Kleinere Verzekeringen

Thermal

New member
Was benieuw hoe jullie je overige verzekeringen hebben geregeld?

Bij de financiering zit vaak een Loss of License en een OR verzekering.

Maar hebben jullie ook nog andere verzekeringen afgesloten zoals

  • Aansprakelijkheidsverzekering
  • Inboedelverzekering
  • Doorlopende Reisverzekering
  • Ongevallenverzekering

etc etc etc

en zo ja bij wie dan? Zijn er nog verzekeraars die speciale varianten hebben voor luchtvaartopleidingen?
 
Ik heb een pakket van de ABN waarin ik al die verzekeringen al heb en aangezien ik mijn financien ook bij ABN ga regelen voor mijn opleiding wordt het helemaal een TOTAALpakket.

Ik betaal ong 8,50 euro premie per maand voor onderstaande verzekeringen.

Aansprakelijkheidsverzekering
Inboedelverzekering
Doorlopende Reisverzekering
Ongevallenverzekering
 
Het hangt onder andere van de verzekerde bedragen af wat een premie uiteindelijk wordt. De premie op zich zegt dus niet zo veel.

Ook niet onbelangrijk : Wat is de service als je een keer iets hebt en hoe bereidwillig is men dan met uitbetalen?
 
Hoi Thermal,

Voor de integrated opleiding bij NLS heb ik de volgende verzekeringen afgesloten:

- Overlijdensrisicoverzekering: beste voor mijn situatie gevonden via www.independer.nl. Je krijgt nog korting ook. Ik ben verzekerd bij Allianz.

- Persoonlijke Ongevallen verzekering: Nederlandse Luchtvaart Pool, www.nlp.nl.

- Loss of Training / Loss of Licence: Nederlandse Luchtvaart Pool

Succes!
Groeten,
Clown
 
In principe worden alle luchtvaartgerelateerde risico's (vb loss of license) bij de NLP herverzekerd, maar voor het integrale advies zou ik naar iemand gaan die daar verstand van heeft.
Die regelt het voor een deel bij de NLP, het kost niets extra en het scheelt je gedoe bij het regelen als je het via een 'reguliere' adviseur doet.
 
Om deze thread weer even leven in te blazen:

Heeft iemand (naast Clown en FOLBERTS, dank daarvoor) nog ideeen voor het afsluiten van een LOL verzekering en een OVLrisico verzekering? Ik laat mijn opleiding financieren door de ABN (EPST) maar wil niet per sé hun verzekeringen gelijk overnemen en kijken of het ergens goedkoper kan.

Wil dus toch nog even kijken of er naast de door Clown genoemde partijen nog andere zijn die dit voor me kunnen regelen.

Iemand nog suggesties?

Dank

By the way, de website van de NLP doet het niet. Bestaan ze nog wel?
 
Last edited:
Ze bestaan nog. Goed kijken is wat nodig is om te verzekeren, want uit eraring weet ik dat sommige banken maar wat verzekeren zonder er over na te denken. Stuur me gerust een pm ik help je graag verder.
 
Ik heb begrepen dat de ABN de verzekering van Verlies van Opleidingskosten ook onderbrengt bij de De Nederlandse Luchtvaartpool onder. Dus ABN of NLP........it´s all the same. :wegkwijt:

Als ik het goed heb begrepen betalen studenten onder de 30 jaar minder premie in vergelijking met studenten boven de 30 jaar.

Weet iemand hier meer van? Vind dat nogal discriminerend.
 
Ik heb begrepen dat de ABN de verzekering van Verlies van Opleidingskosten ook onderbrengt bij de De Nederlandse Luchtvaartpool onder. Dus ABN of NLP........it´s all the same. :wegkwijt:

Als ik het goed heb begrepen betalen studenten onder de 30 jaar minder premie in vergelijking met studenten boven de 30 jaar.

Weet iemand hier meer van? Vind dat nogal discriminerend.

Wat houd deze verzekering in als ik vragen mag?
 
Verzekeringen die de maandlasten afdekken, bestaan.

ABN of NLP it's all the same. Ja en nee. De verzekering wel, maar de dienstverlening niet. Een Lada en een BMW zijn ook beiden auto's, maar ik zou durven beweren dat er een verschil bestaat. ;)
 
Wat is het verschil in dienstverlening dan FOLBERTS?

