaar is veranderd. Iemand anders misschien ervaring met huursubsidie aan de opaallaan?

Zie onderstaande informatie van de belastingdienst omtrent huurtoeslag:

U moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

Uw persoonlijke situatie
U bent 18 jaar of ouder, of u bent minderjarig en getrouwd.
U en uw eventuele medebewoners hebben de Nederlandse nationaliteit of hebben een geldige verblijfsvergunning.
Iedereen die bij u woont, is op uw adres ingeschreven bij de gemeente.
Uw woning
Uw woning heeft een eigen toegangsdeur, een eigen toilet en keuken.
Uw huur is niet hoger dan € 621,78 en niet lager dan € 202,95. Als u jonger bent dan 23 jaar, dan mag de huur niet hoger zijn dan € 343,49.
Uw woning is passend voor uw situatie. Dus bijvoorbeeld niet te ruim of te duur. De gemeente beoordeelt dit.
Uw inkomen
U bent jonger dan 65 jaar: als u alleen woont, mag uw inkomen maximaal € 20.600 (in 2007: € 20.300) zijn. Hebt u medebewoners, dan mag uw gezamenlijke inkomen maximaal € 27.950 (in 2007: € 27.575) zijn.
U bent 65 jaar of ouder: als u alleen woont, mag uw inkomen maximaal € 18.525 (in 2007: € 18.250) zijn. Hebt u medebewoners, dan mag uw gezamenlijke inkomen maximaal € 24.625 (in 2007: € 24.275) zijn.
Uw vermogen
U bent jonger dan 65 jaar: uw vermogen mag maximaal € 20.315 (in 2007: € 20.014) zijn.
U bent 65 jaar of ouder: Het hangt van uw inkomen af, hoeveel vermogen u mag hebben:
Uw inkomen is € 0 tot en met € 13.743 (in 2007: € 0 tot en met € 13.326): uw vermogen mag maximaal € 47.207 (in 2007: € 46.508) zijn.
Uw inkomen is € 13.744 tot en met € 19.119 (in 2007: € 13.327 tot en met € 18.539): uw vermogen mag maximaal € 33.761 (in 2007: € 33.261) zijn.
Uw inkomen is meer dan € 19.119 (in 2007: € 18.539): uw vermogen mag maximaal € 20.315 (in 2007: € 20.014) zijn.
 
Huurtoeslag

Zoals hierboven is beschreven heb je recht op huurtoeslag wanneer je een woning hebt met een eigen toegangsdeur, eigen wc en eigen keuken. Volgens mij is dit in de Opaallaan niet het geval (zie: www.studentenwoningweb.nl). Zijn er onder jullie die nu in de Opaallaan wonen en huurtoeslag ontvangen?
 
ik heb een vraag over de kamers aan de opaallaan is er internet aansluiting in de kamers ?

bij voorbaat dank
 
Hoi Ezra,

Er zit een TV kabel aansluiting en een KPN aansluiting. Bij de kabelaansluiting zit wel een TV abonnement (zit in de huur van DUWO inbegrepen), maar geen internet.

Je kunt dus kiezen uit internet via de kabel (Ziggo v/h Multikabel) en ADSL (KPN etc.). Je zult wel zelf een abonnement moeten aanvragen.

Succes

Clown
 
Om een mysterieuze reden wordt voor de woningen op de opaallaan een uitzondering gemaakt en ontvangt men toch huurtoeslag. In mijn geval is dat 60 e voor een huur van 360e/maand.
 
Ik ga binnenkort ook op de Opaallaan en vroeg me af wat jullie daar allemaal in hadden staan op jullie kamer?


En nog een vraagje over het internet:

Zijn er geen buren die een draadloos internet-verbinding hebben zodat je hier gebruik van kan maken (die je dan maandelijks een bepaald bedrag geeft ofzo)
 
Last edited:
Nog een vraagje:

Ik zie dat er bij de huurprijs de stookkosten inlcusief zijn.
Hoe zit het dan met gas/water/electriciteit? Zit dit er ook bij of...?

En als het er niet bij zit; hoeveel is dat dan bij elkaar ongeveer?
 
@Bully

Sind een maandje zit ik op de opaallaan! Heb een kamer van rond de 30m2.. ! van de grotere dus.. Houdt er rekening mee dat de kamers helemaal kaal worden opgeleverd! Even contact opnemen met de huidige bewooner/bewoonster helpt een hoop.

Zelf zit ik ook op de NLS, en als het goed is duurt dat maar 8 maandjes, dus wilde ik niet al te veel aan mijn kamer doen! Ligt een matrasje in, heb een tv en radio staan. Kastje, boekenkastje, Bankje en bureau erbij en klaar is kees!

Internet heb ik zelf geregelt, zo goed als alle draadlose netwerken zijn beveiligd, en de buren spreek ik amper tot nooit! Gelukkig zit mijn andere buurman bij mij in de klas, dus heb ik internet met hem geregeld!

Welk nummer/ toren kom je te zitten?

Groeten,
Jerrie (Jeroen)
 
Back
Top