En mijn vermoeden klopte dus, hoor net van de NLP dat aangezien ik net de 30 gepasseerd ben meer premie mag betalen. :mad:

Toch maar eens even goed rondkijken.
 
Last edited:
Dat lijkt me een kwestie van voorkeur en dat is persoonlijk.
Ik vind het niet zo fijn als ik in een restaurant onbeschoft wordt behandeld, maar anderen zullen daar misschien minder moeite mee hebben en die letten misschien alleen op de kwailiteit van het eten.

Laat ik een paar algemene voorbeelden noemen :
1) De kwaliteit van het advies en wellicht daarmee samenhangend de opleiding van de medewerker,
2) Welke producten kan het bedrijf je 'verkopen'? Zijn dat alleen de producten uit de eigen fabriek of kan men ook producten van derden aanbieden en zo ja welke?
3) Zit deze persoon over 2 jaar nog op dezelfde plek of kan je opnieuw je verhaal komen doen,
4) Hoe adequaat gaat men met problemen om?,
5) Ben je één van de de x klanten en wil je zo behandeld worden of stel je meer prijs op een persoonlijke aanpak. Ben je liever een grote klant bij een klein(er) bedrijf of andersom?

Voor je een keuze maakt zou je voor jezelf kunnen bepalen wat jij belangrijk vind voodat je bij wie dan ook klant wordt en je zou die zaken ook vooraf duidelijk kunnen bespreken en vragen hoe e.e.a. geregeld is.

Succes!
 
Verzekeringen die de maandlasten afdekken, bestaan.

ABN of NLP it's all the same. Ja en nee. De verzekering wel, maar de dienstverlening niet. Een Lada en een BMW zijn ook beiden auto's, maar ik zou durven beweren dat er een verschil bestaat. ;)

Heb je misschien wat meer informatie over zo`n verzekering die de maandlasten dekt als ik ze niet kan betalen?
 
Jazeker! Het is o.a. afhankelijk van je geboortedatum, de duur, het maandbedrag.

Voorbeeld (INDICATIEF!!!!!!):
geboren : 1976, man
E 500 per maand verzekerd
tot 59 jaar
kosten : +/- E 25 per maand.

De uiteindelijke prijs en gewenste dekking moeten individueel bepaald worden, maar dit geeft een aardige indicatie. Mijn advies is wel eerst eens goed te bekijken of zo'n verzekering uberhaupt wel zinvol is en ook hier goed kijken naar de kleine lettertjes!

De meeste van deze verzekeringen bieden een beperkte dekking en ik zou ze niet willen zien als een vervanging van een reguliere arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar ze zijn in bepaalde situaties een betaalbaar alternatief.
 
Jazeker! Het is o.a. afhankelijk van je geboortedatum, de duur, het maandbedrag.

Voorbeeld (INDICATIEF!!!!!!):
geboren : 1976, man
E 500 per maand verzekerd
tot 59 jaar
kosten : +/- E 25 per maand.

De uiteindelijke prijs en gewenste dekking moeten individueel bepaald worden, maar dit geeft een aardige indicatie. Mijn advies is wel eerst eens goed te bekijken of zo'n verzekering uberhaupt wel zinvol is en ook hier goed kijken naar de kleine lettertjes!

De meeste van deze verzekeringen bieden een beperkte dekking en ik zou ze niet willen zien als een vervanging van een reguliere arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar ze zijn in bepaalde situaties een betaalbaar alternatief.

Dekt zo`n verzekering nou ook als ik na mijn opleiding geen baan kan vinden, die goed genoeg betaald om mijn schuld te kunnen betalen?
 
Nee. Zo'n verzekering dekt in eerste instantie alleen arbeidsongeschiktheid, maar kan met werkloosheid worden uitgebreid. Maar dat geldt alleen als je een baan hebt anders is er geen sprake meer van een onzeker voorval.
 
Rechtsbijstand

Rechtsbijstand

Weet iemand een goede rechtsbijstand verzekering?

Zit al bij de ABN, maar in geval van problemen lijkt ABN tegen ABN me niet wenselijk.

Bvd
 
Ja. Let dan met name op de kleine lettertjes. Kijk goed wat er NIET onder valt, dat voorkomt teleurstellingen achteraf.

Als je me een PM stuurt dan help ik je graag.
 
Back
Top